Това е дало самочувствие на чешките производители, част от групата Volkswagen, да си поставят амбициозната цел да продават по 1.5 милиона автомобила годишно.
Това е почти два пъти повече от реализираните автомобили с марката на Skoda през миналата година. Целта да се удвоят продажбите ще се изпълнява и с пускането на редица нови модели, първият от които ще бъде малък модел, разположен под Fabia в моделния ред на фирмата.
Шефът на Škodа, Винфрид Валанд (Winfried Vahland) заяви пред журналисти, че поставената цел трябва да бъде изпълнена през следващите пет до десетина години. За същото време повече от половината произвеждани шкоди ще се правят извън Чешката република, каза Валанд. Производството ще става основно в Китай, Индия и Русия. Засега от Skoda не планират експанзия в Америка.
В самата Чехия капацитетът на заводите на Skoda ще се увеличава. Валанд обаче не изключи в недалечно бъдеще да се внасят някои модели на Skoda и в Чехия, както и възможността в чешките заводи на фирмата да се произвеждат модели на други марки. Освен мини автомобилът, който ще се прави от следващата година, Валанд съобщи, че ще започнат производството и на нов семеен автомобил, който ще бъде разположен в моделния ред на фирмата между Fabiа и Octaviа.
Стана ясно, че през следващите 5 до 10 години Skoda ще прави 10 или повече свои модели. В същото време Валанд заяви, че „времената в които Skoda e била евтина версия на Volkswagen са минали”. Целта е марката да се налага на пазара с качество, надеждност и дори лукс, добавя Валанд.