Планира се в бъдеще тя да бъде приложена при електромобилите, за да повиши изминаваното разстояние с едно зареждане. В официално съобщение за пресата се казва, че във Volvo очакват да разполагат с готовата разработка още през 2012 година, като дотогава ще има два напълно функционални прототипи на базата на електромобила Volvo C30 с които ще започнат изпитания на пътя.
Новата система ще работи с бензин от който ще се получава водород. След това посредством химическа реакция между водорода и кислород ще се произвежда електроенергия която ще зарежда акумулаторите на автомобила.
При автомобилите с водородни двигатели отпадните емисии са само от вода, но в случая със системата на Volvo, заради използвания бензин, ще има и емисии от СО2. Според представители на фирмата обаче, те ще бъдат пренебрежимо малки. Използването на горивни клетки в електромобилите на Volvo ще позволи да се увеличи изминаваното разстояние с едно зареждане с 250 км.
Сега съществуващият електромобил С30, може да измине без зареждане на литиево-йонните си батерии 150 км. Колата се задвижва от електродвигател с мощност 111 к.с., ускорява до 100 км/час за 10.6 секунди и има максимална скорост 130 км/час.