Японските дилъри на Toyota започнаха да приемат поръчки за новото поколение на флагмана на марката Century. Това е едва третата генерация на модела в неговата 50-годишна история.
Toyota Century се произвежда от 1967 г. в ограничени серии, тъй като се използва от правителството, държавните чиновници и членовете на императорското семейство. Третото поколение на седана беше показано на автосалона в Токио миналата есен, след като предшественикът му излезе още преди 21 години.
Автомобилът се отличава със свръхконсервативния си дизайн, като трите генерации на модела си приличат доста. Нямат обаче нищо общо като технически детайли. Първото поколение (1967-1997 г.) разчита на мотори с обем от 3,0 до 4,0 литра, а второто (1997-2017 г.) е единственият автомобил в историята на японското автомобилостроене с двигател V12.
Новият представителен седан е получи хибриден агрегат от петата генерация эна Lexus LS във версията 600h. Той включва атмосферен V8 с обем 5,0 литра и мощност 381 к.с., и електромеханичен вариатор THS II. Сумарната мощност на системата е 431 к.с.
Габаритите на Toyota Century са дължина от 5335 мм, широчина – 1930 мм, височина – 1505 мм и разстояние между двете оси – 3090 мв. Така японският седан влиза между удължената версия на Mercedes-S-Class и тази на луксозния Maybach. Той отстъпва като междуосие на удължената S-Class със 75 мм, но пък е с 90 мм по-висок.
Интериорът също е доста консервативен – както на вид, така и като технологии. Единствено изключение прави големият екран на мултимедийната система, поставен в центъра на приборния панел. Седалките и вратите не са покрити с кожа, която все пак се предлага като опция, а със специална тъкан.
Задните седалки имат фукция за масаж, поставка за краката и могат да се регулират електрически. Окачването е настроено за максимален комфорт, като за това помагат и специалните гуми. Акустичният комфорт в салона се осигурява от специална система за заглушаване на шумовете.
Седаните Toyota Century се сглобяват на ръка в завода Higashi-Fuji, като в компанията планират продажбата на максимум 600 бройки на година. Цената на автомобила е 178 000 щатски долара, като така той превъзхожда повечето версии на Mercedes-Benz S-Class с изключение на Mercedes-Benz S 600, AMG-моделите, както и на Mercedes-Maybach.
Снимки: Toyota