.jpg)
Ford Explorer от ново поколение ще се сглобява на платформата D4, която използват също Ford Flex и Lincoln MKT. Според представител на Ford, собственото тегло на новия Explorer е по-ниско с 45 кг. от това на предшественика му. Това е станало след използването на по-леки панели за каросерията, като капакът на двигателя например е произведен от алуминий.
.jpg)
Наред с това, от Ford твърдят, че качеството на новия Explorer е подобрено значително. Подобрена е и аеродинамиката на автомобила, като коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0.35, най-добрия показател в този клас, според Ford. Подобрена е и шумоизолацията на купето и на двигателя.
.jpg)
Първоначално новата генерация на Explorer ще се предлага с два бензинови двигателя – четирицилиндровия двулитров турбоагрегат тип EcoBoost с мощност 237 к.с. и атмосферния двигател V6 с обем 3.5 литра и мощност 290 к.с., който е с 20% по-икономичен в сравнение с V6 който заменя. И двата двигателя се комбинират с автоматична трансмисия с шест степени.
.jpg)
Новото поколение на Ford Explorer е получило и „умната” система за управление на предаването към четирите колела, позволяваща да се адаптира нейната работа към различните условия на пътя.
.jpg)
Чрез специален превключвател на централната конзола, водачът ще може да избира между пет режима на работа – градски, при сняг, при песъчлив път, при кал или режим ограничаващ скоростта при спускане по стръмен наклон.
.jpg)
Новият Explorer разполага и със системата за стабилизация с функция Curve Control, която помага на водача да поддържа избраната траектория на движение и предотвратява поднасянията.
.jpg)
Колата предлага седем места, като се е появил трети ред седалки. На задните пет места (3+2) предпазните колани са надуваеми, предпазващи пътниците от допълнителни травми при удар.
.jpg)
Все още от Ford не съобщават цените на Explorer, но от фирмата уточняват, че по-скъпата версия ще бъде тази с четирицилиндровия двигател EcoBoost, а версията с двигател V6 ще струва по-малко.


0