Директорът на подразделението за лекотоварни автомобили на General Motors – Тим Херик, призна, че компанията му е шпионирала големия конкурент Ford, за да може да използва негови технологии при направата на новото поколение на пикапите Chevrolet Silverado/GMC Sierra.
Пред агенция Reuters топ-мениджърът разказа как точно се действали хората от екипа му. Те се включвали в организираните от Ford посещения за външни хора в завода в Диърборн, където се сглобява пикапа F-150. Служителите на GM внимателно следели как работи конкуренцията и използвали видяното, за да може след това да изберат правилните материали и технологии за собствените си пикапи.
Шпионирането е стартирало още през 2014 г., когато Ford пусна пикапите от семейството F-Series с алуминиева конструкция. По този начин компанията въвежда и нов стандарт за икономия на гориво при лекотоварните автомобили. Тъй като посетителите нямат право да снимат в завода, хората от GM засичали с хронометри времето, необходимо за всяка операция.
Херик разкри още, че екипът му е купил врати за F-150, продавани като резерви части, след което ги е разглобил и изследвал подробно. Това е помогнало на GM да свали цената на своите модели, тъй като също е започнал да използва врати, направени от комбинация от алуминий и високоякостна стомана. Тя е по-тънка от обикновената стомана и позволява намаляване на теглото.
Снимка: General Motors