IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изграждането на зарядни станции за електромобили в България започва през 2011

Причнината е очакван бум на електрическите возила, включително на българските.

Изграждането на зарядни станции за електромобили в България започва през 2011
През 2011 г. ще започне изграждането на зарядни станции за електромобили в България, а покриването на цялата страна ще бъде продиктувано от броя на електромобилите у нас, съобщава Dnes.bg

Мрежата зарядни станции ще се изгражда в партньорство с потенциални инвеститори, като към проекта има огромен интерес, уточнява Илия Левков, председател на УС на Индустриалния клъстер "Електромобили".

Според него електромобилите ще бъдат атрактивна алтернатива за българските шофьори, заради рентабилността си. "Цената на българските електромобили, произведени в Стара Загора ще бъде около 20 000 лева", аргументра се Левков.

Зарядните станции ще се изграждат във вече съществуващи бензиностанции. По този начин инвестицията ще бъде по-малка. Необходимата инвестиция за изграждане на една станция за подмяна на батериите е около 1 милион лева, докато за изграждането на малки зарядни станции в рамките на съществуващи бензиностанции ще са нужни до 50 000 лева.

На тези станции електромобилите ще могат да се презареждат за 15-20 минути. Едно презареждане на батерия на електромобил става обикновено при пробег на колата от 150 километра и цената на километър е под 2 стотинки при сегашната цена на ел. енергията.

Към момента в страната има около 40-50 притежатели на електромобили, като повечето от тях са лична разработка.
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Absurde ( преди 15 години )
    А наи-якото е че си късметлия с къща с двор и гараж имаш мегдан за слънчеви панели и ветростанция, дори да направиш повече от необходимото ток по закон а и на практика чез, еон etc. ти изкупуват тока...
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Шинкансен ( преди 15 години )
    Черната мъзга свършва!Скоро от нея ще се прави само асфалт и пластмаса,а таксите да караш ПЪРДЯЛНИК ще са на грам отделяни емисии съгл. новите закони в ЕС!ДВГ е глух клон на еволюцията!Това е агонизираща техника,работеща благодарение на непрекъснати взривове и *** на хиляди чаркове.Крайно време е да бъде заменен от електромотор-безшумен,способен да поема претоварвания=да прави"коне"В ПЪТИ над номиналните-Моторът на Tesla Roadster Sport тежи ТОЧНО 52 кг и прави 288 КОНЯ!!!
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Песимист ( BGRS) ( преди 15 години )
    Наистина, тая статия изглежда смешна, обаче... Нека си спомним с умиление за първият мобилен оператор - Мобифон. Нека се сетим и за М-тел, Глобул и Вивател. Някой да има нещо да каже по въпроса? Така, че дерзайте приятели! Правете електростанции, защото ако сега са ви нужни някакви скапани 50 000 или милион, след време ще стоите на масата, ще си пийвате от ракийката и ще се проклинате, че не сте инвестирали в бъдещето!
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Djembi ( преди 15 години )
    :Едно презареждане на батерия на електромобил става обикновено при пробег на колата от 150 километра и цената на километър е под 2 стотинки при сегашната цена на ел. енергията."Да! Ама нали се сещате,че ако настане този БУМ цената на тока ще скочи до небесата и обратно?!
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Бачка си директно в контакт като за трифазен ток,само че така и не вкарахме трифазен.....иначе 36'ца щях да сложа,тази 28'ца бе последния модел да не е трифазен....
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    http://***.haier.com/products/product.asp?proID=1160ето го климатика не е инвертор 32000бтю на отопление 9.4кв.ч. отделена мощност за философите.....а и не е трифазен
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    съгласен. аз имам 35к BTU у нас и харчи макс 2,5кВ ток и е вързан директно по кабел.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    hm ( преди 15 години )
    На теб климатика не ти е 3 кВт, а консумира около 1кВт. Отдаваната мощност може да е 3 кВт.Другият вариант е да имаш индустриален климатик и да го ползваш за някое хале :-)
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Мен климатика ми е 3000вата и бачка като луд в контакта,трябва да е усилен контакта не някой турски *** да се разтопи...
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    по интересно при зареждането в гаража е че се разработват технологии да може и да си захранваш къщата от колата. т.е. през ноща зареждаш с евтина енергия, а през деня (ако няма да я караш) можеш да ползваш ел.енергия от колата си за домакинството. найс а :-)