Вход   Регистрация

Първата нула на краш-тест в Европа е за Fiat Punto

Първата нула на краш-тест в Европа е за Fiat Punto
 

Трагичният резултат е прецедент в историята на Euro NCAP

Тази година определено е най-натоварената за европейската организация за оценка на безопасността на автомобилите Euro NCAP. При последния за 2017 г. тест специалистите оповестиха притеснителни резултати за вече доста поостарелия като концепция Fiat Punto. След проведени краш тестове, компактният италиански хечбек е получил нула (0) звезди за безопасност, като не е отговорил подобаващо на нито един от ключовите критерии на организацията.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Информацията едва ли е много изненадваща за запознатите с автомобилния бизнес, които знаят, че третото поколение на Punto e на пазара вече повече от десетилетие, и по-точно от края на 2005 г. През това време, Европейската програма за оценяване на новите автомобили (Euro NCAP) постоянно затягаше изискванията и правеше получаването на повече звезди по-трудно. В тази връзка, един автомобил, който в основата си е проектиран с технологии от началото на века, няма как да се справи особено добре на новите тестове.

Fiat Punto е първата кола, която отбелязва нула звезди за безопасност по време не европейски краш тестове. “Постижението” на модела принуди Euro NCAP да кажат, че италианския модел “изостава значително от всеки автомобил, преминавал през тестовия полигон в последните години”. Била е тествана версия на хечбека с 5 врати, механична скоростна кутия и тегло от 1030 кг.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Числата говорят сами за себе си, като според изнесената информация Punto е успяло да получи рейтинг от едва 51% по отношение на безопасността на възрастните и дори още по-ниските 43% за деца. Ситуацията е малко по-добра за защитата на пешеходците, която е оценена от Euro NCAP с 52%, а колкото до асистентите за безопасност - оценката е 0%.

Fiat Punto получи нула звезди за безопасност от Euro NCAP

Fiat Punto не е единственият автомобил, участвал в последните за годината краш тестове на Euro NCAP. Компания са му правили Dacia Duster, Kia Stonic и MG ZS, които също са били оценени - всички те са получили по три звезди за безопасност. Трябва да се уточни, че версията с допълнително оборудване на Stonic дори е получила 5 звезди.

Подобна е ситуацията и с тествания преди време Toyota Aygo, който има 3 звезди в по-ниските нива на оборудване, но печели допълнителна звезда с опционалния пакет за безопасност. Други коли от списъка с 3 звезди са Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX, Opel Karl и Citroen DS3.

Ако безопасността е от изключително значение за вас, най-вероятно бихте искали да си купите Toyota Yaris, BMW 6-Series Gran Turismo, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace или Kia Stinger - всички те имат 5 звезди за безопасност.
 



Снимки: Euro NCAP

Реклама  


Купи Fiat

Виж всички обяви

Коментари ( 21 )

Напиши коментар Влез

от: ТТ ( преди 11 месеца )

Начи си е готина кола.
1030 кила - колко такива има все още? Последно си спомням Фиеста - беше 900-и-нещо.
Направо: дреме ми буя за безопасност на пешеходеца; асистенции не ми трябват; деца не возя;
Всичко което ми трябва от кола - да работи: върви, топли, AC, и да не прави ядове (гниене, дефекти..); надеждна; да е евтино: консумативи, ремонти; да има добра видимост; да се държи добре - пъргава, отзивчива, стабилна. Тва е.
За всичко в + не ми пука и няма да давам кинти за което.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: carpe_diem ( преди 1 година )

Влезте в сайта на Euro NCap - наистина е нула.
Сега са различни критериите - безопасността на пешеходците и електронните асистенции имат много по-голяма тежест, отколкото преди 10-15 години и може заради това.
Ама все ми се струва, че като се представя добре на челен и страничен удар, поне една или две звездички заслужава...

Чудно ми е моят СААБ 9-5 колко би получил на днешните тестове. През 2003-а е заслужил 5 звезди, ама съм сигурен, че сега няма как да стане това :D
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: autospec ( преди 1 година )

като гледам видеото и пораженията мога само да ви кажа - много ви здраве.
с тези малки деформации не знам кой е дал тази нула.нещо не се връзват нещата.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Информираност ( преди 1 година )

Колеги, моля ви да се информирате малко преди да пишете първото нещо, което мине през ума ви. Фиат Гранде Пунто, когато излиза на пазара преди 12 години получава 5 (да пет) звезди от същата организация - невиждан до тогава резултат за кола от този клас. Днес се отделя изключително внимание на системите за безопасност. Затова базови коли получават 3, а след добавяне на екстрите - 5 звезди. Не са с повече желязо!
ПП. Правете разлика между Gulia и Guilietta !!!
ПП2. Фиат, време е за ново пунто!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Кибик ( преди 1 година )

Руските автопроизводители постигаха този резултат десетилетия наред. И в космоса стигнаха.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

И кво да закриваме - фабриката за слама в Долно уйно ли? Щото другото от статията май не ни касае много-много.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Русия ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Закривай!
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 1  Отрицателни: 8

от: бъчваря ( преди 1 година )

Ами то голяма част от оценките са за асистиращи системи, а такива нямаше допреди 3-4 години в нито един малък автомобил. А и не само в малък. Примерно системата за автоматично спиране при по-малките автомобили се появи едва преди 4 години. Всичко назад значи е с около 0 звезди, а в България това означава няколко милиона автомобила с 0 звезди! Ей и затова ще смне си накрая в статистиката по ебзопасност и в челото по смъртни случаи на човек от населението.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

Алфата беше най сигурната кола в класа си като излезна. През годините обаче се вдигат изискванията и затова при сегашен тест има по малко звезди макар да дава същия резултат. Ако ударат друга кола от това време която е била зле сега ще я обяват за ковчег. А тия много сигурните БМВ-та от 2000г направо в момнета са като трабант преди време. Това е развиване, затова по добре нова малка кола вместо 15г премиум на 300х. Па си мислете че кат е 2тона и е сигурна, критерии......
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Нисански ( преди 1 година )

Какво точно ви дразни Алфа???алфа имаха 20 години спад сега пак са номер едно...супер завръщане..!как все германските чикибойци все нещо ги дразни ама от другите???
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 година )

Ве пак се чу нещо за Фиат...:) Нищо, че пак оглавяват негативната статистика. То поне от 15 години е така.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Уффф, тази алфа много я хвалеха преди да излезе. Истината се оказа доста разочароаща. Нищо ново под слънцето. Този филм вече сме го гледали. Алфа? Не, благодаря!
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 2  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 1 година )

Hyundai Kona е в по-долния сегмент(В) от алфата(С), но е с максималния брой звезди. Голямо шамар за жабарите.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: алфа умрело ( преди 1 година )

Покажи Коментара
най-ми е мъчно за тия дето са фенове на италианските кокошарници. няма по-големи трошки във вселената. обявявам война на алфа умрело и всичките им селски фенове
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 17

от: Анонимен ( преди 1 година )

Видеото не показва нито сериозни разрушения и деформации на колата, нито тежки травми по манекените, така че съмнения за достоверността на тази публикация си остават сериозни !
Всеки може да погледне краш тестове на последните модели на Лада, за да види какво значи колата да се разпада при удар.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 14  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 година )

Покажи Коментара
то това някога получавало ли е звезди на тоя тест, помня първото поколение че с пръст да го пипнеш и ламарината се огъваше
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 5  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 1 година )

Покажи Коментара
ковчег на колела !
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 16

от: Веско ( преди 1 година )

Що за платени рекламни глупости. После дебила се качва на "най-сигурната" кола и цепи напряко без да спазва никакви правила и закони. Обикновено убива някой добър шофьор с нормален автомобил.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 26  Отрицателни: 4

от: До .. ( преди 1 година )

Който се води по акъла на бакшиш като порасне най-много бакшиш да стане!
Отговори
 
+44
 

Положителни: 47  Отрицателни: 3

от: .. ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Не знам какво не са му харесали на Фият-а.
Знам какво казваше един бакшиш едно време...
Онези дето правят *** и онези дето ядат спагети, коли не могат да правят...
Отговори
 
 -32
 

Положителни: 4  Отрицателни: 36

от: Неразбиращ ( преди 1 година )

Странно: при челните удари нито челното стъкло пострада, нито дори А-колона беше засегната; страничният удар не причини кой знае какви щети, а при всички ситуации манекените "се държаха" съвсем нормално и не видях да се удрят някъде... Сигурен съм, че експертите от EuroNCAP знаят какво правят и не, не съм фен на FIAT; просто коментирам публикуваното видео.
Отговори
 
+35
 

Положителни: 41  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising