IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Peugeot 3008 Hybrid4 – първият сериен дизелов хибрид

Често се спори дали хибридните автомобили или тези със съвременни дизелови двигатели са по-ефективни.

Peugeot 3008 Hybrid4 – първият сериен дизелов хибрид
За Peugeot този спор е несъществен, защото фирмата представи на света първият сериен модел, екипиран с хибридна система включваща дизелов двигател. 



Това е Peugeot 3008 Hybrid4. За разлика от останалите хибридни системи, в които влиза бензинов двигател, системата задвижваща кросоувъра на Peugeot е с двулитров турбодизелов двигател с мощност 163 к.с. Той задвижва предните колела на колата. Електродвигател с максимална мощност 37 к.с. задвижва задната ос. 



В резултат на тази комбинация колата е не само много по-ефективна от досега познатите хибриди, но и предлага задвижване 4х4 без двата двигателя да са свързани. Общата мощност на автомобила е 200 к.с., комбинираният максимален въртящ момент е 500Nm (300Nm за предната ос и 200Nm за задната, генерирани от електромотора). 



Дизеловият двигател е комбиниран с второ поколение на системата Stop & Start. Трансмисията е механична, но контролирана електронно и има шест степени. Колата разполага и със системата за регенериране на кинетичната енергия използвана при намаляване на скоростта и спиране, като я насочва към акумулаторите (Nickel Metal Hydride), разположени под пода на автомобила. 



Хибридната система е увеличила собственото тегло на колата със 120 кг. За сметка на това, хибридният 3008 може да се движи само от предните колела, само от задните или като 4х4. 

Водачът може да избира между 4 режима на работа чрез управление монтирано на централната конзола. При режим „Auto" електрониката сама избира комбинацията между дизеловия и електрическия двигатели, съобразно пътните условия и начина на управление на водача. 



При режим „ZEV" колата се задвижва само от електрическа енергия, като в града може да измине максимум 4.5 км. Третата възможност е режима „4WD" при който и двата двигателя работят заедно. Накрая има и режим „Sport”, при който се използва целия потенциал на мощност от 200 к.с. 

От Peugeot казват, че 3008 Hybrid4 има комбиниран среден разход на гориво от 3.8 литра на 100 км. Вредните емисии от СО2 са само 99 г/км. В същото време колата има доста добра динамика за своя клас. Ускорението от място до 100 км/час е за 8.8 секунди, а максималната скорост е 209 км/час. 



Същата хибридна система ще бъде монтирана от идната година и на новия модел Peugeot 508 във версии седан и комби, както и на някои модели на Citroen. Peugeot 3008 HYbrid4 ще бъде произвеждан в заводите на PSA в Сошо и Мюлюз във Франция, а продажбите в Европа ще започнат през пролетта на 2011 година.
0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Иван ( преди 15 години )
    Мисля,че има грешка в превода-да изминава само 4,5 км на ел.двигател е направо безмислено!Но поздравям французите, че смело въвеждат хибридни с-ми в различни модели.Стига с този петрол!
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Greg ( преди 15 години )
    Този модел на Пежо като дизайн наистина отстъпва, като се има предвид , че Пежо продава само с дизайн.Относно хибрида - в неделя го видях на живо в музея Пежо в Сошо - там излагат дори и новите коли. Прави приятно впечатление , но дотам. Това което ме впечатли е друго - видях в музея 207 СС с водороден двигател и великолепен вътрешен дизайн. Остава да видим колко са качествени. Но идеята е отлична - браво.
  • #6
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Лошото е, че новите двигатели на PSA са много трошливи. Все едно са от мъртво желязо както на жигулите и москвичите навремето. Дано от Пежо са е осъзнали на време.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Идеята, когато се появи още преди може би 2 години, беше първата смислена идея за хибрид. Сега остава да видим на практика как се държи.
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Коки ( преди 15 години )
    На външен вид може да е ужас, но идеята е повече от силна.
  • #3
    7 rate up comment 21 rate down comment
    Джо ( преди 15 години )
    Това пежо изглежда като буца! Гаден миниван! Чета тука из коментарите за хора с новото пежо 308 колко често влизали в сервизите за щяло и нещяло, а с тази нова технология това пежо си представям колко дефекта за 100 000 километра ще даде! А и Аутобилд по качество сложиха на първо място Хюндай за тази година и познайте кой е на последно Пежо!
  • #2
    31 rate up comment 2 rate down comment
    reventon ( преди 15 години )
    mislq,4e 6te imat uspeh s tova novovuvedenie..
  • #1
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    След такава новина мога само да им пожелая да си оправят качеството! Техническо изпълнение звучи страхотно! :)