Само преди дни шефът на Tesla Motors – Илон Мъск, разкри предстоящото излизане на Model 3 във версия със задвижване на четирите колела и на специална модифидация Performance. До момента обаче обявеният „масов вариант” на цена от 35 000 долара все още не е представен, като Мъск разкри защо се случва това.
В своя блог в Twitter предприемачът откровено призна, че компанията му просто не може да си позволи да произвежда евтини модификации на Model 3. Това просто ще доведе до фалит и за да бъде избегнат той, Tesla трябва да достигне определени обеми на производство – поне 5000 автомобила на седмица. Нещо повече – тези нива трябва да се поддържат поне 6 месеца.
В компанията планират да достигнат подобен обем през юни, въпреки че първоначално този срок беше края на 2017 г. Това означава, че производството на масовата Tesla (тази на цена от 35 000 долара) вероятно ще стартира не по-рано от началото на 2019 г.
Очаква се базовият вариант на най-евтиния модел на марката да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6 секунди, а пробегът с едно зареждане да бъде около 340 км.
Междувременно Мъск призна и за проблема със спирачките на вече произведените бройки, констатиран от Consumer Reports. В тестовете си най-влиятелното американско издание за потребителски съвети установи, че Model 3 се нуждае от най-дългото разстояние в своя клас, за да спре напълно от скорост 100 км/ч, и всъщност спира по-зле дори от огромния пикап Ford F-150.
Мъск призна, че има такъв проблем и в компанията знаят за него. Планът е да го оправят с нов ъпдейт на софтуера, уточни предприемачът.
Снимка: Tesla