При втория, ще бъдат произведени около 2000 броя от С-Х75, като степента на автоматизация на производството ще бъде значително по-висока.
Ако Jaguar реши да пусне в серийно производство и газовите микро турбини зареждащи акумулаторите на автомобила, производството ще се забави с повече от 5-6 години.
„От две до три години ще отидат за реализация на самата технология на газовите турбини при сериен автомобил, а след това още 3-4 години ще отидат за интегрирането на газовите турбини в автомобила”, казва пред изданието Autocar шефът на отдела за алтернативни технологии в Jaguar Тони Харпър.
Според него усилията обаче си струват, защото газовите турбини ще бъдат достатъчно надеждни, а разходите за разработката им няма да са високи. „При газовите турбини практически няма да има какво да се чупи и разваля. При тях се използват 100 пъти по-малко детайли в сравнение със стандартните двигатели с вътрешно горене.”, казва Харпър.
Според Autocar, в крайна сметка решението да се прави или не серийно суперавтомобила C-X75, ще зависи именно от това, дали ще се окаже удачно използването на газовите турбини за зареждане на акумулаторите на електромобила.
Едно от главните им преимущества е малкият им размер. Те заемат малко място и това ще позволи да се направи купето поне с 300 мм по-дълго в сравнение с дължината му при автомобил със стандартен двигател.
Концепцията Jaguar C-X75 е с четири електродвигатели с обща мощност 780 к.с. С тях колата ускорява от място до 100 км/час за 3.4 секунди и има максимална скорост от 330 км/час. Комплексът от литиево-йонни акумулатори захранващ електромоторите се зарежда от газови микро турбини с мощност 188 к.с.
С едно зареждане, без газовите турбини да работят, автомобила може да измине 110 км. Когато микро турбините започнат да работят и да зареждат акумулаторите, автомобилът може да измине 900 км без ново зареждане.