IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda Octavia с нов двигател

Downsizing ( преминаване към компактни и по-ефективни турбодвигатели) става все по-популярна дума в автомобилостроенето.

Skoda Octavia с нов двигател
Сега и Skoda извършва подобни промени в своя модел от ниската средна класа Octavia. От тази година Škoda Octavia ще се предлага с новия малък турбодвигател на групата VW, с обем 1.2 литра. 



За последен път Octavia е била с двигател имащ обем 1.2 литра преди около 50 години. Това е бил автомобил носил обозначението Super, комби с три врати и двигател с обем 1222 см3 и мощност 33 kW. Колата е била произвеждана през 60-те години на миналия век. 

Сега най-новият бензинов двигател на Octavia е също с обем 1.2 литра, но значително по-висока мощност. Той заменя атмосферния бензинов двигател с обем 1.6 литра. Двигателят 1,2 TSI е разработен от чешки и немски конструктори и се изработва в завода в Млада Болеслав. Максималната му мощност е 105 к.с. (77 kW), разполага със системата за директно впръскване на горивото и турбина. 



Максималният му въртящ момент е 175 Nm и е достъпен от 1550 до 4100 об/мин. Octavia 1,2 TSI има комбиниран среден разход от 5.7 литра и вредни емисии от 134 г/км, като отговаря на нормите за опазване на околната среда Euro5. Разходът на турбодвигателят 1.2 TSI е с около 0.2 литра по-нисък от значително по-слабият 1.2 HTP, който се монтира на Fabia



Новият двигател при Octavia ще се комбинира или с механична трансмисия с шест степени или с автоматичната DSG със седем скорости и два съединителя. 

След появата на новия 1.2 TSI вече всички двигатели (и бензинови и дизелови), предлагани с Skoda Octavia са с турбина.  
0 от 500
  • #40
    1 rate up comment 2 rate down comment
    passat cc tova e ! ( преди 14 години )
    abe neznam za tezi 6kodeta ama az si zeh passat cc 2.0 TSI 200ks pa vie si karaite naftovite pe4ki i se radvaite na motor4eto 1.9 aide 2.0 go priznavam naistina varvi no 1.9 jalka istoriq
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BDB ( преди 14 години )
    Който е карал добър дизел,не помисля за бензин.А този 2.0 TDI PD първо лично го продвайте,преди да разсъждавате.По-шумен е от 1.9,повече тресе на празен ход,а тези 35 к.с. само може да се чудите къде са се дянали.Не случайно VW на бързо го махнаха от техните модели,защото освен всичко друго се оказа много проблемен с главите.Оставиха го на нещастните шкодички.Тях кучета ги яли!
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ДО BBB ( преди 14 години )
    Октавия 2 - 1,9 дизел, 105 коня - 2005г. Не съм посочил изрично, защото Шкода октавия 2 няма друга разновидност на дизел 1.9.
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BBB ( преди 14 години )
    to ima hilqda raznovidnosti na 1.9 dizel na VW... :)
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Аз имам 1.9 дизел. На извънградско колата е много пъргава, но на градско е почти в постоянна турбодупка и двигателят е доста шумен. Зареждам от по-скъпия дизел заради ниското качество на нафтата. Ако сега бих избирал, бих се спрял на бензин 1.2 защото е по-пъргав и гори 0,7 литра повече, но ще си зареждам от обикновения бензин, който е 15-20 ст. по-евтин от скъпата нафта. Така ще имам по-пъргава кола и ще зареждам по-евтино.
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Светли ( преди 14 години )
    Аз 1.9 105 коня не съм карал, ама според мен човека не бива да се ядосва, щото колата си върви добре според мен и 250нм не са си е повече от достатъчно. 2.0 със сигурност харчи малко повече, но е и 35кс. отгоре и 70нм+, така че, който ги е карал и двата мотора знае кой колко върви и колко харчи.
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Цеко ( преди 14 години )
    Колеги, дядо ми на село има Шкодата от първата снимка (двигателя е 1.1). До преди 2-3 години беше в движение. Няма такова удоволствие да седнеш и да покараш подобна машина. Дали новата Шкодичка ще е в състояние да се движи след 50 години?... За това само респект към класиката - новото тепърва ще видим дали ще се докаже.
  • #33
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Stefan ( преди 14 години )
    vqrno 1.2 zvu4i neuvereno za Octavia no ako kolata pokaje harakter sys tozi motor togava kakyv e problema.gorivoto e skypo zamyrsqvaneto e golqmo kriza e.qvno takova 6te e byde6teto na po masovite koli-malka kubatura s golqma mo6tnost.Skoda prez 70-te ot 1.3 litom motor vadqt do 145 hp taka 4e kakyv e problema na malkata kybatura.puk i byde6tite testove 6te pokajat.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    otto ( преди 14 години )
    Ако наистина имаш 1.9 TDI не съжалявай,защото 2.0 TDI PD единствено харчи с литър отгоре.Всички които го хвалят 2.0 всъщност дори не са се возили на такава кола.Нещо като последния голф.Супер бил,направо трепач,голяма реклама,а като направиш тест-драйв оставаш замислен,в лошя смисъл.
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Само си спомни, как до преди 20 -30 години смятахме, че Волга е върхът с 2.4 литровия си мотор, разполагащ с 95 к.с. , а малко след това и 100!Айде, да не гледаме Волга, а примерно Фолксваген Пасат - 1.8 литра и 75 конски сили през 1991 година. Не е ли смешно от сегашна гледна точка?