IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Успешно полугодие за Renault/Nissan/Dacia

За първите 6 месеца на годината Nissan Motor Co. и Renault SA постигнаха добри резултати.

Успешно полугодие за Renault/Nissan/Dacia
Алиансът е между най-печелившите от завръщащото се оживление на европейските пазари. Успехите при Nissan се дължат на голямото търсене на кросоувъра Qashqai, като за първите 6 месеца на годината продажбите на японската марка са се повишили с 32.4%, до 211 821 автомобила, според данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). 



На годишна база продажбите само на Nissan Qashqai са се повишили с 56%, като за първите 6 месеца са продадени 117 270 кросоувъри Qashqai, докато за първите 6 месеца на 2009 продажбите са били 75 122. 

В изявление на вицепрезидентът на Nissan, Бернард Лоар (Bernard Loire), отговарящ за операциите на фирмата в Европа, се казва, че продажбите на Qashqai продължават да растат. 

Наред с това, идването в Европа и на по-малкия кросоувър Juke е довело само за 1 месец до 15 000 предварителни заявки за закупуване на този модел в Европа. 

Според данните на ACEA продажбите на Renault за първите 6 месеца на тази година са се повишили с 20.7% до 643 370 броя. От своя страна продажбите на Dacia за полугодието също така са нараснали с 19.1% в сравнение със същия период на 2009, като през тази година са продадени 139 643 автомобила на румънската марка. 



При Renault продажбите растат главно за сметка на Megane и на MPV модела Scenic, докато при Dacia „отличникът” е SUV моделът Duster

Интересно е, че когато се изчислят общите продажби на Renault, Nissan и Dacia, алиансът получава пазарен дял от 13.3% в Европа, докато този дял през първите 6 месеца на миналата година е бил 10.9%. Това плътно приближава алиансът на Renault и Nissan до пазарния дял на втория по големина автомобилен производител в Европа, PSA/Peugeot-Citroen SA, който за първите 6 месеца на 2010 има пазарен дял на Стария континент от 13.7%. 

Седемте марки влизащи в групата Volkswagen AG продължават да имат най-голям пазарен дял в Европа, като за първото полугодие той е 21%.
0 от 500
  • #39
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Clio-ист ( преди 15 години )
    Колега,Вземи си CLIO III RS 200к.с. и ще видиш разликата със 156-ата, а и не само спрямо вея. :)
  • #38
    32 rate up comment 0 rate down comment
    fiatagiata ( преди 15 години )
    Селски,"богатите" *** карат стари аудита и бмв-та,не нови хюндаи и се мислят за много вървежни.За това германците като дойдат лятото тук и умират от смях-гордите патъри със секънд хенд "маркови" кочини.Смешното е,че селксите бекове с дъртите аудита предизвикват единствено съжаление,а те си мислят,че някой им завижда.Те го плюят,а той си мисли,че вали!
  • #37
    33 rate up comment 1 rate down comment
    plamen7002 ( преди 15 години )
    АМИ ТИ КАТО СИ ТОЛКОВА БОГАТ КУПИ СИ 5 ОТ ТИЯ И СИ ГИ КАРАЙ ВСИЧКИТЕ НА ЕДИН ПЪТ ДА МОЖЕШ ДА СЕ ПОКЖЕШ БОГАТСТВОТО...*** ОТ БОГАТИТЕ.
  • #36
    34 rate up comment 2 rate down comment
    AZ ( преди 15 години )
    Разсъждават над коли втора ръка,ами пишещите тук това имат.Само един имал нов i30.Всички други са бедняшко фашкии.Какво очакваш да коментират!
  • #35
    43 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    В статията се говори за продажбите на новите автомобили. И аз говоря за новите автомобили с марка Рено. При старите най-държеливи ще са най-дървените и с най-малко екстри. Кое ще се счупи повече като стане на 15 години - Ситроен с активно окачване, климатроник и пълен ел.пакет или Голф-бъбрекотрошач без климатик и с манивели за прозорците?
  • #34
    39 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Май е малко некоректно да се сравняват +10 годишни автомобили. Сега почти всички производители произвеждат доста по-добри продукти от тия, преди десетина години. А за Рено не сте прави. Когато един производител обърне сериозно внимание на сглобката, нещата се получават, макар и това да се разбира след години.
  • #33
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ford също.
  • #32
    34 rate up comment 0 rate down comment
    alfista ( преди 15 години )
    Споделяме над това което,управляваме,потдържаме,бивши марки стари коли,сегашни пак 10-11годишни.Това имаме за това ще пишем.Друг е въпроса че съм карал Мазда В2500 4Х4 двойна кабина 2008г на 55000км ами макар че е висока широка,с големи гуми на тракия (магистралата)180 ги лепи,в купето не се усеща скороста,новото си е ново всеки го знае,ама левчетата са ни малко-там темата е друга вече :)
  • #31
    44 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Повечето разсъждавате над колите втора употреба, а това е несериозно. Никой производител не се стреми колите му да имат качества когато минат 10 години. А като вземете нова шансът нещо да се прецака важи за всяка марка, но е достатъчно малък за да не ви пука. Затова трябва да се мисли над удоволствието да имаш и караш колата. Френските и италианските доставят удоволствие. БМВ и Мерцедес също. Вероятно и Хонда и Мазда...
  • #30
    43 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да, за пътно поведение и удоволствие от шофирането съм съгласен - италианската стои наистина добре! Но двигателите и скоростните кутии на Рено са отлични!