IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как една система на Continental пести батерията

Технологията повишава ефективността на електромобилите с 25%

Как една система на Continental пести батерията

Германският гигант в производството на гуми Continental представи нова система за контрол на темхературата, която подобрява значително ефетивността на електромобилите. Това става по време на конференцията Future Mobility в китайския град Ханджоу. Системата вече започва да се произвежда в Поднебесната империя и първата партида ще е готова в края на 2019 г.

Как една система на Continental пести батерията

За какво става дума? Собствениците на електрически и хибридни автомобили добре знаят, че през зимата и през лятото пробегът на транспортните им средства значително се съкращава. Понякога доста много. Факт е, че климатичните системи на електрическите автомобили изразходват много енергия за отопление и охлаждане на салона, което, разбира се, бързо разрежда батериите. Според статистиката, при температура на въздуха от минус 10% и включено отопление, разбира се, пробегът с едно зареждане на батерията се съкращава с 40%.

Continental обаче, явно намери начин да подобри това. Компанията използва няколко междуведомствени ноу-хау за решаване на проблема с климатизацията на автомобили. Всички те позволяват енергията, необходима за отопление и охлаждане на салона, да бъде използвана много по-ефективно, а и не само това.

За тази цел се използва система за управление на температурата Thermal Management, която разпределя въздушниет потоци в кабината до мястото, където е по-необходимо. Новите многопортови клапани, регулиращи потоците на охлаждащата течност, помагат да се превключва между отоплителните и охладителните вериги, така че се използва всеки топлинен джаул без загуба.

Как една система на Continental пести батерията

Системата ще обслужва и батериите. Например, батериите могат да се зареждат по време на спиране само когато тяхната температура не е твърде висока, но не е и твърде ниска. Освен това, при бързо зареждане е важно да се предпази батерията от прегряване, което води до увеличаване времето за зареждане. Системата за контрол на температурата ще контролира и двата процеса с няколко многопортови клапани, водни помпи и температурни датчици, като в резултат на това ефективността на батериите се увеличава с 25%.

Thermal Management ще бъде от полза и за автомобилите с ДВГ. С тази система моторът ще загрява по-бързо, което означава по-малък разход на гориво и по-малко износване на частите. Освен това тя позволява по-бързо да се затопля или охлажда салона, което е много полезно в жегата и в студа.

Трябва да се отбележи, че новата система е в състояние също така да повлияе върху чистотата на изпускателната система на автомобилите, освобождавайки двигателя от ненужното натоварване, както и върху тяхната ефективност. По този начин, без високоефективни системи за контрол на температурата, спазването на бъдещите стандарти за емисии на CO2 ще бъде доста проблематично.

Снимки: Continental

Тагове: Continental
0 от 500