
Това е Peugeot 3008 Hybrid4. За разлика от останалите хибридни системи, в които влиза бензинов двигател, системата задвижваща кросоувъра на Peugeot е с двулитров турбодизелов двигател с мощност 163 к.с. Той задвижва предните колела на колата. Електродвигател с максимална мощност 37 к.с. задвижва задната ос.

В резултат на тази комбинация колата е не само много по-ефективна от досега познатите хибриди, но и предлага задвижване 4х4 без двата двигателя да са свързани. Общата мощност на автомобила е 200 к.с., комбинираният максимален въртящ момент е 500Nm (300Nm за предната ос и 200Nm за задната, генерирани от електромотора).

Дизеловият двигател е комбиниран с второ поколение на системата Stop & Start. Трансмисията е механична, но контролирана електронно и има шест степени. Колата разполага и със системата за регенериране на кинетичната енергия използвана при намаляване на скоростта и спиране, като я насочва към акумулаторите (Nickel Metal Hydride), разположени под пода на автомобила.

Хибридната система е увеличила собственото тегло на колата със 120 кг. За сметка на това, хибридният 3008 може да се движи само от предните колела, само от задните или като 4х4.
Водачът може да избира между 4 режима на работа чрез управление монтирано на централната конзола. При режим „Auto" електрониката сама избира комбинацията между дизеловия и електрическия двигатели, съобразно пътните условия и начина на управление на водача.
.jpg)
При режим „ZEV" колата се задвижва само от електрическа енергия, като в града може да измине максимум 4.5 км. Третата възможност е режима „4WD" при който и двата двигателя работят заедно. Накрая има и режим „Sport”, при който се използва целия потенциал на мощност от 200 к.с.
От Peugeot казват, че 3008 Hybrid4 има комбиниран среден разход на гориво от 3.8 литра на 100 км. Вредните емисии от СО2 са само 99 г/км. В същото време колата има доста добра динамика за своя клас. Ускорението от място до 100 км/час е за 8.8 секунди, а максималната скорост е 209 км/час.

Същата хибридна система ще бъде монтирана от идната година и на новия модел Peugeot 508 във версии седан и комби, както и на някои модели на Citroen. Peugeot 3008 HYbrid4 ще бъде произвеждан в заводите на PSA в Сошо и Мюлюз във Франция, а продажбите в Европа ще започнат през пролетта на 2011 година.


8