Начин на ползване:
ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
надежност, спортно поведение
Начин на каране:
спортно
Допълнителни бележки
ЕДИН "ПРЕДИЗВИКАН" ТЕСТ
1. Част:
Смятах да напиша този тест-драйв едва след такъв на другата ми кола Infiniti Q50 hybrid, но някои обстоятелства предизвикаха промяната. Всъщност от един малък спор с колегата autoenthusiast дали Инсиния ОРС и Нисан GT-R са колите с най-добро съотношение цена/качества в своите класове... ;-) И да потвърдя - НЕ сме едно и също лице!
Сега за колата: закупена е фабрично нова,ползвам я по-малко година, досега съм "навъртял" около 12х.км., непосредствено след предишната S4/B8, за която бях писъл тук преди около 3години.
Малко техника - това е моделът "Unlimited" , т.е. без ограничение на скоростта. Задвижването е 4х4 с оригинален активен диференциал на Haldex, активно окачване с "HiPerStrut" на предната ос, сините Brembo -спирачки, много добри Recaro седалки, генерацията е разработка от Remus и т.н. Колата е поръчана с 20" ковани ал. джанти , с летни гуми Pirelli Zero, 255/35/ZR20, 99Y!
Оборудвана е с Irmsсher пакет - екстериорно и частично в интериора. Някои неща са донастроени допълнително.
Моторът е едно малко "богатство"! Спортен, с обем 2.8л.,V6, произход от Кадилак-Холден, с кован основен вал, мн. добре технически (пре)оразмерен, като без проблем може да се настрои на три степени: базово е с 325к.с./435НМ, stage1 - 355к.с./470НМ,stage 2 - 381k.c./510HM и stage 3 - 410k.c./550HM.Още повече, че шаси/окачване и спирачки могат безпроблемно да поемат и повече мощност!
Автоматичната 6-степенна японска скоростна кутия на Aissin обаче разваля в известна степен общата картинка. 1,2 и 3-та предавки задържат динамиката на колата за бърз старт от място. Дори и след преработките ОРС така и не успява да слезе под 5.5сек/100. В такива случаи не ти остава нищо, освен да мечтаеш за прекрасната кутия на ZF с 8 предавки ... Дай Боже в следващото поколение да сложат нещо подобно!
Иначе ОРС е по-скоро добра GT кола, неудържима на магистрала, а благодарение на активното окачване с "HiPerStrut" на предната ос е добра и на завои. Предполагам, че спокойно може да достигне реални 280км/ч, след като (където може) на километраж съм стигал без проблем 270км/ч а колата показва потенциал за още и още!
Налични са 3 предварително зададени програми - стандарт, спорт и ОРС. Общо взето влияят на окачването, работата на мотора и очасти на скоростната кутия.
За тези данни и възможности колата е доста изгодна покупка. При положение, че се поръчва за БГ от някой от оторизираните вносители цялостно оборудвана излиза под 75х.лв с ДДС! Още повече, че в Германия тази кола нова варира 58-62хил.евро (112-120х.лв)!! Това е само една от причините за моето твърдение относно отличното съотношение цена/качества...;-)