IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Откриха проблеми със спирачката на Duster?

Dacia Duster се провали в тестове за проверка на спирачната система, направени от френското издание L’Automobile Magazine.

Откриха проблеми със спирачката на Duster?
По време на изпитанията, сертифицирани по стандартите за качество ISO 9001, версията на Duster 4х4 се нуждаела от 46 метра за да спре на място от скорост 100 км/час и 75 метра, за да спре на място от скорост 130 км/час. 

Според правилата на този тест, автомобилът се е провалил ако неговият спирачен път надвишава в първия случай 40 метра, а във втория 70 метра. 



Спирачният път на Duster с предаване на движението към предните колела е с малко по-добър, но на границата на тези показатели – 42 метра при 100 км/час и 70 метра при 130 км/час. 

Резултатите от теста са били официално заснети с камера и изпратени на фирмата Dacia, от където са обещали на френските журналисти да направят свои тестове на спирачните механизми на Duster. 

Да напомним, че от същото списание направиха тестове, които показаха проблеми и при Renault Koleos, което е спряло от 130 км/час на място след 77 метра, а също и при Mitsubishi ASX, което е спряло на 73 метра. 

Най-добри резултати са показали спирачките на VW Tiguan (63 метра), BMW X1 (64 метра), Skoda Yeti (65 метра), Honda CR-V (66 метра) и Ford Kuga (67 метра). 

Преди време холандското издание Autokampioen заедно с Холандската автомобилна асоциация (ANWB) проведоха така наречения „тест на лоса” на Dacia Duster, както с предно предаване, така и 4х4. Като цяло автомобилът е издържал теста и не се е преобърнал, но при версията 4х2, която не е снабдена със система за стабилизация, при острия завой са се отлепили от земята две колела. 

По-късно холандците отново провеждат този тест на Duster, но в присъствието на представители от Renault, на чиято платформа се прави автомобила. При този повторен тест не са забелязани никакви проблеми при Duster. Според представителите на ANWB, различните резултати могат да се дължат на различната температура на асфалта по време на теста.
0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    genata ( преди 12 години )
    bgrs- ti si palen nekadarnik
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    anti abs ( преди 13 години )
    ABS е най-*** нещо, измислено някога, пречещо особено много през зимата-повярвай ми, не е много приятно дасе опитваш да спреш, но нищо да не се случва, защото, видиш ли, некое колело би се подхлъзнало лекичко
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    nas ( преди 13 години )
    Loshi sa sled kato trqbva da plastas bez da imas nujda ot tqh.Nqmam li pravo da karam Moskvich sled kato mi haresva.Purviq Moskvich e ot 1947,a Lada sled 1970
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    nas ( преди 13 години )
    Prav si.Dori i proizvoditelite kazvat 4e sistemite samo pomagat.Dokazatalstvoto e procenta na katastrofite sus skupi jipove i limuzini v bg
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 13 години )
    Не знам от къде са ти наблюденията, но поне 20-30% от автомобилите са с АБС. Не знам и колко караш, но при мен през някой друг ден се налага да използвам максималните спирачни усилия на автомобила си. И когато въртиш по 3-4000 км. на месец, не малка част в София, мислиш за 100 неща, и лични, и служебни, няма възможност винаги да си концентриран върху пътната настилка. АБС може да не е необходим само за един трениран рали състезател, който има рефлекси и е концентриран единствено върху шофирането
  • #4
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Tech ( преди 13 години )
    Тази логика е неприемлива: ABS, ASR, ESP са лоща работа, защото намалява вниманието. По същия начин електронното управление и системите за впръскване на горивото са лоша работа, защото не може да се ремонтират с отверка, климатиците са лоша работа, защото се изстива, катализаторите - особено лоша по много причини и т.н. Автоматично следва, че най-добрите коли са Москвич (разработка от 30-те години) и Лада (от 60-те).
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    123 ( преди 13 години )
    Теста е "лосов" , а аутобилд са толкова пристрасни към немското автомобилостроене и в часност WV, че чета тестовете им от второ място нататък . На първо със сигурност е тествания модел на WV. Смешното е ,че въпреки, че признават очевидните слабости ,ги окачествяват като "приемливи" и "незначителни",докато при останалите модели се търси най-дребния недостатък в детайла, за да се изтъкне,като проблем :)
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    123 ( преди 13 години )
    гледах клипчето от долния линк и чесно казано ми се стори нобективно. Вероятно всеки който е управлявал автомобил малко по екстремно зане че това как щ е излезеш от завоя зависи преди всико от това как влизаш в завоя . Незнам кое елиминира човешкия фактор(майсторството на водача) при този тест. Аз например може би бих успял да удържа колата , но Лоеб със сигурност ще се справи няколко пъти по добре от мен при равни други условия :)Това на пречи на Дъстър да има слаби спирачки естествено :)
  • #1
    18 rate up comment 18 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    И сега какво. Колата ми няма АБС, както 90 % от автомобилите в България. Досега ми се е налагало да спирам един път екстремно за 4 години и то защото спях сутринта и пропуснах отбивката към съседното платно. В баластрата предпочетох да си продължа направо, вместо да се мъча да вляза в пътя. Е и? АБС-а само успокоява човек, без реално да е необходим. Когато имаме тая екстра, много много не ни пука за скоростта преди завоя. Обаче когато знаем, че нямаме АБС, ние внимаваме много, особено зимата.