Тази стъпка е част от плана на американската група „One Ford” за създаване на глобални модели. Първата стъпка е делът на Ford в Mazda да се намали от сегашните 11 на 3.5%. Така Ford вече няма да бъде най-големият притежател на акции в японската фирма.

На първо време двете фирми ще продължат да си разменят технологии и информация, казва шефът на Mazda Такаши Яманучи. Това обаче няма да важи за съвместни разработки на автомобили, както беше например с новите поколения на Fiesta и Mazda2.
Съвместната дейност на двете фирми по разработка на общи модели например за китайския пазар, също приключва.
Сегашният дял от 13% на Ford в Mazda е от ноември 2008, когато американците за първи път намалиха присъствието си в японската фирма, заради световната криза.
Сега основната цел на Ford е концентрирана върху плана „One Ford”, докато в Mazda работят върху създаването на своя многоцелева платформа и ново окачване, както и върху нова автоматична трансмисия с 6 степени и семейството от бензинови и дизелови двигатели наречено „Sky”, което според японците, ще бъде сред най-ефективните двигатели на пазара.


1