VMF е „Сдружение на независими от автомобилните марки компании за управление на автомобилни паркове“ ( Verband markenunabhängiger Fuhrparkmanagementgesellschaften). VMF събира и публикува информация за търговията с автомобили – фирмени автомобилни паркове, които най-често се купуват на лизинг, а след изтичането на лизинга излизат на пазара втора ръка.
Според Михаел Фелте, шеф на борда на VMF и директор на Deutsche Leasing Fleet, пазарът все още е много далеч от постигнатото през октомври 2008 година ниво, което е било със 7% по-високо от сегашните 35%.
След края на програмата за стимулиране покупката на нови автомобили в Германия расте търсенето на пазара втора ръка, което от своя страна вдига цените, се казва в изследването. Производители и лизингови дружества обаче, сега трябва да се справят с „балона“, който сами надуха.
За да стимулират продажбите през последните две години, компаниите оставяха твърде висока остатъчна стойност, която се заплаща при изтичане на лизинга. Това предизвика милиарди загуби за търговци и лизингови дружества още миналата година.
VMF дава следния пример: Ако средната цена на нов автомобил е 26 000 евро и лизинговото дружество калкулира договор за 3 години с 40% остатъчна стойност в края на лизинговия период, тогава трябва да бъдат доплатени 10400 евро. Пазарната цена на този автомобил (по данни на VMF) е 9152 евро, което означава загуба от 1248 евро на автомобил. При автомобили от висок клас разликата е още по-голяма.
Индикаторът на VMF за остатъчната стойност се изчислява на базата на „кошница“ от 10 хиляди автомобила, които традиционно присъстват в един фирмен автомобилен парк. Всеки месец се публикува резултат за остатъчната им стойност базиран на оценка от Eurotax-Schwacke за покупната цена от страна на автокъщите, като целта е да се покаже каква е стойността на тригодишен употребявн автомобил на най-големия автомобилен пазар в Европа.
Ето графика на средната стойност на тригодишните автомобили на пазара втора ръка в Германия.


0