9/90 Представяне на модела като наследник на Блубърд. Варианти: седан с 4 врати и хечбек с 5 врати, както и комби.1/95 Подобрения в модела, възможност за два еърбега9/96 Смяна на модела при лимузината, комби версията - преработена. Мотори: 1.6 литров с 90 к.с., 2.0 литров с 115 или 130 к.с., а като GT с 150 к.с., турбодизел 2.0 TD с 90 к.с.1/98 Моделът е преработен6/98 Ново комби9/99 Фейслифт, нови 1.8 литров бензинов мотор с 114 к.с. и 2.0 литров бензинов вече с 140 к.с. Спирачен асистент и странични еърбегове отпред серия1/02 Смяна на моделаВ началото на 90-те Примерата беше голям хит, после се устреми към средната статистика. От гледна точка на дизайн автомобилът е по-скоро "сива мишка", но разполага с множество скрити стойности. С представянето на модела Нисан се наложи като константна величина в средния клас. Още една крачка напред представлява смяната на модела през есента на 96 г. Седанът и хечбек версиите бяха сменени, а комбито - Traveller (на старата база) остана до средата на 98 г. в програмата. Последни съществени промени в първия модел: От началото на 95 г. автомобилът предлага два еърбега серийно.
Въпреки външната прилика с първата Примера, представеният през 96 г. вариант е базиран на нова платформа. Моделът предлага и сериозен напредък от гледна точка на пасивната безопасност. Благодарение на подобренията в аеродинамиката на автомобила намаляват сериозно шумовете, причинени от въздуха, които бяха сериозно критикувани при първия модел.
От гледна точка на шасито по-новия модел също трупа сериозни точки. Задната ос е технологично подобна на тази при топмодела на Нисан - Максима, което подобрява поведението на пътя значително. Нивото на оборудване също е на ниво: ABS и серво са серийни.
Смяната на модела от 96 г. разшири значително и гамата на моторите. Заедно с двата бензинови, взети от стария модел, но модифицирани 1.6 и 2.0 литра се появи и двулитров турбодизелов мотор, а от 97 г. и мощната 150 к.с. версия GT. Най-масово се продаваше двулитровия бензинов мотор с 115 коня. Другата алтернатива на пазара втора ръка е също често срещания базов 1.6 литров мотор. 90-те коня на базовия мотор са достатъчни за тежестта на купето, а разходът е доста нисък. Икономичността е и най-голямото предимство на Примера TD, който обаче вече в сравнение с дизелите с директно впръскване си е за старо желязо.
Най-често срещани повреди:
Горивна система: дефектни електрически горивни помпи, както и проблеми с техните релета от 97 г.
Дефекти в предната ос, скъсани жила на съединителя, дефекти на съединителя
Електрика: често срещани дефекти на фарове и мигачи, дефектни генератори и акумулатори, проблеми със стартера
Каросерия: лошо напаснати врати, тракащи прозорци, дефектни уплътнения на вратите, проблеми с централното заключване.