IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скандалите в автомобилната индустрия на Япония се разрастват

Subaru започна проверка на данните за разход на гориво на колите си

Скандалите в автомобилната индустрия на Япония се разрастват

Ръководството на Subaru обяви, че е започнало вътрешна проверка на за разхода на гориво на цялата си моделна гама. Причината е, че хората, извършващи финалната инспекция на вече готовите автомобили, не са имали нужната квалификация за подобно нещо.

Скандалите в автомобилната индустрия на Япония се разрастват

Проблемът се появи още през лятото, като освен в Subaru същото се случи и при друг меестен произведител – Nissan, който дори беше принуден да спре работата на японските си заводи. Оказа се, че в продължение на 30 години проверкатата на новите коли в двете компании е правена от служители, които не са имали право на това.

Наложи се намесата на съответните държавни регулаторни органи, които се съмняват във верността на обявените от Subaru данни за разхода на гориво. Официалната позиция на компанията е, че се прави проверка и това доведе до спад на акциите на производителя - първо с 10%, а след това с нови 8%.

Историята обаче доста подозрително напомня за случилото се преди година с Mitsubishi Motors. Тази компания беше уличена, че в продължение на повече от 20 години е фалшифицирала данните за разхода на гориво на своите модели. Тогава сигналът до властите е подаден от Nissan. Малко след това Mitsubishi почти фалира и беше погълната именно от алианса Renault-Nissan.

Сега сигналът срещу Subaru е подаден от Toyota. Двете компании са в близки отношения, като Subaru прави за Toyota купето GT86, което всъщност представлява Subaru BRZ. Дали всичко това е само съвпадение или метод, който се превръща в практика, ще се разбере съмсем скоро.

Със сигурност обаче, ако подозренията се потвърдят, Subaru ще трябва да изтегли в сервизите си огромен брой коли, а също така и ще плаща астрономически глоби. А това е нещо, с което малката компанията трудно би се справила. И съответно ще я принуди да загуби независимостта си.

Скандалът също така се отразява и на имиджа на японската автомобилна индустрия, който досега беше безупречен. Случилото се с производителя на въздушни възглавници Takata, с концерна Kobe Steel, доставящ стомана за най-големите местни автомобилни компании, както и с Mitsubishi, обаче ще промени това мнение.

Снимка: Autoreview
 

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    ДВГ ( преди 6 години )
    Никъде и от никого няма да чуете рален полеви разход при всякакви условия. Защо? Защото двигателят с вътрешно горене е примитивна допотопна техника, работеща на принципа на множество взривове и имаща плачевно КПД. Нещо, за което на никого в автомобилния свят не му е приятно да говори, за да не му падне главата, заедно с печалбата. Жалка работа!
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    А ( преди 6 години )
    най-измамени са ДОШОваците с жълтите легени!
  • #16
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    po izmami nemcite nadminaha dori cig.nite.niama po golemi moshenici ot tiah.fakt!
  • #15
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    nai golemite izmamnici sa nemcite.dokazano.
  • #14
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    жълтурите, отчаяно търсят под вола теле, от 9 кладенеца вода ни носят, за да си изкарат, легенчетата прави.Директно закрвиайте жалката фирмичка.На отиване със СУБАРУ,на връщане - УРА БУС.
  • #13
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Жълтеницата ( преди 6 години )
    Няма по големи мошеници от японците. Изключителни ***.
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не знам дали съществува производител, който дава реални данни за разход на гориво. Всичките са в сферата на фантастиката
  • #11
    10 rate up comment 14 rate down comment
    разликите ( преди 6 години )
    А немците чакат, бавят и протакват, за да може да отикат гаранцията, като на китайски сешоар, за да могат после да ви смъкнат кожата от ремонти.А най-интересното е, че японският качествен контрол си е вършел по-добре работата с неквалифицирани кадри от немският с квалифицираните инженери!Правели ги с некачествена стомана, а колите по-качествени от немските кошове с качествената стомана.А сега де! Който има глава и има нещо в нея ще разбере за какви немски измами става на въпрос отново!
  • #10
    15 rate up comment 16 rate down comment
    разликите ( преди 6 години )
    Разликата между немци и японците е огромна. Японците сами си правят проверките, следват наказания, глоби и коригиране на пропуските, а германците чакат да гръмне международен скандал, за да направят нещо ЕВЕНТУАЛНО и то го правят под обществен натиск, а не доброволно. Правят го и то само в която държава ги натиснат, а не навсякъде макар, че всичките им коли са за отзоваване. Японците ще ви оправят колата извънгаранционно. Дори и над 10-годишни коли оправят, ако е допусната някаква тяхна грешка.
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Тойота от доста години имат мераци към Субару. Тук ми намирисва на сценария "Нисан-Митсубисши". Като от Нисан също имаха мераци за Митсубиши, от доста време. А Тойота мисля, че държат около 12% от Субару, може и да съм в грешка."Ще поживеем, ще видим" са казали руснаците. :)