
На годишна база продажбите само на Nissan Qashqai са се повишили с 56%, като за първите 6 месеца са продадени 117 270 кросоувъри Qashqai, докато за първите 6 месеца на 2009 продажбите са били 75 122.
В изявление на вицепрезидентът на Nissan, Бернард Лоар (Bernard Loire), отговарящ за операциите на фирмата в Европа, се казва, че продажбите на Qashqai продължават да растат.
Наред с това, идването в Европа и на по-малкия кросоувър Juke е довело само за 1 месец до 15 000 предварителни заявки за закупуване на този модел в Европа.
Според данните на ACEA продажбите на Renault за първите 6 месеца на тази година са се повишили с 20.7% до 643 370 броя. От своя страна продажбите на Dacia за полугодието също така са нараснали с 19.1% в сравнение със същия период на 2009, като през тази година са продадени 139 643 автомобила на румънската марка.
.jpg)
При Renault продажбите растат главно за сметка на Megane и на MPV модела Scenic, докато при Dacia „отличникът” е SUV моделът Duster.
Интересно е, че когато се изчислят общите продажби на Renault, Nissan и Dacia, алиансът получава пазарен дял от 13.3% в Европа, докато този дял през първите 6 месеца на миналата година е бил 10.9%. Това плътно приближава алиансът на Renault и Nissan до пазарния дял на втория по големина автомобилен производител в Европа, PSA/Peugeot-Citroen SA, който за първите 6 месеца на 2010 има пазарен дял на Стария континент от 13.7%.
Седемте марки влизащи в групата Volkswagen AG продължават да имат най-голям пазарен дял в Европа, като за първото полугодие той е 21%.


0