Manta е представена пред медиите през септември 1970 година в Хотел Маритим, край германския град Любек на брега на Балтийско море. Manta е създадена по подобие на така наречените пони автомобили (достъпни, компактни, за американските представи, автомобили с изключително стилен дизайн и обикновено висока мощност), които са популярни в САЩ по това време.
Предлага се с 1.6-литров двигател с версии на мощност 68 и 80 к.с. и 1.9-литров S двигател от Opel Rekord с 90 к.с. за спортната модификация Manta SR. Базовият модел в гамата на модела е 1.2-литровата версия с мощност 60 к.с., представена през 1972 година.
През 1973 година се появява и Manta GT/E с 1.9-литров двигател със система за впръскване на бензин Bosch L-Jetronic и мощност 105 к.с. Manta A е първият модел на Opel оборудван с електронна система за впръскване на горивото.
През април 1975 година, малко преди дебюта на Manta B, е представен последният специален модел - Manta Black Magic, който е лакиран в черен цвят с червено оранжеви ленти в страничната част.
През първите шест месеца на 1971 година, Opel продава 55.399 автомобила от модела Mantа А, а до 1975 г. са произведени общо 498.553 броя.
Още един модел на Opel със завидно спортно минало празнува 40-годишнина. Това е Ascona, която се конструира на същата платформа като Manta. Opel Ascona дебютира на автомобилния салон в Торино през 1970 година, а в пресинформацията е обявена за „автомобилът на техническото бъдеще” (car of the technical future).
През 1974 година Валтер Рьол и Йохен Бергер стартират в европейския рали шампионат с версия с две врати на Ascona. Возилото от екипа на Opel Euro Dealers Team е оборудвано с четирицилиндров двигател с увеличен до два литра работен обем, с алуминиева глава с кръстосан поток и мощност от 200 к.с. при 6700 об./мин. Рьол и Бергер печелят победи в шест от осемте старта и печелят европейския рали шампионат с безпрецедентните 120 точки.
През 1975 година, Рьол и Бергер побеждават и в Рали Акрополис и отбелязват първата победа на Opel в Световния рали шампионат със своята Ascona A, малко преди тя да бъде заместена от Ascona B.