Президентът на китайската група, Ли Шифу счита, че Volvo трябва да стане производител на големи и луксозни автомобили, които да се конкурират с немските „премиум” марки.
„Ние трябва да правим „много луксозни коли, конкуриращи Mercedes S-Class и BMW 7-series”, казва Лифу. Новият изпълнителен директор на Volvo, Щефан Якоби обаче, не е съгласен с подобна концепция.

Според него „подобна стъпка би била преждевременна”, а сега фирмата трябва да се концентрира върху нови високотехнологични малки модели, ефективни и относително масови, което ще помогне да се постигне поставената цел за продажби от около 800 000 автомобила годишно”.
От своя страна Шифу показа, че няма да се налага на шефовете на Volvo при избора на стратегия за следващите години, „защото те са докарали фирмата дотук и трябва да знаят какво правят”.
Якоби заявява през изданието Autocar, че Volvo „може да се фокусира върху лукса, но не бива да губи отличителните си белези и трябва да спре да копира германците”.


2