IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Гордън Вагенер: силният бранд е ключът към успеха

За формите на SLS AMG и бъдещето на марката - шеф дизайнерът на Mercedes Benz в ексклузивно интервю за Аутомедия

Гордън Вагенер: силният бранд е ключът към успеха
Коя беше първата кола която излезе под ваше ръководство? 

Tази, SLS AMG

Кои са най-важните неща в дизайна към днешна дата? 

Най-важното нещо е да създадеш силен бранд, това е ключът към успеха. Особено при нашия бизнес модел, за марката Mercedes Benz, следващата година ще празнуваме 125 години и трябва да мислим, как ще пренесем това в бъдещето? Особено за нови пазари като Китай. Там харесват Mercedes, защото е автентичен луксозен продукт от Германия, от Европа. Ние трябва да даваме стил на клиента. Когато купуваш луксозен продукт, технологията е много важна, но ролята на дизайна е ключова защото визуализира именно това. Колите са видими – можеш да ги почувстваш, помиришеш, но първото впечатление е визуалното. 

Това ли е най-важното нещо при взимането на решение за покупката на автомобил, дизайнът? 

Важно е да е красиво, защото хората харесваме красиви неща. Когато купуваш кола това е специфично вълнение. Решението се взима със сърцето. 

Говорите за налагане на марката и доверие в нея, но Mercedes е стара марка, с много доверие, дълга история и заклети фенове. Аз питам, какви са новите тенденции в съвременните автомобили? Какво ще е специфичното за следващите 5 години например, можете ли да предскажете?

Не мисля че има някакъв истински мейнстрийм, като да ви кажа например, че автомобилите ще бъдат закръглени или пък по-ъгловати. В момента всички производители се стремят да намерят собствената си идентичност, така че всички да се различават. Така се връщаме на това, с което започнах – ние трябва да дефинираме собствената си идентичност като черпим идеи от собствената си история, затова избрах SLS – виждате че неговият дизайн е инспириран от нашето наследство, но не просто ретро дизайн – пропорциите са на 300 SL Gullwing, но е по-екстремен, стилът е извън времето, с чисти повърхности, но много емоционален.

За това какво предстои за Mercedes дадохме визия в Женева с F800 Style – това дава представа за нашия евентуален бъдещ дизайнерски език. Не само език всъщност, цялата предница има доста общи черти с SLS, така че цялото е инспирирано от оригиналния 300 SL, от историята на компанията. Сега се фокусираме в това, като целта ни е както казах и преди малко да засилим идентичността на марката. 

Mercedes беше първата компания, която изкара на пазара купе с четири врати (CLS), после всички се опитаха да следват този тренд, имате ли други изненади за конкуренцията? 

Разбира се, една от тях показахме миналата седмица в Пекин – CLS Shooting Brake, с който вдигнахме завесата, но това е и модел, който много добре ще пасне в нашата гама, защото комбитата са много функционални и потребителите ги харесват, но сега ще можем да дадем наистина емоционален „Еstatеs“ модел. 

Значи това не беше просто шоу автомобил, а можем да очакваме съвсем скоро серийна версия? 

Не мога да дам официален коментар на това, но ако се загледате внимателно в колата, ще видите, че е много реалистична, нали? 

А реалистично ли е да се мисли, че на пазара може да се появи кола, проектирана в България? Mercedes или друга марка, под ваше ръководство? 

Договорът ми позволява да работя само за марката Мерцедес, но тук Техническият университет има невероятен потенциал - ние можем да споделяме ноу-хау и да, мисля че те биха могли да направят нещо подобно. 

Кажете за цветовете, тук виждам само черни и бели лимузини. 

Не, има и една червена (посочва с усмивка SLS AMG, паркиран зад нас). Очевидно сребърно, бяло и черно са най-популярните автомобилни цветове в момента. Към днешна дата най-добрият цвят е кафявият, около 8%. В момента има много иновации и в автомобилните бои, аз искам да показвам нашите емоционални коли в червено, защото е ярък цвят, има емоция. И, естествено, сребърният цвят също е типичен за марката, но той е по-технически. Ще извадим сега и „кралско синьо“ и някои други ярки тонове.
0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    cimotic ( преди 15 години )
    Колкото и да помпате минуси на мненията на хората, истината остава една!Mercedes-Benz винаги е била и ще продължава да бъде НАЙ-ДОБРАТА Марка!Като ви кажат "Mercedes" ви изпълва чувство на респект. Сещате се за онази елеганта лимузина на пръв поглед, след което ви идва на ум, че може също така да бъде вулгарно и състезателно (не буквално), чудовище?!Може само да плюете по-човека на снимката и да си карате 316-ките..!Той ще бъде запомнен с това, че е бил главен дизайнер на най-великата марка!
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    аз ( преди 15 години )
    Нико и boneff = клишета
  • #4
    11 rate up comment 16 rate down comment
    boneff ( преди 15 години )
    Точно така Нико!!! Много хубаво им го каза! Мерцесес и всички останли!
  • #3
    19 rate up comment 18 rate down comment
    Hико ( преди 15 години )
    Mercedes е силна марка,селяци като тия коментирали преди мен трудно могат да усетят стила й. За тях има други марки. Mercedes и другите. Това е. А дизайнерът е интелигентен, знае кое как, нищо, че местните ***-пульовци оригиналничат. Те са родени и ще си останат кульо и пульо, той е главен дизайнер на Mercedes.
  • #2
    13 rate up comment 8 rate down comment
    gtto ( преди 15 години )
    "силният бранд е ключът към успеха" - да се разбира така: Наливането на изкуствен имидж в една тенанекия прави тенекията по-скъпа от другите тенекии. Немците още от времето на Хитлер знаят колко е важна пропагандата.
  • #1
    1 rate up comment 12 rate down comment
    разбирач ( преди 15 години )
    Какъв е тоя, бе, той прилича на едно критско ренде, с което работих. Добре, че Мерцедес се е престижна и ясно разпознаваема марка. Ако остане на тоя умник, като чета, какво хортува, той ще се опита да я префасонира в нещо като кола за кънтри клуб, а такива си има по-хубави, английски, немки и италиански, та и щатски даже.