IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Ferrari и Fiat: Електромобилите са грешка

Според Серджио Маркионе, безпилотните системи също са измама

Шефът на Ferrari и Fiat: Електромобилите са грешка

Президентът на Ferrari Серджио Маркионе, който е начело и на концерна Fiat Chrysler Automobiles (FCA), винаги се е отличавал от останалите топ-мениджъри в автомобилния бранш. Това бе потвърдено и на срещата му с медиите по време на автосалона в Детройт, където италианецът изложи вижданията си за бъдещето на индустрията.

Шефът на Ferrari и Fiat: Електромобилите са грешка

Електромобилите са грешка

„Не познавам нито един човек, организация или компания, която да изкарва пари от продажбата на електромобили, освен ако не ги продава в огромни количества. Такива случаи обаче се срещат много рядко”, заяви директно Маркионе.

Според неговите думи, FCA ще започне да развива електромобили едва тогава, когато влезе в сила законово изаскване за тях. Засега дори огромните инвестиции няма не гарантират на компанията му съществен дял от пазара и те със сигурност ще се превърнат в загуба.

Маркионе още преди време призна, че всеки електрически Fiat 500e носи на FCA загуба от 20 000 долара при цена на колата от 30 000 долара. Затова той е категоричен, че през следващите 10 години концернът му няма да гони пълна електрификация на предлаганите модели.

Къде ще влага парите си Fiat Chrysler Automobiles?

Например, един милиард долара ще бъдат похарчени за пренасяне на производството на Dodge Ram от Мексико в САЩ. Парите ще дойдат от намаляването на данъците на американските корпорации от 35 на 20% - една от ярките победи на администрацията на президента Доналд Тръмп, който иска да повиши конкуретноспособността на американската промишленост.

Автопилотът е същата фантазия, каквато и електромобилите


„Твърденията, които слушаме за настъпване на електромобилите и изкуствения интелект, засега са само научна фантастика. Правилно ли е да говорим, че скоро ще разполагаме с автомобили на електричество, които ще взимат сами решения на пътя? Отговорът е „Не”, смята Маркионе.

Шефът на FCA посочва, че към момента нито един производител не е наясно през коя година електромобилите ще излязат масово на пазара. Същото важи и за системите за автономно придвижване, така че да се прогнозира подобно нещо, при това с конкретни срокове, е „глупаво”

Маркионе даде за пример Илон Мъск, който непрекъснато променя всяка предварително обявена дата за дебют на нов модел на Tesla или на нова технология. Все пак италианецът призва, че „Мъск и компанията му вършат феноменална работа в областа на маркетинга”.

Шефът на Ferrari и Fiat: Електромобилите са грешка

„Fiat Chrysler Automobiles няма да поеме ролята на месия и пророк на автомобилната индустрия, за да харчи милиарди за някакво призрабно бъдеще, а ще предлага само проверени от времето продукти”, обясни Маркионе.

Ferrari ще предложи кросоувър и електрическа суперкола


Все пак Маркионе говори и да бъдещето, което в някаква степен е свързано с масовата електрификация на автомобилите. От думите му става ясно, че FCA все пак ще започне да инвестира в хибриди, които да улеснят преминаването към изцяло електрически коли. Такива машини ще има дори в гамата на Ferrari (производството на първия от тях – LaFerrari, вече приключи).

В Маранело разработват и кросоувър, който ще дебютира в края на 2019 или началото на 2020 г. Задачата пред инженерите на италианската марка е да направят автомобили, който да изглежда и да се управлява като истинско Ferrari. В същото време той трябва да стане най-бързият всъдеход в света, като изпревари Lamborghini Urus.

Снимки: FCA, Ferrari

Тагове: fca
0 от 500
  • #7
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Прав е Серджо, че е доста рано за автономни коли и всичкото говорене на останалите компании за него си е чист маркетинг, за да си продават полуавтономните технологии. Само че той изпуска нещо много важно - другите компании ще са натрупали огромен опит, защото са започнали рано. Когато пазарът стане готов, неговата компания ще е изостанала с 2 десетилетия.
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всъщност може би най-качествената електроника в моменета се прави от Маниети Марели. Друг е въпросът, дали италианските марки (освен Ферари), работят с тази компания.
  • #5
    11 rate up comment 17 rate down comment
    РимЕМинало ( преди 6 години )
    Кучето си лае - керванът си върви...Те жабарчетата докато се усетят да пуснат СУВ на пазара(смешната алфа), другите вече са на няколко нива по-нагоре. Но е прав за едно, няма италианска марка, можеща да направи електроника в кола, която да работи след 5г ;)
  • #4
    36 rate up comment 9 rate down comment
    kire ( преди 6 години )
    Човека споделя вижданията си пред инвеститорите, тъй като компанията му е публична. И да, ФИАТ е от знаковите производители с повече от 100 год история. Германците чрез ЕС се опитаха да ги потопят и трябваше да се спасяват в САЩ. Сега след толкова години вече излязоха наяве практиките с които германците се опитаха да фалират всички европейски производители. Американците ги удариха през ръцете, но Европа няма как да го направи щото те командват парада
  • #3
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Ху ху ( преди 6 години )
    Освен Ferrari, компанията му произвежда и Фиат. Предишното ти мнение и за Фиат ли се отнася? Според теб Fiat Ferrari е все едно и също? Да не би да караш Фиат и да си мислиш че караш Ферари?
  • #2
    18 rate up comment 21 rate down comment
    хаха ( преди 6 години )
    Типичен тесногръд панелен мишок пък си ти.Представителна извадка на крайния квартал.Човека говори като авто специалист,и управител на фирма икона в автомобилостроенето.Който иска,има Ферари Клиентите на фирмата са особени хора..не са всеядни оФце.А масовия клиент е съвсем друга категория..никъде не пише ,че Ферари е за всеки..опази Боже.Верно е объркал към кой говори..не и за панелните мишоци.
  • #1
    23 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Типичен изпълнителен директор. Само където е объркал мястото на което говори. Какво ги интересуват клиентите печалбите на компанията. Клиентите са интересуват от добър продукт на добра цена, а този макарон се опитва да им каже да купуват само автомобилите от които компанията има най-голяма печалба.