IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това е Lotus Elite

Lotus потвърди плановете си да произвежда серийно купе с разположен в предната част двигател V8 с 2+2 места, като показа концепцията Elite.

Това е Lotus Elite
Автомобилът ще напомня за Aston Martin DB9 и серийната му версия ще бъде на пазара в началото на 2014. 



Задвижването ще бъде хибридно, като ще се комбинира и със системата за преобразуване на кинетичната енергия в електрическа (KERS). Това ще бъде третият модел с разположен отпред двигател в 52-годишната история на Lotus, който ще използва името Elite. Очаква се на неговата платформа да се прави и купе с четири врати, конкурент на Aston Martin Rapide. 



Шефът на Group Lotus, Дени Бахар (Dany Bahar) застана начело на фирмата през миналата година. Той обаче е амбициран да съживи Lotus с много нови модели. Elite е само първата стъпка, казва Бахар и нарича новият модел „автомобил на перфектните противоречия: компактен но много обемен, динамичен и мощен, но с ниски вредни емисии, лек и в същото време солиден”. 



Новият Elite ще се прави във версия купе и във версия с подвижен твърд покрив. И двете версии ще бъдат с двигател V8 с обем 5.0 литра, като най-вероятно това ще е двигателят използван от Lexus LS600h, който ще се комбинира с два електромотори. Ще се предлагат две версии на мощност – стандартна с 540 к.с. и R модел с мощност 610 к.с. От Lotus прогнозират ускорение от място до 100 км/час при по-слабия за 3.7 секунди, а при по-силния за 3.5 секунди. 



Все още официално не се споменава каква ще бъде максималната скорост, но неофициално се говори за около 300 км/час. 

Според Бахар, автомобилите с монтиран отпред двигател са били 20% от всички произведени от фирмата за времето от 1948 до 1996 г., като са били доста успешни на пазара.  
0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    hhh ( преди 15 години )
    Невероятен е, напрао ми изпълни душата като го видях...Красота :)
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Patanov ( преди 15 години )
    Селика не е нищо повече от Карина с други ламарини т.е. най-хубавото на Селика е външния вид, а при Лотус винаги е било точно обратно ;)
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Shteel ( преди 15 години )
    Това е Лотус Селика. А не, чакай...http://images.clickedit.co.uk/4813/AETV92987027_1.jpg
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    bluEyes ( преди 15 години )
    Това е единствения Lotus, който ми харесва...
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Дизайна на този лотос е не по-малко авангарден от този на 458 Италия :)))И много по-авангарден от този на Порш примерно...:))Иначе и аз съм впечатлен от този концепт именно от авангардниата и елегантна линия !!!Еее не е иделно рафиниран до съваршенство като при 458 Италиа но радва окото и мися че от лотус триабва да го пуснат задължително на пазара!!!
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    аз не съм съгласен с теб за маховика. смятам че за момента е алтернатива защото няма достатъчно добри батерии за целите на автомобила. така или иначе интеграцията в колата май е доста подобна и няма лошо сега да се сложи система с маховик а после да се замени с електрическа...
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Хубаво е да видиш, как мечтите ти като дете се осъществяват :)Тогава се говореше за " Автомобилът на 2000-та година" и това бе нещо митично. Днес винаги правя сравнение с разработките, представени през осемдесетте години. Някои неща се осъществиха, други останаха просто нереализуема мечта. Като цяло обаче, животът си е същит, скапан *** :)
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    КЕРС... това ми харесва. Най сетне се намери заместник на нитрото :) Дано все пак използват разработката на Flybrid Systems, Torotrak, Prodrive, Jaguar, Ricardo и Xtrac а не тая, която предлагат Magneti Mareli и някои други фирми. Мисля, че маховикът ще бъде спечелен за спортните автомобили, а останалите електричеки разработки за по-нормалните. Всъщност, още преди 25 години вярвах, че маховикът, въртящ се с огромни обороти, е бъдещето ни.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Лотус, Астон Мартин, Лексус... каква е връзката между тия три марки? всъщност, Лотус не е ли самостоятелна фирма или вече и тя принадлежи на някой? Сори за питанките, но не съм се интересувал. Иначе... моделчето е хубаво, но Лотус кривват от правия път. И те се поддават на масовизацията в тоя сектор.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Не съм го писал аз, откачалко! И отново започна да злоупотребяваш с многократните минуси и плюсове.