+ достатъчно пространство, сигурно поведение на пътя, високо ниво на комфорт, прецизен волан, богато оборудване- дефицити в сигурността, дълъг спирачен път, високи сервизни разходи, трополене от шасито
История на модела3/93 Представяне на компактния модел с три или с пет врати. Мотори: 1.4 литров с 75 к.с., 1.6 литров с 89 к.с. и 1.8 литров с 101 к.с. Дизел: 1.9 литров с 64 к.с. и 1.9 литров турбодизел с 90 к.с.1/94 Допълнителен мотор: 1.1 литров с 60 к.с.2/94 Допълнителен мотор: 2.0 литров бензинов с 121 к.с.4/94 Представяне на кабриолет с 1.8 литров 101 к.с. или 2.0 литров 121 к.с. двигател10/94 Представяне на версията седан с четири врати12/94 Еърбег за водача серийно за всички модели5/96 Кабриото вече и с 1.6 литровия мотор с 89 к.с.5/97 Фейслифт и представяне на комбиверсията Break6/99 Дизел с директно впръскване 2.0 HDI с 90 к.с. Странични въздушни възглавници серия.6/01 Смяна на модела. Представяне на 307
Въпреки че във Франция Пежо 306 се превърна в пазарен хит, автомобилът даде поводи за критика от страна на клиентите, което работеше в полза на германската конкуренция. Дизайнът е дело на Пининфарина, но това не помага особено на вътрешните качества на автомобила, от които определено има какво още да се желае. Най-голямата критика се основава на многобройните шумове, идващи от ходовата част при движение на неравен път. Проблемът не е в окачването, което в типичния за френски автомобил стил обгръща каросерията и пътниците с френска нежност. Особено на неравен път окачването демонстрира невероятни умения да поглъща бабуните, макар и в компанията на неприятно трополене. Комфортът щеше да е отличен, ако не бяха седалките, които не дават достатъчна опора за тялото при по-едри пътници. Пазарът е доминиран от "добричките" версии с мощност от 60 до 101 к.с. Свръхпотентният S16 модел не играе голяма роля. Базовият 1.1 литров мотор е малко слаб за тази каросерия, но и 101 коня също не са задължително необходими. Машините с по 75 и 89 к.с. са хармонични, препоръчителен е и турбодизелът с 90 коня, който обаче се намира по-трудно. На висотата на времето е HDI версията, дизелът с директно впръскване, който се предлага от 99 г.
Най-често срещани повредиМотор: прегорели гарнитури на главата и скъсани клиновидни ремъциДефекти в охладителната система Електрика: кабелни проблеми при стартера и генератора, нефункциониращо осветление, неуплътнени фарове за мъгла (променени 2000 година)Каросерия: тракане от вратите (променени от 5/99), разлепени странични лайсни при версията с три врати