IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа

Историческо постижение за американците през 2017 година според статистиката на JATO

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа

За пръв път в историята си Tesla е продала повече автомобили в сегмента на луксозните лимузини в Европа от германските си конкуренти Mercedes, BMW и Audi, твърдят пазарните анализатори от JATO Dynamics.

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа
Най-продаваната премиум лимузина в Европа през 2017 е Tesla Model S, твърдят от JATO Dynamics

Продажбите на Model S на американския производител на електромобили са скочили с 30% миналата година до общо 16 132. За сравнение от Mercedes са пласирали 13 359 бройки от своята S-class (ръст от 3%), а BMW - 11 735 екземпляра от Серия 7 (спад от 13%).

Това е историческо постижение за компанията на Илон Мъск, която до момента е побеждавала германските конкуренти само на щатския пазар. И там Model S е лидер в сегмента с 28 800 продажби, пред Cadillac XTS (16 275) и S-class (15 888).

В Европа добре се е представил и кросоувърът Tesla Model X, с общо около 12 000 продажби - колкото Porsche Cayenne и с 2 000 бройки повече от BMW X6.

Обяснението е най-вече в затягането на данъчните облекчения на пазари като холандския, където до 2016 година държавата даваше щедри отстъпки за плъг ин хибриди и електромобили. През 2017 отстъпката остана само за чистите електромобили, а германците нямат подобни модели в луксозния D-сегмент.

Някои наблюдатели се усъмниха и доколко коректно е Model S да се сравнява с премиум лимузините. Въпреки високата си цена електромобилът е с 11 см по-малък от късата версия на S-класата, с 13 см по-къс от Седма серия и с 15 см под предишното поколение на Audi A8. От друга страна, американският електромобил е забележимо по-дълъг от E-класата и BMW Серия 5.

Tesla бие по продажби S-класата и BMW Серия 7 в Европа
Електрическото Porsche Mission E, което ще се появи по-късно тази година, ще се бори директно с Model S

Eвропейските производители се опитват да ускорят разработването на електрически модели. Audi ще представи първия си по-масов електромобил - e-tron Quattro - през август в Брюксел. Преди това Jaguar ще дебютира в Женева със своя I-Pace. Очаква се и дебютът на електрическия Mission E на Porsche, пряк конкурент на Tesla Model S.

"Статистиката е тревожен сигнал за традиционните автомобилни производители като Mercedes. Тя показва, че по-малки и гъвкави марки като Tesla могат да ги победят дори на техен терен", коментира анализаторът на JATO Фелипе Муньос пред AN Europe.

Остава единствено въпросът дали Tesla ще успее да превърне пазарните си успехи и в печалба. До момента компанията е неизменно на загуба, като през 2017 отрицателният й резултат достигна до 2 милиарда долара. "Лесно е да се произвеждат електромобили. Трудно е да се печелят пари от тях", коментира пред Automedia.bg директорът на BMW по развойната дейност Клаус Фрьолих.


 

Тагове: model s porsche mission e
0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Bmw435icc,X3G01 ( преди 6 години )
    Spriamo men si 4ove4ence.Kapi6???
  • #26
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Теслата е по-широка от S класа - за мен това е 100 пъти по-важно о тдължината, тъй като шофирам а не се возя! Плюс това теслата е по-скъпа от 90% от s класите, за сравнение с някакви гърбави комбита E-class изобщо не може да става и дума! И пак повтарям - мразя Мъск и Тесла ама е факт че предложиха кола, която никой друг не се осмели да пусне на пазара!
  • #25
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Теслата по размери е точно посредата между Е класа и ЕС класа къса база. Та малко е ни риба ни рак. Има размерите на Ес класа от 90-те, и е само 3см по дълга от най-новата Е класа. Но като се сравнят оборудването, екстрите даже и Е класата е по луксозна. Ама Мерцедес е продал 127 000бройки Е класа в европа, Тесла модел Ес ще остане в историята като Пежо 605 Алфа 166 Ланча Тезис Рено Сафран и Ситроен ц6. Като последните поне бяха правителствени коли а Теслата и затова не я искат
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    моя грешка, гледал съм дългата база, но пак 2.96 е по-близо до 2.93 на Е клас отколкото до S
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Dido ( преди 6 години )
    Bmw435icc,X3G01 - за разлика от теб колите за които говоря съм ги карал! И Тесла S и Тесла X и последната S500. На плакати и светофари им се радваш ти! Самите Тесла определят Model S като mid-size luxury car,човечето кръстило се на колата за която мечтае тръгнало да равнява автомобилите по размер!
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Bmw435icc,X3G01 ( преди 6 години )
    Do Dido spri s bratvejite si.Tui 4e ima6 2 plakata v detskata si staia ne zna4i 4e triabva da ni natovarva6 s prostotii
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Dido ( преди 6 години )
    Bmw435icc,X3G01 - на теб май не ти увря тиквата да спреш да пишеш за неща които не разбираш - в лучая - автомобили!Класа на автомобила се по размер на купето, брой, врати, предназначени на автомобила, степен на лукс - има,няма 25 класа автомобили!По европейската скала Tesla S е Е segment executive, a S classe, 7 серия и A8 са F segment luxury!!!По твоята логика Дачия дълга колкото S classe е в луксозния клас?!?!Или иначе казано - мега глупаво да сръвняваш S class с Тесла!!Пасат с Тесла - да
  • #20
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Базов Пасат или Инсигния е няколко пъти по-комфортен автомобил от Теслата, те при Ес класите я сложиха :D :D :D А като безопасност на автомобила, Теслата е на едно ниво с Дачия, Тата и Грейт Уол!
  • #19
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    къде го видя това междуосие - в уикито 222 има Wheelbase: 3,035 mm (119.5 in)а Тесла има Wheelbase 2,960 mm (116.5 in)За сметка на това Тесла-та е по-широка - 1,964 mm срещу 1,899 mm за S-class. Къде си тръгнал с тия е класи и шестици не знам.
  • #18
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Ц 6 е 100 пъти по-кола от който и да е немски коптор!Във всяко едно отнопшение!