IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford C-Max II, първи впечатления

Новата генерация на мини вана е построена на платформата на новия Ford Focus.

Ford C-Max II, първи впечатления
От Ford Europe се надяват, че семейният автомобил ще бъде доста добре приет в Европа, където този тип автомобили завоюваха впечатляващ пазарен дял. 



Това е втората генерация на C-Max, който се появи на пазара през 2002 година. Сега за първи път обаче, този модел ще се предлага и в САЩ. И още нещо, за първи път при второто поколение ще се появи версията със седем места, наречена Grand C-Max. Специално в САЩ вероятно няма да има модел с пет места и добавката „Grand" може да отпадне. Автомобилът просто ще бъде С-Мах със седем места и някои промени в предната броня и светлините, за да отговори на изискванията на федералните власти в САЩ. 



Цялостната разработка на модела е правена от Ford of Europe, моделът е по-скоро европейски отколкото американски и това е запазено и при второто поколение. 

В интериора на колата прави впечатление по-качествената изработка и използваните по-качествени и меки на допир материали с които е изработено таблото. Централната конзола е много стилна, на нея са бутоните за управление на мултимедийната система. 



Седалките са удобни, подкрепят тялото добре, но липсва регулиране на наклона на долната част дори при седалката на водача. Друг недостатък е много малкия размер на екрана на навигацията – едва 5 инча (12.7 см). Като цяло таблото е наситено с много елементи от алуминий и изглежда доста спортно. 



Колата предлага много места за поставяне на багаж с различни размери, което е естествено за един практичен семеен MPV автомобил. Седалките от втория и трети редове могат да се сгъват или да се извадят напълно от колата. Въпреки че седалките от средния ред могат да се плъзгат напред, мястото на третия ред седалки е само за доста слаби хора или деца. 



Най-добре е да се счита, че и версията със седем места е за пет души, но с възможност при нужда и за кратко да се ползват още две седалки. 



Достъпът до багажника е много удобен, като има и версия с автоматична пета врата. При седем пълни места обаче, в багажника остава доста малко място и седмината трябва да пътуват практически без багаж. Най-голямото удобство за пътуващите на задните седалки идва от плъзгащите се задни врати, което също е новост за модела, появила се при второто поколение. 



В Европа мини ванът ще се предлага и с бензинови двигатели EcoBoost с мощност 150 и 180 к.с. Кормилната система е с електроусилване, спирачките са променени, като са станали по-добри в сравнение с тези при сегашното поколение, трансмисиите са добре познати – механика и автомат с по 5 и 6 степени. 

Вече е известно, че цената на Ford C-Max в САЩ ще започва от примамливите 19 500 долара, но в Европа цената ще бъде по-висока, когато автомобилът се появи идната година.
0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    Сериозно се бях замислил, да се сдобия с тоя модел някога, но ситуацията се промени - ще продължа с Фиеста. Иначе тая кола ме кефи най-много от всички Форд-ове - като дизайн, функционалност, комфорт, задвижване... Не съм съгласен, че старият C-Max е бил по-красив. Напротив. Мисля, че тоя си го бива доста повече. Все пак аз съм фен на Форд и вероятно тая машина е направена за такива като мен, които искат да продължат с Форд, но вече са повечко на брой...
  • #12
    13 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Прав си, не ни пука за теб и мнението ти...
  • #11
    1 rate up comment 21 rate down comment
    fy ( преди 13 години )
    На кой му пука,бе!Баси тоягата!
  • #10
    14 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Ей го малкия:http://news.automedia.bg/read/7805.html
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Междувпрочем, това е версията Grand (дълга база) и практически не е директен наследник на стария модел.Малкият е доста по-стегнат, компактен и спортно скроен (този зеления по снимките). Имайте предвид, че това все пак е ван и като такъв дизайна е доста добър и приемливо динамичен. Никога няма да е атрактивен като спортно купе, разбира се.Интериорът наистина изглежда отлично.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    AZ ( преди 13 години )
    До сега интериора от дърво и благородни метали ли се правеше?
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    LosHo ( преди 13 години )
    Типична семейна кола. Не е лоша за такава, само започва да ме дразни много как всички производители започнаха да правят интериора само от пластмаса!
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Нещо като дизайн хич не ми харесва. Много е тумбест и леко безличен. Настоящето поколение е по-красиво... За сметка на това явно е по-функционално с тия плъзгащи се врати пък и обема в купето сигурно е доволно увеличен
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Ceco ( преди 13 години )
    mnogo si prav LUCI - s toja minimalen klirens dosta nepodhodjashta za nas.....
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Луци ( преди 13 години )
    Бива я колата,но ако имаше повечко просвет отдолу щеше да е още по-добре.Като се прави "семейна кола" не е лошо да се мисли,че може да се иде при баба на село или на одеялце в гората.