IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нисан Примера/Nissan Primera

+ богато серийно оборудване, голям багажник, сравнително чисти отработени газове- ограничено пространство, груби мотори, голям кръг на завъртане, ниски облегалки за главите

Нисан Примера/Nissan Primera
 История на модела
9/90 Представяне на модела като наследник на Блубърд. Варианти: седан с 4 врати и хечбек с 5 врати, както и комби.1/95 Подобрения в модела, възможност за два еърбега9/96 Смяна на модела при лимузината, комби версията - преработена. Мотори: 1.6 литров с 90 к.с., 2.0 литров с 115 или 130 к.с., а като GT с 150 к.с., турбодизел 2.0 TD с 90 к.с.1/98 Моделът е преработен6/98 Ново комби9/99 Фейслифт, нови 1.8 литров бензинов мотор с 114 к.с. и 2.0 литров бензинов вече с 140 к.с. Спирачен асистент и странични еърбегове отпред серия1/02 Смяна на моделаВ началото на 90-те Примерата беше голям хит, после се устреми към средната статистика. От гледна точка на дизайн автомобилът е по-скоро "сива мишка", но разполага с множество скрити стойности. С представянето на модела Нисан се наложи като константна величина в средния клас. Още една крачка напред представлява смяната на модела през есента на 96 г. Седанът и хечбек версиите бяха сменени, а комбито - Traveller (на старата база) остана до средата на 98 г. в програмата. Последни съществени промени в първия модел: От началото на 95 г. автомобилът предлага два еърбега серийно.
Въпреки външната прилика с първата Примера, представеният през 96 г. вариант е базиран на нова платформа. Моделът предлага и сериозен напредък от гледна точка на пасивната безопасност. Благодарение на подобренията в аеродинамиката на автомобила намаляват сериозно шумовете, причинени от въздуха, които бяха сериозно критикувани при първия модел.
От гледна точка на шасито по-новия модел също трупа сериозни точки. Задната ос е технологично подобна на тази при топмодела на Нисан - Максима, което подобрява поведението на пътя значително. Нивото на оборудване също е на ниво: ABS и серво са серийни.
Смяната на модела от 96 г. разшири значително и гамата на моторите. Заедно с двата бензинови, взети от стария модел, но модифицирани 1.6 и 2.0 литра се появи и двулитров турбодизелов мотор, а от 97 г. и мощната 150 к.с. версия GT. Най-масово се продаваше двулитровия бензинов мотор с 115 коня. Другата алтернатива на пазара втора ръка е също често срещания базов 1.6 литров мотор. 90-те коня на базовия мотор са достатъчни за тежестта на купето, а разходът е доста нисък. Икономичността е и най-голямото предимство на Примера TD, който обаче вече в сравнение с дизелите с директно впръскване си е за старо желязо.
Най-често срещани повреди:
Горивна система: дефектни електрически горивни помпи, както и проблеми с техните релета от 97 г.
Дефекти в предната ос, скъсани жила на съединителя, дефекти на съединителя
Електрика: често срещани дефекти на фарове и мигачи, дефектни генератори и акумулатори, проблеми със стартера
Каросерия: лошо напаснати врати, тракащи прозорци, дефектни уплътнения на вратите, проблеми с централното заключване.  
 
0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Iv ( преди 16 години )
    Awe hora imam primera ot 130 000 realni sega e na 210 000 za tva koeto sam minal samo remyci rolki i ni6to sega mi predstoi smqna na amortiosiri kofti im e cenata :( nz koi e gledal ama po taq kola ni6to ne pipano drugo ot kakto e izleznala a 6to se otnasq do motora nqmam zabelejka s 2.0TD sam dyrpal BMW 520i zatova 4e nevijdam kade e kup4inata jelqzo razhod spored karaneto s 90km izvyn gradsko mi e padal na 4.7 a sys 150 km/h postoqnno na 6, a priqtel s 2.0 benzin 8 gas mu gori toi prodava koli i kaza 4e drugo kola osven nissan ve4e nqma da kara
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    bobo ( преди 16 години )
    abe imam nisan 93 godina karam ja 8 godini ako 6tete viarvaite no ne sam ja pipnal osven maslo naklatki i vazdu6en filtar,tova e super ma6ina,1.6 e ama sam i digal 220km.nadali 6te karam druga kola osven japonska.nemskite voda da im nosat.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Mitko ( преди 16 години )
    xxxбате доста ти е смешно изказаването за голфаджиите аз лично карам голф но смятам че примерата е доста хубав автомобил който в никакъв случай не е за подцеяване а голфаджиискте мнения идват от е такива *** като теб дето си мислят че щом караш голф значи си селянинпросто това е автомобил наложил се със здравината си пъргавоста си и какво ли не още
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    TopGear ( преди 16 години )
    Нямам личен опит от този автомобил, но съм чувал само положителни неща.Ще си позволя да припомня,че при излизането си през 1996-а год. двулитровия дизелов двигател с 90 к.с печели наградата за двигател на годината и до последния произведен автомобил остава без промяна.Странно е защо тези автомобили се подценяват така.Всъщност това е най-логичния избор за семейна кола до 10 000 лв.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    xxx ( преди 16 години )
    Тази статия е писана от някой /голфаджия/ дето никога не е карал истинска японска кола!!!
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Пачо ( преди 16 години )
    Кои са тия груби мотори?Откъде ги измисляте тези простотий?Неграмотници... = журналисти!Какво им е грубото на моторите?SR20DE това груб мотор ли е?- с верига;- 130, 140, 150hp ...;- 300 000 км без ремонт;- много тих, мощен, безпроблемен и пъргав...
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    нисанчев ( преди 16 години )
    ама то май всички нисани след 98 са доста здрави и направо не е за вярване що ги пренебрегват за сметка на германските автомобили !!!
  • #1
    16 rate up comment 5 rate down comment
    danail ( преди 16 години )
    karam primera 2.0td 2001g kolata e taksi izminal sam 180.000km v momenta e na 345.000km bez nikakav remont.samoremaci rolki nakladki(konsumativi) niama kakvo da spomena za tazi kola tia niama 4upene