
Когато Edge се появява през 2006, този сегмент на кросоувъри със среден размер представлява 4.3 % от пазара в САЩ. Днес сегментът е завоювал 9.5% от пазара в Америка, т.е. има нарастване от 220% след появата на Edge.

По предварителни прогнози, до края на тази година се очаква растеж от още 20%. „Edge е в един от най-силно конкурентните сегменти на пазара, но въпреки това продажбите му растат с впечатляващ темп”, казва маркетинг мениджърът на Ford за групата на кросоувърите, Ейми Марентик (Amy Marentic).

Друг интересен факт е свързан с това, че 80% от продажбите на Ford в САЩ са в по-високите сегменти на пазара, което увеличава печалбите на фирмата.

Новото поколение на Edge идва в момент, когато неговият предшественик отбеляза годишен ръст на продажбите от 30%. Новият Edge е с по-мощен двигател (по-силен е с 20 к.с.) като в същото време има подобрен разход на гориво. Според производителите, Ford Edge има разход от 12.1 литра на 100 км в градски условия и от 8.5 литра на 100 км в извънградски условия.

При второто поколение на Edge прави премиера и второто поколение на „Sync infotainment system” (информационно забавна система), наречена MyFord Touch. Това е комбинация от touch-screen, гласови команди и персонализиран LCD екран.


2