Tази, SLS AMG.
Кои са най-важните неща в дизайна към днешна дата?
Най-важното нещо е да създадеш силен бранд, това е ключът към успеха. Особено при нашия бизнес модел, за марката Mercedes Benz, следващата година ще празнуваме 125 години и трябва да мислим, как ще пренесем това в бъдещето? Особено за нови пазари като Китай. Там харесват Mercedes, защото е автентичен луксозен продукт от Германия, от Европа. Ние трябва да даваме стил на клиента. Когато купуваш луксозен продукт, технологията е много важна, но ролята на дизайна е ключова защото визуализира именно това. Колите са видими – можеш да ги почувстваш, помиришеш, но първото впечатление е визуалното.
Това ли е най-важното нещо при взимането на решение за покупката на автомобил, дизайнът?
Важно е да е красиво, защото хората харесваме красиви неща. Когато купуваш кола това е специфично вълнение. Решението се взима със сърцето.
Говорите за налагане на марката и доверие в нея, но Mercedes е стара марка, с много доверие, дълга история и заклети фенове. Аз питам, какви са новите тенденции в съвременните автомобили? Какво ще е специфичното за следващите 5 години например, можете ли да предскажете?
Не мисля че има някакъв истински мейнстрийм, като да ви кажа например, че автомобилите ще бъдат закръглени или пък по-ъгловати. В момента всички производители се стремят да намерят собствената си идентичност, така че всички да се различават. Така се връщаме на това, с което започнах – ние трябва да дефинираме собствената си идентичност като черпим идеи от собствената си история, затова избрах SLS – виждате че неговият дизайн е инспириран от нашето наследство, но не просто ретро дизайн – пропорциите са на 300 SL Gullwing, но е по-екстремен, стилът е извън времето, с чисти повърхности, но много емоционален.
За това какво предстои за Mercedes дадохме визия в Женева с F800 Style – това дава представа за нашия евентуален бъдещ дизайнерски език. Не само език всъщност, цялата предница има доста общи черти с SLS, така че цялото е инспирирано от оригиналния 300 SL, от историята на компанията. Сега се фокусираме в това, като целта ни е както казах и преди малко да засилим идентичността на марката.
Mercedes беше първата компания, която изкара на пазара купе с четири врати (CLS), после всички се опитаха да следват този тренд, имате ли други изненади за конкуренцията?
Разбира се, една от тях показахме миналата седмица в Пекин – CLS Shooting Brake, с който вдигнахме завесата, но това е и модел, който много добре ще пасне в нашата гама, защото комбитата са много функционални и потребителите ги харесват, но сега ще можем да дадем наистина емоционален „Еstatеs“ модел.
Значи това не беше просто шоу автомобил, а можем да очакваме съвсем скоро серийна версия?
Не мога да дам официален коментар на това, но ако се загледате внимателно в колата, ще видите, че е много реалистична, нали?
А реалистично ли е да се мисли, че на пазара може да се появи кола, проектирана в България? Mercedes или друга марка, под ваше ръководство?
Договорът ми позволява да работя само за марката Мерцедес, но тук Техническият университет има невероятен потенциал - ние можем да споделяме ноу-хау и да, мисля че те биха могли да направят нещо подобно.
Кажете за цветовете, тук виждам само черни и бели лимузини.
Не, има и една червена (посочва с усмивка SLS AMG, паркиран зад нас). Очевидно сребърно, бяло и черно са най-популярните автомобилни цветове в момента. Към днешна дата най-добрият цвят е кафявият, около 8%. В момента има много иновации и в автомобилните бои, аз искам да показвам нашите емоционални коли в червено, защото е ярък цвят, има емоция. И, естествено, сребърният цвят също е типичен за марката, но той е по-технически. Ще извадим сега и „кралско синьо“ и някои други ярки тонове.


0