IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Цените на автомобилите втора ръка в Германия се вдигат

Според VMF, в момента на пазара за употребявани автомобили в Германия остатъчната стойност на тригодишен автомобил е средно 35% от цената на автомобилите по официална ценова листа.

Цените на автомобилите втора ръка в Германия се вдигат
Индексът беше на дъното през януари тази година, когато остатъчната стойност на пазара беше 33,8 на сто от ценовата листа. Сега, половин година по-късно, индикаторът се повишава до 35%.

VMF е „Сдружение на независими от автомобилните марки компании за управление на автомобилни паркове“ ( Verband markenunabhängiger Fuhrparkmanagementgesellschaften). VMF събира и публикува информация за търговията с автомобили – фирмени автомобилни паркове, които най-често се купуват на лизинг, а след изтичането на лизинга излизат на пазара втора ръка.

Според Михаел Фелте, шеф на борда на VMF и директор на Deutsche Leasing Fleet, пазарът все още е много далеч от постигнатото през октомври 2008 година ниво, което е било със 7% по-високо от сегашните 35%.

След края на програмата за стимулиране покупката на нови автомобили в Германия расте търсенето на пазара втора ръка, което от своя страна вдига цените, се казва в изследването. Производители и лизингови дружества обаче, сега трябва да се справят с „балона“, който сами надуха.

За да стимулират продажбите през последните две години, компаниите оставяха твърде висока остатъчна стойност, която се заплаща при изтичане на лизинга. Това предизвика милиарди загуби за търговци и лизингови дружества още миналата година.

VMF дава следния пример: Ако средната цена на нов автомобил е 26 000 евро и лизинговото дружество калкулира договор за 3 години с 40% остатъчна стойност в края на лизинговия период, тогава трябва да бъдат доплатени 10400 евро. Пазарната цена на този автомобил (по данни на VMF) е 9152 евро, което означава загуба от 1248 евро на автомобил. При автомобили от висок клас разликата е още по-голяма.


Индикаторът на VMF за остатъчната стойност се изчислява на базата на „кошница“ от 10 хиляди автомобила, които традиционно присъстват в един фирмен автомобилен парк. Всеки месец се публикува резултат за остатъчната им стойност базиран на оценка от Eurotax-Schwacke за покупната цена от страна на автокъщите, като целта е да се покаже каква е стойността на тригодишен употребявн автомобил на най-големия автомобилен пазар в Европа.

Ето графика на средната стойност на тригодишните автомобили на пазара втора ръка в Германия.

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Не мие ясно, как така реши, че ресурсът на колата е 5-6 години!? Когато става дума за това, се говори за км, а не за моторни часове - това не е е кораб! "Животът" на една кола е около 100 хил км., преди да се сменят НЯКОИ НЕЩА!! И ПАК ЗАВИСИ - АКО Е КОЛА ОТ СРЕДНИЯТ СЕГМЕНТ И СЕ ГЛЕДА РЕДОВНО В СЕРВИЗИТЕ, КАКТО Е В ГЕРМАНИЯ, ЗА ДА СЕ ПОЛУЧИ TUV, НЯМА ПРОБЛЕМ! ПРОБЛЕМЪТ Е, КОГАТО ПОПАДНЕ В БГ МЪРЛЯВИТЕ РЪЧИЧКИ!!!!!!!
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Като е "Ъпсурт" това за една кола, кажи как да направим нещата? Една кола има нормален живот 5-6 години. След това става опасна за собственика си (а и за останалите) и всяко пътуване се превръща в руска рулетка, ако не се обърне сериозно внимание на поддръжката. Ние точно тогава почваме да караме нашите коли.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Повечето от българите, това не ги засяга. Те дават 2-5 бона за автомобили, които струват в Германия около 200-500 евро. Дали цените ще са с 20 евро повече или по-малко, едва ли има значение за джамбазите. Естествено, както си му е редът, цените на старо ще скочат леко с 200-500 лева, заради "вдигането на цените в Германия". Цените на новите автомобили пък ще се повишат при най-малкият признак за съживяване на пазара. Както винаги, ще спечелят само спекулантите. Ние ще загубим ( стига сред вас да няма джамбази и безработни дилърчета).
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Badi do airaglub ( преди 15 години )
    Mislq 4e sam smetal pravilno i 4e v statiqta iskat da kajat 4e 3g avtomobil struva 1/3 ot cenata na nov dali sa i primer kak kola za 26000E stava 9000E ne 4e ne e vazmojno ima naistina odelni ekzmplqri koli deto se obezcenqvat tolkova mnogo no tva sa edini4ni slu4ai glavno visok klas nepopulqrni avtomobili kato edin Citoren C6 primerno, no za edna normalna masova kola sreden klas tova e upsurt moje da istina samo za UK 4e tolkvoa se obezcenqva tam nqma pazar nqma kade si probutat desnite volani
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    airaglub ( преди 15 години )
    Ей BADI, много добре смяташ само че забрави от 15000 да извадиш остатъчната стойност и да получиш реалната цена която си е 10000
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 15 години )
    мани мани, глей утре по телевизора ша кажат, че цените на панелките скачат... отивайте купувайте , че не останаха в Люлин 5 :-)
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    хаха то по тези сметки щом за 3 години цената пада с 35%, значи след двете колата няма да струва нищо, което е пълна глупост, освен това не е и вярно///
  • #15
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Голям Веселяк ( преди 15 години )
    Къде го водя това поло,бе хърбел!По-голяма тояга няма!За 23 хил. лв. нищо не получаваш,дори задни ел.стъкла.Има три нива и първите две са със стоманени джанти,..!!!...баси оборудването,паднах!Всичко е в графа "доп. оборудване",дори ABS+ESP 1171 лв.,темпомат 635 лв.,климатик 1758 лв.,климатроник 2422 лв.,радио 427 лв.,фронтални airbag (не са серийни) 68 лв.,прехваления ти дисплей е 1296 лв....!!!Да ти изброявам ли още,селянче!VW цепят мрака!Всяка друга марка ги утрепва по цена/оборудване.
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Абе вие много се излагате с това поло. Колата е екстра - наскоро гледах Поло за 23 000 лв с климатик, радио с голям цветен дисплей, 6 колони и блутуут, темпомат, парктроник, мултифунк. кожен волан, фарове за мъгла и всички системи за сигурност. А сега ми дайте по-добре оборудвана кола за тези пари, но да е европейска..??!
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    А руското поло дали ще има часовник на средната конзола, както новата Лада? Ако има и като знам политиката на VW за екстрите, вероятно в базовия модел ще трябва да си го навиваш всеки 24 часа...