.jpg)
Производител е фирмата Bantam. За военни нужди американското правителство обявява конкурс за високопроходим автомобил 4х4 през юли 1940. Условията на конкурса са изпратени на 135 американски фирми, които имали само 11 дни за да предложат свой участник в конкурса и седем седмици за да представят прототипа. Убийствено късият срок отблъсква повечето производители и в надпреварата за поръчката на армията в крайна сметка се включват само Ford, Willys-Overland и American Bantam Car Company.
.jpg)
Последната фирма единствена била способна да изпълни изискванията в срок и спечелила държавната поръчка. Представила автомобил наречен „Blitz Buggy", който армията започнала да изпитва в края на септември 1940 година. Тестовете били успешни, но в министерството на отбраната се опасявали, че производителят няма нужния производствен капацитет за да изпълни огромната държавна поръчка. Затова задължило другите две фирми да завършат своите прототипи, като обаче се съобразят с предлаганите качества на Bantam.
.jpg)
Това не било много честно към Bantam, още повече, че на другите две фирми била предоставена техническата документация на модела на Bantam. Така армията в крайна сметка закупила по 1500 автомобила от всеки от трите производители, които в много отношения били идентични.
През следващата година армията дала огромната поръчка от 16 000 автомобили на фирмата Willys и нейния модел MB. Част от производството на тези автомобил ставало в заводите на Ford.
.jpg)
Как този автомобил е получил името Jeep не е съвсем ясно. Според едно от обясненията, името идва от обозначението GP (джи пи), което се давало в началото на автомобилите конструирани от Ford.
Според друго обяснение името идвало от животното от неустановен вид Eugene the Jeep, от популярен по това време детски рисуван сериал. Животното можело да преодолее всяка трудност и да се изпъкне от всяка ситуация, също като легендарния off-road автомобил.
Третата хипотеза за името идва от жаргонния израз „jeep”, с който войниците наричали необичайното и все още не изпитано въоръжение. Така или иначе автомобилът Jeep се превърнал в, по израза на генерал Джордж Маршал, „най-големият принос на американците към модерното военно дело”.
В крайна сметка до края на Втората световна война армията закупила около 650 000 автомобили от модела Willys MB и техния близнак, произвеждан от Ford (GPW), много от които били дадени и на съюзниците.
След края на войната джиповете станали много популярни и сред цивилното население, като били произвеждани дълго време не само в САЩ, но и в редица други страни. Едва към края на 50-те години на ХХ век в американската армия започнали да заместват оригиналния Jeep с други модели.
.jpg)
Марката Jeep днес е част от групата Chrysler. Също като в началото, нейните модели продължават да бъдат класически off-road автомобили и макар да нямат технически нищо общо с оригинала, все още са запазили нещо във външния си вид от първия Willys MB и от Blitz Buggy.


5