Според правилата на този тест, автомобилът се е провалил ако неговият спирачен път надвишава в първия случай 40 метра, а във втория 70 метра.
Спирачният път на Duster с предаване на движението към предните колела е с малко по-добър, но на границата на тези показатели – 42 метра при 100 км/час и 70 метра при 130 км/час.
Резултатите от теста са били официално заснети с камера и изпратени на фирмата Dacia, от където са обещали на френските журналисти да направят свои тестове на спирачните механизми на Duster.
Да напомним, че от същото списание направиха тестове, които показаха проблеми и при Renault Koleos, което е спряло от 130 км/час на място след 77 метра, а също и при Mitsubishi ASX, което е спряло на 73 метра.
Най-добри резултати са показали спирачките на VW Tiguan (63 метра), BMW X1 (64 метра), Skoda Yeti (65 метра), Honda CR-V (66 метра) и Ford Kuga (67 метра).
Преди време холандското издание Autokampioen заедно с Холандската автомобилна асоциация (ANWB) проведоха така наречения „тест на лоса” на Dacia Duster, както с предно предаване, така и 4х4. Като цяло автомобилът е издържал теста и не се е преобърнал, но при версията 4х2, която не е снабдена със система за стабилизация, при острия завой са се отлепили от земята две колела.
По-късно холандците отново провеждат този тест на Duster, но в присъствието на представители от Renault, на чиято платформа се прави автомобила. При този повторен тест не са забелязани никакви проблеми при Duster. Според представителите на ANWB, различните резултати могат да се дължат на различната температура на асфалта по време на теста.