IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

PSA пуска хибрид с турбодизел догодина

Концернът PSA Peugeot Citroën ще пусне в серийно производство хибридни модели с турбодизелов двигател още от следващата година.

PSA пуска хибрид с турбодизел догодина
Френската група разработва тази хибридна система вече няколко години, като вече представи и някои предварителни студии и концепции. Тази година видяхме спортното купе RCZ HYbrid4, Peugeot 5 и още едно спортно купе - SR1

„През следващите няколко години ще пуснем на пазара четири модела с хибридни дизели”, обеща шефът по развойната дейност на концерна, Жюлом Фаури (Guillaume Faury). 



Първият сериен модел с дизелова хибридна система ще бъде Peugeot 3008 HYbrid4, който ще бъде на пазара още през пролетта на следващата година. Премиерата му ще е тази есен на автомобилния салон в Париж. В Париж ще видим и новото Peugeot 508, което също ще има версия с дизелова хибридна система, но на пазара ще излезе по-късно. При Citroën също ще видим дизеловата хибридна система при модела DS5.



Този тип хибридна архитектура, която предлага PSA засега не се среща при друг производител. В същото време нейното приложение върху вече съществуващи автомобили и платформи не е сложно. Предните колела се задвижват от турбодизелови двигатели, а задните от електромотор, т.е. движението се предава на четирите колела. Засега акумулаторите са никелово-хидридни, произвеждани от японската фирма Sanyo и имат капацитет 5,5 Ah. 

Peugeot 3008 HYbrid4 ще има двулитров турбодизелов HDi с мощност 163 к.с. (120 kW) и електромотор с мощност 37 к.с. (27 kW). Колата с доста впечатляващата обща мощност от 200 к.с. ще има среден разход на дизелово гориво от 3.8 литра на 100 км. 

През 2012 година PSA ще пусне и plug-in хибриди, имащи литиево-йонни акумулатори, които могат да се зареждат от стандартната електрическа мрежа с напрежение 220V. Целта е да се постигне среден разход на гориво от около 2 литра нафта на 100 км.
0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    plamen7002 ( преди 15 години )
    изглеждаш ми раздвоен и се чудиш коя да избереш обаче ШЕВИ има повече боички в наличност и след 800 000 км.от икономия на гориво ще си избиеш напълно разхода и тогава започваш на ново да умуваш каква точно икономична марка ти трябва за да си на далавера.ШЕВИ имат толкова много гориво да икономисват ,че не се сещам за нито една икономична марка от този континент.
  • #2
    16 rate up comment 5 rate down comment
    ... ( преди 15 години )
    Не забравяй едно много важно предимство на Пежото - с дизелов двигател в момента можеш да караш минимум 1000 км, докато с електрически - най-много 300-400 км. ;-)
  • #1
    8 rate up comment 20 rate down comment
    Шеви Волт ( преди 15 години )
    И как тоя хибрид ще се конкурира със Шеви Волт, който харчи 1,6 литра на 100? Отсега всеки който пуска хибриди ще трябва да се съобразява с тоя показател, а не да вади кола която има 1л по-малък разход от стандартен дизели и струва 30% повече от него заради някакви си сложни системи.