IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Opel смята да влезе в съдебна битка, за да защити своята „доживотна“ гаранция

Преди два дни компанията получи ултиматум от германската Централа за борба с нелоялната конкуренция да прекрати незабавно рекламната си кампания или да очаква обвинение.

Opel смята да влезе в съдебна битка, за да защити своята „доживотна“ гаранция

Сега шефовете в Рюселсхайм са взели решение за влязат в съда, пред който ще защитават гаранционните си условия срещу немската комисия за защита на конкуренцията

Решението беше обявено от Ален Висер, шеф на продажбите в телефонна конференция с журналисти. „Ще отстояваме нашата инициатива и твърдо заставаме зад детайлите в нея. Кампанията ни не е въвеждаща в заблуждение, защото ясно посочваме всички изключения“, заяви Висер. 

Най-важното в тази инициатива, според него е, че гаранцията действително не е времево ограничена. Има ограничение в километрите и то е 160 хиляди, но не и във времето. По тази причина Opel не смята да прави промени в продажбените си условия, нито смята да променя кампанията си за „доживотната“ гаранция. Смяна на името й също не се обсъжда. Новата гаранция била дълго и грижливо подготвяна, а всичко по условията било обсъждано и одобрено от юристи.
 
Висер заяви също, че не е изненадан от обществената реакция, както и от тази на конкурентите. „Това е доказателството, че сме на правилен път“, допълни той. Клиентите и търговците реагирали позитивно навсякъде. „Конкурентите гледат акцията с известна доза завист“ - така Висер отговори на въпрос, дали смята, че атаката на Централата за защита на конкуренцията е провокирана от конкуренти на компанията. В Opel не знаели, дали сигналът към комисията е дошъл от конкурент. 

На въпрос, смята ли, че намесата на Централата по конкуренция хвърля сянка върху имиджа на Opel, Висер отговори така: „Да и не. Мисля, че е добре, че за кампанията се говори толкова много. Не сме „сгащени“ и не сме направили нищо нередно.“ 

Opel не бил въвел „доживотната“ гаранция, за да продава повече автомобили. „На първо място става дума за изявление от страна на марката“, добави Висер. Кампанията била толкова важна за Opel, колкото би била ако се отнасяше до пускането на нов модел. Бюджетът също бил релевантен на пазарното представяне на нов модел.
0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ламя ( преди 15 години )
    А бе тия от Опел прости ли са ...До животна гаранция - 160 000км. Ми че то всяка или повечето фирми дават 5 години гаранция ИЛИ 150 000км. в случая какво го топли един човек 10 000км? До житотна разбирам, да ми правят колата до 30тата и годишна ...Хаха :)
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    христов ( преди 15 години )
    Поредната пиар кампания която едва ли ще се отрази на качеството на Опел което е от Екотека нататък е пълна скръб не че преди това не бяха но все пак бяха с здрави двигатели но сега са може би най-зле марка с претенции става въпрос дори Форд ги изпревари Така че аз ще се радвам ако дадат такава гаранция и не е само пиар глупости но се съмнявам или сериозно ще се отрази на цената а тогава пък лично аз ще се замисля дали да си купя опел
  • #17
    24 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами това се казва майсторство. нали се сещаш, че всяка кола се изчислява така, че да издържа на натоварванията, но в същото време да е достатъчно евтина и да не влиза в излишни преразходи. От тая гледна точка, ако ще скоростна кутия за 1000 Nm въртящ момент да сложат на някой автомобил, то тя ще издържа 1000Nm! След като не могат да направят такава скоростна кутия, няма да слагат и двигател с тоя въртящ момент, нали? А може би си мислиш, че моята скоростна кутия може да се сложи на автомобил с 250 Нм въртящ момент? Не, не може да се сложи, защото е изчислена точно за моя автомобил и малко отгоре! Или сега щше ми кажеш, че Форд не могат да правят скоростни кутии? Тогава 440 Nm при RS как ти се струват? И необходимо ли е такава скъпа скоростна кутия да се слага в автомобил за 15000 лева? Ами малко мисли, като пишеш! Нямало какво да се счупи! Ами електроника колкото искаш има и в моя автомобил, макар да е толкова евтин. Ето, да ми се изтощи батерията на ключа, няма да мога да запаля, защото първо няма да мога да си изключа алармата и второ, няма да мога да изключа имобилайзера. А и аз изобщо не говоря за големи проблеми по окачване, двигател и трансмисия, защото днешните автомобили са достатъчно надеждни в това отношение, включително и твоя Хюндай. Това, да се прецака двигател преди 100-150 000 км е рядкост. Същото важи и за останалите важни компоненти. Обикновено най-честите проблеми са с електрониката, която я има и в най-дървеният автомобил. А и ако моят автомобил е по-бедно оборудван не означава, че всички милиони продадени автомобили по света са без кой знае какви екстри! Напротив! Малките автомобили по принцип са с повече екстри от тия в горният клас, защото нали се сещаш, че хората предпочитат добре оборудван, макар и по-малък автомобил, пред гол като пушка седан. Това, че на ме и други като мен парите им стигат само за базовите версии не означава, че и в Европа е така! А Европа казва моят автомобил е МНОГО НАДЕЖДЕН!
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    IMC ( преди 15 години )
    Чисто юридически всичко е ОК, но това е абсолютна глупост, никой производител няма да даде доживотна гаранция за каквото и да е, въпреки че в момента карам Опел (става за ежедневни нужди) не смятам че това е начина.
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Карах си го кОпелчето и ми светна "проблем в мотора" и заработи като на 3 цилиндъра. Нито съм го зорил, нито нищо.
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Хайде сега, че като караш БМВ и да го наредиш, глупаво е! Искал Форд, имал пари за Форд и какво си купил? Ами да няма да си купи РЕНО? :) Много ясно, че ще си купи Форд! Стига с тия предразсъдъци. Всеки според джоба и вкуса :)
  • #13
    2 rate up comment 15 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    Какво пък има да му се счупи на твоя *** бе? Нали е само един двигател със скоростна кутия. А има и едни столове от заведение сложени за седалки. Нито имаш ваноси, торсени, шперове, голяма мощност, която да трепе съеднинители, полуоски, скороти, нито има голяма маса, която да мъчи окачването. Просто няма какво да и се счупи на тая консерва.
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Сигурно си "особен талант", затова си успял :))
  • #11
    23 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    В днешният брой на АБ има статия за тая гаранция. Там отношението на немският журналист е напълно положително и имам чувството, че бе изпаднал в еуфория. Даде се и пример, че при 11 000 км годишен пробег, след 14 години и половина ще се достигнат тия 160 000 км. До 50000 всичко е безплатно. Аз например навъртях 50 000 за три години и половина. Сега трябва да съм в ситуацията с 10 % заплащане на ремонта, което е добре. Догодина, ако сменя колата, тя ще е на по-малко от 70 000 км, значи ако плащам нещо по ремонти, то ще е в рамките на 20 % от ремонта. Ремонт от 500 лева ще ми струва 100. Ядва се за 5 годишна кола. Проблемът при мен обаче е, че моят Форд не се чупи и аз нямам полза от тая гаранция за целият период на притежание на колата. От тая гледна точка Опел, които са надеждни автомобили, имат повод да дадат подобна гаранция. Все пак тя ще тежи на гърба на фирмата и те са си направили отлично сметката дали ще са на загуба или печалба. Лично аз бих си взел автомобил с подобна гаранция. Напълно ме удовлетворява за личният ми автомобил.
  • #10
    24 rate up comment 4 rate down comment
    До смешника без име ( преди 15 години )
    Убил си го,защото си "шофьор" :D:D:D