IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai ix35 и Kia Sportage с нов двигател

Групата Hyundai/Kia публикува първите официални данни за новия бензинов двигател с директно впръскване на горивото 1.6 GDI.

Hyundai ix35 и Kia Sportage с нов двигател
Новият двигател ще се монтира за първи път на кросоувърите Hyundai ix35 и Kia Sportage. Всъщност за новия двигател 1.6 GDI от Hyundai съобщиха още през миналата година, при световната премиера на кросоувъра ix35. 



При пускането му на пазара обаче, версията с този двигател липсваше и едва тази есен ще може да се поръча Hyundai ix35 с двигател 1.6 GDI. Двигателят е атмосферен и има мощност 99 kW при 6300 об/мин. Максималният му въртящ момент е 167 Nm наличен при 4850 об/мин. 



Това прави от двигателят на Hyundai един от най-мощните бензинови атмосферни двигатели с обем 1.6 литра предлагани днес на пазара. Той е по-мощен с 1 kW от двигателя 1.6 16V на Renault. 



В сравнение с предлаганите двигатели на Hyundai от преди няколко години, новият атмосферен 1.6 GDI предлага мощност съпоставима или дори по-висока от мощността на двулитрови атмосферни двигатели, но има много по-ниски вредни емисии и значително по-нисък разход на гориво от тях. Това не може да се каже обаче за максималния въртящ момент, който е сред средните в този клас двигатели. 



Благодарение на системата за директно впръскване на горивото и относително високата компресия (11,0:1), двигателят може да работи с бензин с октаново число 95. 



Hyundai ix35 с този двигател ще има максимална скорост от 178 км/час, а ускорението му от място до 100 км/час е за 11.1 секунди. Според производителите, при комбиниран цикъл на управление средният разход на гориво е 6.8 литра на 100 км. 



Kia Sportage с този двигател има същата максимална скорост – 178 км/час, но моделът ще се предлага и със системата stop-start, което ще позволи средният разход на гориво да достигне 6.4 литра на 100 км. Само при управление в градски условия разходът също се понижава при Kia Sportage в сравнение с Hyundai ix35 от 8.2 на 7.5 литра на 100 км.  
0 от 500
  • #28
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Да го ***...Куга все ми се привижда...
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Martin ( преди 14 години )
    honda CRX VTEC B16A ot 90 do 98, a nissan e po mo6tniq motor 200hp tova ne sa sustezatelni a napalno seriini malki leki koli4ki Pulsar/Sunny N15 GTI 1997-1999
  • #26
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до отворения ( преди 14 години )
    Многознайко,посочи ми на кой модел слагат такъв двигател на Honda! http://automobiles.honda.com/ Какво ме интересуват някакви двигатели за състезания.Те и корейците имаха два такива за някаква купе със задно предаване в USA.Въпросът е какво имат на пазара.Не само,че нямат такъв двигател,но внимателно им виж актуалните модели в USA,те дори не са открили директното впръскване.Не ми говори за Honda,че са *** смешната фирма.Civic с 2-3 двигателя,i30 със 7 варианта.Извинявай,нали....
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    идеален си е ( преди 14 години )
    За целите на масов двигател1.6 167нм са повече от добре и по важното директното впръскване намалява разхода на гориво. 8 литра в градски условия си е перфектно постижение. Със сигурност двигателят на нисан-а с подходящ само за рейсинг. Няма шофьор който кара кросоувър на 7600 оборота а и за да издържа на подобни обороти бъдете сигурни че вътрешностите на двигателя са от супер скъпи олекотени материали които никой масов потребител не би искал да сменя в случай на проблем
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 14 години )
    И какъв е разходът, господин Многознайко? Мартин се е обосновал с факти, а ти само празнословиш. Хонда имат поне от 15 години 1.6 с нормална аспирация - 125 kW. Клюндай пак откриха топлата вода! Когато хората правят малки дву и три цилиндрови двигатели с турбо, те вадят някакъв "забележителен" атмосферен двигател. Атмосферните двигатели остават за разни премиум и спортни марки. Ширпотребата минава на турбо. Е, бюджетните автомобили и те ще са с атмосферни.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Petrov ( преди 14 години )
    Супер,181 Nm при 7800 об/мин!Добре,че някак си "забравил" за разхода на гориво на тази хонда или нисан,защото картнката доста ще се ***.Въпросът не е максимум нютонметри на всяка цена,ако не си разбрал.На кой му трябва малък мотор,уж мощен,а с висок разход?!Какъв е смисъла?За това и не са станали популярни тези мотори на хонда и нисан.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Martin ( преди 14 години )
    NISSAN ENGINE SR16VE N1This version was used in the Pulsar VZ-R N1, produced from 1997 to 1998It made 200 PS (197bhp)(147 kW) @ 7800 rpm and 134 ftlbf (181 Nm) @ 7600 rpm. Redline of the N1 Version 2 (1998) is at 8600 rpm. This is the most powerful production 1.6L JDM normally aspirated engine. It was also the highest specific output of any normally aspirated production piston engine of its time and for several years thereafter.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Asen ( преди 14 години )
    neznam koe mu e nai mo6tnoto, Honda i Nissan imat 1.6 za japoniq sus saotvetno 163hp ot honda, i 197hp ot nissan SR16VEgovorim za 1.6 atmosferni motori :D
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Мирише на *** казанлъшки ***.Купил си фиетса с парите от социалните помощи и си вярва,че това е кола.
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    AZ ( преди 14 години )
    Миризма това вече е в твой стил ,злобно и малумно изказване.