
При тази ситуация много купувачи вероятно ще изпаднат в дилемата дали да си вземат този модел или да се насочат към по-новата версия след фейслифта, с новия двигател 1.2 TSI (77 kW).
.jpg)
Както се вижда, разликата в мощността е пренебрежително малка. Вероятно и разликата в цените няма да бъде много голяма.
Засега на българския пазар се предлага все още първото поколение на Octavia Tour, но всеки момент ще се появи и второто поколение и този въпрос ще стои и пред българските клиенти на Skoda. Все още не разполагаме с цените на Octaviа Tour II, но за целите на това сравнение ще вземем обявените цени на автомобила в Чехия.

Единствената версия на Tour II там струва 282 500 чешки крони, (около 22 500 лева). Обзавеждането на Tour е с два еърбега, усилвател на кормилната уредба, електрически регулируеми и подгрявани външни огледала, централно заключване, регулируем волан в две посоки и др. Срещу още 10 000 крони (около 800 лева), към това обзавеждане ще прибавите и Tour +, където влизат климатик, електрически предни стъкла, борд компютър и др. Така цената на Octaviа Tour става 292 500, (около 23 300 лева).
.jpg)
Да сравним версия на новата Octavia с двигател 1.2 TSI и обзавеждане Класик (която вече се продава в България и има цена от 28 865 лева). Само за сравнение цената на тази версия Skoda Octavia 1.2 TSI в Чехия е 334 900 крони, (около 26 600 лева). Ако продължим с чешките цени, то разликата между Octavia Tour II 1.6 MPI и Octavia 1.2 TSI е 42 000 крони (около 3 350 лева).
(1).jpg)
Ако обаче максимално изравним обзавеждането при двата модела, ценовата разлика ще падне до 1 800 лева. Дали си струва за такава разлика да пренебрегнем новия заради стария модел?
Макар да изпитваме все още някакво недоверие към 1.2 TSI заради малкия обем и относително голямата каросерия на Octavia, не можем да пренебрегнем фактите: новият двигател има 2 kW по-висока мощност от този с обем 1.6 литра, монтиран на Tour, още по-голяма е разликата в максималния въртящ момент, той е с 27 Nm по-висок при по-новия модел, който е и с доста по-добра динамиката, а от особена важност е и по-ниския разход на гориво, благодарение и на скоростната кутия с 6 степени (при Tour е с 5 степени).
(1).jpg)
От друга страна, ако по-стария дизайн и споменатите разлики не ви тревожат, спестените пари от разликата в цената могат да отидат за гориво или за още по-добро оборудване на Tour. За тази цена може да се добави например cruise control, подгряване на седалките и фарове за мъгла.


0