История на модела
7/98 Представяне на модела, 2 въздушни възглавници серийно, ABS с доплащане, мотор 0.8 литров 3-цилиндров с 51 к.с.12/00 Подобрения в модела
4/03 Нов 1.0 литров 4-цилиндров мотор в SE с 63 к.с.
1/04 Модел SE Plus с повече екстри
Когато един миниван започне да се свива, накрая се получава Матиз. Въпреки това пространството в купето е достатъчно.
Еднолитровият мотор с 63 коня е направо състезателен. Плоския нос на Матиз отива далеч отвъд погледа на шофьора, но огледалата за обратно виждане осигуряват максимално добра видимост. ABS е част от по-скъпия SE пакет, иначе се доплаща. Основната сила на малкия кореец е в градското движение, където малките места за паркиране и лесното управление играят по-голяма роля от конските сили. От гледна точка на надеждността Матиз показва повече недостатъци от средното за класа. Най-често срещани повреди:Мотор: аварии и пропускащи гарнитури на главата,
Извадена или повредена щанга за смяна на скоростите,
Електрика и Електроника: Чести смущения в мениджмънта на мотора и имобилайзера, дефектни кабели на свещите, единични случаи на дефектни генератори и акумулатори. Някои дефектни бензинови помпи или релета на помпи.