Германският производител Volkswagen още не се е възстановил от скандала с манипулираните дизелови двигатели от 2015 г. , но е на път да се забърка в нов, който също може да има сериозни последици, съобщава немското издание Wirtschaftswoche.
След Дизеглейт компанията обяви, че се насочва към развитие на електромобили и хибриди, за да се подготви за бъдещето и да се опита да изчисти света от замърсяване. Оказва се обаче, че предстои изтлеглянето на 124 000 електрически и хибридни коли на марката, като за това настоява Федералната агенция за автомобилен транспорт на Германия (KBA).
Според информацията на медиите, проблемът е в системите за зареждане на автомобилите, които съдържат канцерогенен метал. Акцията вероятно ще лъде разширена и ще засегне моделите на ток на още два производителя - Audi и Porsche.
Още през май от Volkswagen обявиха, че спират производството на хибрида Golf GTE, като посочената причина бяха големият брой поръчки. Тогава беше обявено, заводите на компанията работят на пълни обороти, за да може да се справят с търсенето, като поръчки за хибрида ще започнат да се приемат отново след няколко месеца.
Сега се оказва, че зарядните на този и други електрифицирани модели на концерна съдържат 0.008 грама кадмий, който е добре изолиран и не представлява директен риск за хората. В същото време обаче той оказва пряко въздействие на околната среда, когато се наложи автомобилът да бъде бракуван.
Официално от Volkswagen все още не са обявили сервизна акция заради проблема, така че производството на електромобили и хибриди ще продължи. Още повече, че инженерите на компанията вече са заменили кадмия с друг материал, който е безопасен за хората. Освен Golf GTE в сервизите ще бъдат привикани със сигурност електрическите e-Golf, e-Up! и хибридният Passat GTE.
Снимка: Volkswagen