Според руският вестник „Ведомости", който цитира мениджъри от „АвтоВАЗ", тези модели ще бъдат позиционирани ценово под Renault Logan.
Производството на ниско бюджетните „Рено" и „Нисан” ще става във Волжския завод, а основните пазари на които те ще се продават ще са Русия и другите бивши съветски републики.

За намерението да се използва платформата на „Калина” за разработката на нови модели, даде да се разбере шефът на алианса Renault-Nissan, Карлос Гон. След това обаче, беше пояснено от представители на Renault, че алиансът възнамерява да използва платформата на която от следващата година ще се произвежда новата Lada Granta.
В момента инженери от френската, японската и руската фирми работят съвместно по този автомобил.
Според анализатори, евтините модели на Renault и Nissan освен за бившите съветски републики, на по-следващ етап ще могат да се изнасят и за страните от Близкия изток, Северна Африка, Латинска Америка и Югоизточна Азия.
Според анализ на Ernst&Young, подобна възможност би била изключително изгодна за алианса, защото няма да бъде нужно да се влагат стотици милиони евро за разработката на подобен автомобил.
Новата Lada Granta ще замени класическия модел на „АвтоВАЗ". Според предварителните информации цената на този автомобил в Русия ще започва от 200 000 рубли (около 9 000 лева).


13