Renault е един от основните играчи в сегмента на компактните автомобили от десетилетия насам – от премиерата на Twingo през април 1993 досега, компанията е продала приблизително 3 милиона коли от този модел. Сега с няколко годишно закъснение в България стъпи и последното поколение на Twingo, което имахме удоволствието да изпробваме в еднодневен тест-драйв.
От Renault бяха съставили интересна програма за тест шофирането. Първо карахме в подземния паркинг на един от големите молове в София, после из натовареният сутрешен трафик и накрая остана време за малко извънградски тест.
Целта на Renault бе да ни убеди в качествата на градския модел, като ни разходи из натоварения град. През пътуването ни се наложи да паркираме на тесни пространства и да маневрираме по натоварените улици - все неприятни неща, с които ни се налага да се справяме всеки ден.
Зад волана на Twingo обаче всичко това ставаше някак лесно и приятно. Компактните размери на колата ни караха да се чувстваме уверено по тесните улици, а лекия волан превърна маневрирането в детска игра (диаметърът на завой е 9,85 м).
Извън града колата вози меко, отличава се с достатъчна динамика и пъргавина, което я прави добра алтернатива за по-дълги пътувания.
И като заговорихме за по-дълги пътувания, трябва да споменем, че при новото Twingo се предлагат независими, подвижни задни седалки. Те могат да се местят напред и назад в разстояние на 220 мм, като на всеки 10 мм седалката може да се фиксира. Положението на облегалката може да се променя до пет позиции, като ъгълът й е от 25 до 35 градуса. Според положението на седалките при тези версии, обемът на багажника варира от 165 литра (при задни седалки максимално изтеглени назад) до 285 литра (при изтеглени максимално напред задни седалки). При преместване и сгъване на задните седалки напред обемът на багажното пространство достига 959 литра.
В България се предлага само една версия на Twingo. Тя използва бензинов 1.2-литров двигател със 75 к.с. и 107 Нм. Двигателят се оборудва с 5-степенна механична скоростна кутия, на празен ход работи на едва 650 об/мин, като гарантира потребление на гориво в смесен режим от около 5 литра на 100 километра. Двигателят е Евро 5 и отделя 119 г/км вредни СО2 емисии.
Последното поколение на Twingo използва базата на по-големия Cilo, което му доставя по-сигурно пътно поведение, по-висока безопасност и по-комфортна возия.
На борда му се интегрират екстри и системи, които виждаме по-често в горните класове автомобили. Возилото е серийно оборудвано с ABS AFU - система за помощ при аварийно спиране, ESP система, круиз контрол, електрически сервоусилвател на волана и др.
Не на последно място е и програмата за персонализиране на возилото. Twingo може да бъде оборудван със специални татуировки - отвън, а вътре са налични много оригинални аксесоари - органайзер за арматурното табло (разполага се на арматурното табло точно пред водача. Предназначението му е да задържа дребни предмети, които обикновено се ползват най-често и трудно се достигат в нишите), Organizer-box (поставя се в пространството, предназначено за чаши. В него могат да се съхраняват различни дребни предмети – моливи, химикалки, mp3 плейъри и т.н.), Make-up box (екстра създадена специално за дамите. Тя съхранява огледало и различни козметични продукти) и Light box (разполага се на същото място като кутийката за грим и осигурява ефективно и надеждно LED осветление само с натискането на един бутон).


В България Renault Twingo се предлага с оборудване Trend на цена 15 990 лева с ДДС.
До края на годината ще се появи и версия Miss Sixty, а през 2011 година очакваме лансирането на още две ограничени серии - Yahoo и Gordini RS.


0