Сега шефовете в Рюселсхайм са взели решение за влязат в съда, пред който ще защитават гаранционните си условия срещу немската комисия за защита на конкуренцията.
Решението беше обявено от Ален Висер, шеф на продажбите в телефонна конференция с журналисти. „Ще отстояваме нашата инициатива и твърдо заставаме зад детайлите в нея. Кампанията ни не е въвеждаща в заблуждение, защото ясно посочваме всички изключения“, заяви Висер.
Най-важното в тази инициатива, според него е, че гаранцията действително не е времево ограничена. Има ограничение в километрите и то е 160 хиляди, но не и във времето. По тази причина Opel не смята да прави промени в продажбените си условия, нито смята да променя кампанията си за „доживотната“ гаранция. Смяна на името й също не се обсъжда. Новата гаранция била дълго и грижливо подготвяна, а всичко по условията било обсъждано и одобрено от юристи.
Висер заяви също, че не е изненадан от обществената реакция, както и от тази на конкурентите. „Това е доказателството, че сме на правилен път“, допълни той. Клиентите и търговците реагирали позитивно навсякъде. „Конкурентите гледат акцията с известна доза завист“ - така Висер отговори на въпрос, дали смята, че атаката на Централата за защита на конкуренцията е провокирана от конкуренти на компанията. В Opel не знаели, дали сигналът към комисията е дошъл от конкурент.
На въпрос, смята ли, че намесата на Централата по конкуренция хвърля сянка върху имиджа на Opel, Висер отговори така: „Да и не. Мисля, че е добре, че за кампанията се говори толкова много. Не сме „сгащени“ и не сме направили нищо нередно.“
Opel не бил въвел „доживотната“ гаранция, за да продава повече автомобили. „На първо място става дума за изявление от страна на марката“, добави Висер. Кампанията била толкова важна за Opel, колкото би била ако се отнасяше до пускането на нов модел. Бюджетът също бил релевантен на пазарното представяне на нов модел.


1