През първата половина на 2018 г. Ferrari е марката, която печели най-много от всеки продаден автомобил – по 69 000 евро при средна цена на кола от 290 000 евро. Това става ясно от изследване на немския професор Фердинанд Дуденхофер, директор на института за автомобилна индустрия към университета в Дуисбург.
За сравнение, германската компания с най-големи приходи е Porsche, при която при средна цена на нов автомобил от 91 000 евро, чистата печалба от продадено превозно средство е 17 000 евро. Следват Audi, BMW и Mercedes-Benz, при които при средна цена на нов автомобил от 33 000 – 39 000 евро, печалбата преди данъците е около 9000 евро.
Близо до тях се нарежда и шведският производител Volvo, който заработва малко над 6000 евро от кола. При италианците от Maserati печалбата е 5000 евро. Далеч по-назад е групата Jaguar Land Rover, при която средният показател е 800 евро, въпреки че нейните модели са сред най-скъпите на пазара.
Има и компании, които записват загуби от всяка продадена кола. Например, всяка Bentley струва на производителя 17 000 евро, което се обяснява със значителните инвестиции в разработката на електрически силови агрегати и технологии. На свой ред Tesla губи по 11 000 евро от всеки продаден електромобил.
Снимка: Ferrari