IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България и производството на автомобили

От догодина стартира производството на елекромобил в Стара Загора и на китайски коли в Ловеч.

България и производството на автомобили
През 2011 година в България ще стартира производството на електромобил, който изминава 100 километра срещу само 2,9 лева. Очаква се заводът в Стара Загора да достигне капацитет от 15 хиляди бройки годишно при единична цена на возилото от приблизително 20 000 лева.

Инвеститорът "Zero Carbon Technology" вече произвежда електрическото возило в Австрия, като до момента от завода са излезли 230 броя. Цената на електрическата кола е приблизително 10 000 паунда, но българските ще бъдат малко по-евтини, коментира представителят на английската фирма Еню Енев.

За сега модела има само работно име - ZCV, което се чете като превозно средство с нулеви въглеродни емисии. Автомобилите ще бъдат в поне две разновидности - спортен и фамилен автомобил, като в момента се обсъжда и още една разновидност на семейната кола.

"Разбира се, ние няма да се конкурираме с петролните коли, само предлагаме алтернатива - например едно семейство може да има както автомобил на бензин или дизел, така и втори на електричество", каза още през септември миналата година Джейми Робърсън от английската фирма, когато дойде на първото си опознавателно посещение.

Електромобилът е подходящ най-вече за шофиране в градски условия, защото е маневрен и лесно се паркира. Удобен е, разбира се, и за пътуване извън града. С едно зареждане колата изминава приблизително 300 километра.

През 2011 година ще стартира и произвоството на автомобили в Ловеч. Съоръжението, което ще произвежда модели на китайската марка “Great Wall”, расте буквално с дни, като се очаква до края на следващата година от поточните линии на завода да слезе първата кола.

За края на тази година се очаква да бъдат вдигнати конструкциите, а в началото на 2011 г. трябва да пристигнат 200 специалисти от Китай, Япония и Германия, за да монтират оборудването.

В завода в Ловеч ще се проивеждат три модела на “Great Wall” - Wingle, Hover и едни MPV автомобил, чието име все още не е известно.

Източник - в. 24 Часа.
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ;-) ( преди 13 години )
    BMW ще пускат скоро електрически автомобили! Другия варянт е за мотор на Brammo (американска) също на приемливи цени! Това е настоящето и бъдещето! Другото са електрически грозотий.. Наистина жалко голко глупост има по света и у нас. Просто човек не трябва да чете други коментари за да е в добро психическо здраве!
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Минаващ ( преди 14 години )
    Сметката ти е грешна.При движение на автомобил по равен път, без насрещен вятър,мощността няма да е 50kW , а по-малко.50кW е максималната мощност необходима за преодоляване на наклони и за ускорение.Така че това е напълно възможно.Например ако скоростта е 70км/h , мощността трябва да е 14кW , силата на съпротивление 720N(73kg),което е в рамките на реалността.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Проста сметка :) ( преди 14 години )
    Проста сметка :)100km, нека са 3 лв: 3лв/0.15лв = 20kWH, t.e. 100km ще се изминават с 20 киловатчаса. Ако мощността *** мобила е 50кВт, тия 20kWH ще ги изразходва за 24 минути, т.е. трябва да се движи с скорост 250км/ч.:) :)
  • #29
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Пичове, за пореден път някои от вас доказват, че са големи ***. Ами с такива като вас, ако ще и Сузуки Марути да правят тук, няма да се оправим. Всъщност, не само, че няма да се оправим, но България ще загине като нация през близките няколко десетки години. Когато ние, БЪЛГАРИТЕ измрем, вие лайнетата ще опропастите всичко! Да сте живи и здрави, дано децата ви осъзнаят, колко сте миришели навремето.
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    И забравих за една теория - "кой къде работи". В един завод в Италия, в цеха за лагери работят САМО и ЕДИНСТВЕНО португалци. Кажи ми сега, няма ли достатъчно италианци в Италия, че да наемат португалци за завода? Ако те интересува кой е завода, в четвъртък ще мога да ти кажа, като се върне колегата от отпуска. Лека вечер!
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Хувъра на живо е много готино и симпатично джипче!
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Малка корекция. Имах предвид, че старозагорецът е чувал за ДЗУ, но не и за новия завод.
  • #25
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Triforce, не си разбрал колегата от Стара Загора. Човекът говори, че не е чувал за новия завод, а не, че не е чувал изобщо за новият завод за електромобили. Чети по-внимателно. Затова все се заяждат с теб. А на старозагореца бих казал, че аз съм русенец, работя в най-големия комбинат тук по бай Тошово време - КТМ(предвиден за 15 000 човека), но сега е пълно със селяни от близките селца и градове. И преди е било така. Ценяло се е не местоживеенето, а качествата на човека!
  • #24
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Съгласен съм. Мисля, че китайците бяха разработили начин за много бързо зареждане. Пишеше го и в тоя сайт, но в момента не се сещам за точните цифри. Ако някой се сеща, нека пише. 8 часа са ужас. Не всеки има гараж или двор, за да пази кабела на колата си. Ако го пусна от терасата, някой *** може да го отнесе веднага, понеже живея в такъв квартал. А и да не живея, все ще се намери някое лапе, което да си направи майтап. Това със зареждането не е за мен, трябва и в гараж да инвестирам ;)
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    и колко волта предлагаш да са тези станции?