IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В АвтоВАЗ разчитат Granta да постави ново начало

Новият модел на руската АвтоВАЗ наречен Lada Granta, ще бъде произвеждан серийно от идната година и ще замени „класиката” на руската фирма - 2105 и 2107.

В АвтоВАЗ разчитат Granta да постави ново начало
Последните два модела се произвеждат вече 30 години, практически без промяна. Механиката всъщност е още по-стара, като е създадена на базата на Fiat 124 („Жигули”) от 60-те години. 

Вярно е, че през годините за заместник на моделите 2105 и 2107 беше обявена първо Samara, по-късно и Lada 110/Priora, но производството на „класиката” не спря. 



Сега нещата трябва да бъдат променени с новата Lada Granta. Името беше избрано след конкурс сред руските граждани и след това прието от фирмата. Това не е нова тактика на АвтоВАЗ, а дълголетна традиция, защото по този начин преди повече от 40 години бе избрано и името „Жигули”, а по-късно и Lada. 

В анкетата са участвали около 48 000 руснаци, като са били предложени 170 000 имена. Автор на името Lada Granta е Павел Захаров, който за награда получи преди дни на Московския автомобилен салон Lada Kalina. 



Като видим снимките на Granta става ясно, че това не е изцяло нова конструкция. Колата е на платформата на Kalina, която обаче е модернизирана и според представителите на фирмата ще бъде „по-безопасна и комфортна”. 

Снимките показват, че Granta е взела много от частите на каросерията на седана Kalinа (тип 1118). Не може да се отрече обаче, че промените наистина са направили автомобила по-съвременни и модерен. 

От АвтоВАЗ искат с новата Granta 2190 да конкурират Daciа Logan в Русия. Renault, собственик на Daciа и в същото време на 25% от акциите на АвтоВАЗ, възнамерява да използва някои части от Ladа Granta за новото поколение на Dacia Sandero/Logan. 

Lada Granta (2190) влиза в серийно производство от 2011. Хечбекът и комбито на Kalina (1119, 1117) ще бъдат произвеждани също. Промените в Lada предвиждат през 2020 година на 3-4 изцяло нови платформи да се произвеждат 9 нови модели. Сега Granta се рекламира като първият от тях. 

Целта на АвтоВАЗ е през 2020 година да продава по 1.2 милиона автомобили. За тази година е планирано Lada да продаде около 580 000 коли.
0 от 500
  • #65
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Absurde ( преди 15 години )
    И култувото Есперо! Колата с най здравия климатик.
  • #64
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Absurde ( преди 15 години )
    Прилича на турските фиатчета, но поне е начало и корейците почнаха с елантра и атос *** виж ги докаде стигнаха Хюндай ще догони тойота в САЩ....
  • #63
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    s kranta, proizliza6ta ot ***-reno, dale4e ne se stiga
  • #62
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ОТ GRANTA TA HA ***.СУПЕР СА НО НА ЦЕНАТА НА ЕДНА ДА ДАВАТ И ОЩЕ ЕДНА ЗА РЕЗЕРВНА.
  • #61
    6 rate up comment 1 rate down comment
    OPC ( преди 15 години )
    Руснаците поне имат производство на автомобили било то и Лада. Няма значение произвеждат и толкова години са на пазара и явно си имат куповачи. А ние какво имаме? Един гол ... така, че не се карайте :)
  • #60
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Момчета, не се карайте. Просто говорех за удобството на трите врати и това, страничното стъкло да е малко по-близо до мен. Има и още една причина да предпочитам 3 врати - вратата е по-голяма, а от там и мястото, където се поставя лакътят е по-голямо. Аз с моите големи ръце не мога да карам удобно кола с 4 врати. Имам чувството, че седя на задната седалка, а лявата ръка няма къде да поставя, дори при затворен прозорец. За по-ниски хора сигурно е удобно, но не и за мен.
  • #59
    4 rate up comment 1 rate down comment
    West City ( преди 15 години )
    Чудя се дали това често ще го виждам по българските пътища.Май да, като такси и патрулка :D
  • #58
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ОК! Значи ти избираш да бъдеш ударен, вместо да не бъдеш ударен. Така ли да разбирам умозаключенията ти? Мястото е оставено за деформация на вратата. Не всяка кола има страничен еърбег (не говоря за завеса). Дали ще те удари смачканата врата и с каква сила е от голямо значение! И малко да помислиш над анатомията, че нещо смесваш мозъка с вратните мускули. Възникват отделни травми на двете места. Едната не предизвиква другата.
  • #57
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Бе пътувай с автобуса бе ***, там има място колкото щеш!А и, не многот място спасява, а това дали има еърбег, щото от физиката не можеш да избягаш - ако те удари кола с 50-60 км, мозъкът ти пак ще се размаже, ако ще и един метър свободно пространство да има около теб, защото вратните мускули, НЯМА да издържат!
  • #56
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ти защото си сноб от знатно семейство и затова не се качваш на автобус нали така? Писна ми от сноби в тази държава. Тъпият българин е на принципа - "Децата ми ще са гладни, но кола ще карам!"