IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Отново проблеми за Toyota в САЩ

Американската комисия по международна търговия (USITC) може да забрани вноса на хибридни автомобили от концерна Toyota в САЩ.

Отново проблеми за Toyota в САЩ
Това ще стане ако японската фирма продължи да нарушава патентните права в САЩ. Комисията съобщава, че Toyota отказва да плаща по 98 долара на всеки продаден в САЩ хибриден автомобил на авторите, разработили част от хибридната технология. 



Според информацията на агенция Bloomberg, системата за високоволтово захранване прилагана в хибридната система на Prius и другите хибридни автомобили на Toyota, е разработена и патентована от американският изобретател от руски произход Алекс Северински през 1994 г. 

В първото поколение на Prius тази технология не се използва от Toyota, но тя се появява при второто. Според японските производители, технологията е изцяло разработена от конструкторите на Toyota и не е същата като патентованата от Северински. Физикът изобретател обаче настоява, че двигателите на Prius II работят благодарение на неговото изобретение. 

През 2005 година, Федералният съд в САЩ постанови Toyota да заплати на Северински по 25 долара за всеки продаден в САЩ хибриден автомобил, в който е използвана патентованата технология. Освен в Prius, споменатата технология работи и при хибридната система на Lexus RX400h и при Toyota Highlander. В крайна сметка Toyota трябваше да плати на фирмата Bonita Springs, собственост на Северински, 4.27 милиона долара. 

Този размер на обезщетение обаче, не удовлетвори Северински и той поиска от Toyota да плаща по 98 долара за всеки хибрид с неговата технология продаден в САЩ. Американският съд удовлетвори това негово искане, но Toyota отново отказва да заплати. Само за юни японската фирма трябва да заплати на Bonita Springs 1.43 милиона долара. 

След поредния отказ на Toyota, Северински подава жалба в Американската комисия за международна търговия, с молба да преустанови вноса на японски хибридни модели произвеждани от Toyota на територията на САЩ. 

В момента хибридните автомобили заемат 10% от всички продажби на Toyota в САЩ. Само през юни 2010 Toyota е продала в САЩ 14.6 хиляди хибридни автомобили от моделите Prius, Camry, Lexus HS250h и Lexus RX450h.  
0 от 500
  • #29
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 15 години )
    Работливите японци май са се понаучили на тарикатлъци и *** номера?!Или май до скоро са се прикривали успешно?!Която и от двете хипотези да е вярна аз се радвам,че прехвалената Тойота почна да си намира маистора и да и лъсват миризливите ***.В крайна сметка милионите клиенти и почитатели на марката с право могат да се почустват измамени и разочаровани от "непоклатимият" имидж на Тойота.
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    не знам дали ако тойота докаже че са имали разработки по темата преди това какво ще стане. в смисъл че една голяма фирма има свои вътрешни официални документи по разработките които прави. това т.н. state of the prior art което се гледа за да се установи приоритет не е точно така поне по отношение на тойота...
  • #27
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    Няма значение кой и кога разработва определена технология. В патентното право всичко се получава от първият заявил патента.. В случая това е руснака! Ако се докаже, че тойота използват същата или производна технология с недостатъчно подобрения - трябва да си плащат!
  • #26
    12 rate up comment 0 rate down comment
    matiz ( преди 15 години )
    И друго си мисля-големите фирми създават впечатление сред публиката за огромна конкуренция помежду си.В същото време зад кулисите си разменят технологии,платформи,специалисти.Ползват едни и същи дизайнерски бюра, едни и същи под-доставчици и т.н.
  • #25
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    И после пак ми говорете за качеството на Тойота! ***!!!!!
  • #24
    10 rate up comment 1 rate down comment
    matiz ( преди 15 години )
    Но смятам, че и японците допринасят много за развитието на хибридите. Само във второто поколение на Приус има нови 500 патента и полезни решения! В този спор можем да допуснем и хипотезата, че различни инженери достигат до сходни решения независимо един от друг, а съдът взема пристрастно решение.
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    мисля че в германия ги осъди. то и с руснака спора е точно това - сходство или кражба. но на руснака патента май е от по рано. а "обективните причини" какви са ако не е тайна?
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    matiz ( преди 15 години )
    Наистина този Северински има голям принос в развитието на хибридните технологии, по точно в Управляващата система и контролният софтуер на хибрида. Дори в момента разработва следващо поколение, използващо високо напрежение и ефективни индукционни електромотори "HiperDrive"
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Obrut ( преди 15 години )
    Много добре съм запознат и с двете трансмисии... поради определени обективни причини. Дали Тойота е крала от неговия патент, или има сходство на технологиите - предстои да се реши, засега съдилищата отказват да отсъдят в полза на българския изобретател.
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    sorry!