Компанията Toyota ще удвои инвестициите си в автомобили на водород и ще започне да разработва достъпни като цена масови автомобили и кросоувъри. След това технологията ще бъде насочена съм автобуси и камиони, като целта е да се постигнат по-големи обеми на производство и съответно по-ниска цена, съобщава Autoblog.com.
От японски производител официално съобщиха, че масовото производство на водородни автомобили ще намали цената им, която сега е твърде висока – не само заради самата технология, но и заради скъпите материали, които се използват при този тип превозни средства. Един от тях е платината.
В Toyota смятат поетапно да стартират производството на модели от различни класове. Компанията вече предлага леки коли – модела Mirai (на снимката), а след него ще се появят последователно всъдеходи, пикапи и товарни автомобили, като процесът трябва да бъде завършен през 2025 г.
Освен това в компанията работят и върху увеличение на производителността на колите на водород. Например, в момента Toyota Mirai има пробег от около 500 км, но целта е през 2020 г. тя да достигне 750 км, а през 2025 г. да бъде поне 1000 км.
Японците са убедени, че водородът ще стане основен източник на чиста енергия в следващите 100 тодини. Toyota разработва FCV-технологии от началото на 90-те години на миналия век, а стартира продажбите на този тип автомобили през 2014 г. Досега обаче са продадени едва 6000 бройки, тъй колите на водород се оказаха твърде скъпи – около 60 000 долара за кола.
Според прогнозите на LMC Automotive, през 2027 г. общият дял на водородните автомобили в световен мащаб ще бъде едва 0,2%. В същото време се очаква тогава електромобилите да държат около 11% от продажбите на нови коли.
Снимка: Toyota