
Задвижването ще бъде хибридно, като ще се комбинира и със системата за преобразуване на кинетичната енергия в електрическа (KERS). Това ще бъде третият модел с разположен отпред двигател в 52-годишната история на Lotus, който ще използва името Elite. Очаква се на неговата платформа да се прави и купе с четири врати, конкурент на Aston Martin Rapide.

Шефът на Group Lotus, Дени Бахар (Dany Bahar) застана начело на фирмата през миналата година. Той обаче е амбициран да съживи Lotus с много нови модели. Elite е само първата стъпка, казва Бахар и нарича новият модел „автомобил на перфектните противоречия: компактен но много обемен, динамичен и мощен, но с ниски вредни емисии, лек и в същото време солиден”.

Новият Elite ще се прави във версия купе и във версия с подвижен твърд покрив. И двете версии ще бъдат с двигател V8 с обем 5.0 литра, като най-вероятно това ще е двигателят използван от Lexus LS600h, който ще се комбинира с два електромотори. Ще се предлагат две версии на мощност – стандартна с 540 к.с. и R модел с мощност 610 к.с. От Lotus прогнозират ускорение от място до 100 км/час при по-слабия за 3.7 секунди, а при по-силния за 3.5 секунди.

Все още официално не се споменава каква ще бъде максималната скорост, но неофициално се говори за около 300 км/час.
Според Бахар, автомобилите с монтиран отпред двигател са били 20% от всички произведени от фирмата за времето от 1948 до 1996 г., като са били доста успешни на пазара.


0