Вход   Регистрация

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя
 

Някои съвети на "експерти" могат да доведат до фатални последици за автомобила

За смяната на моторното масло е казано толкова много, че трудно някой би добавил нещо. Все пак всички собственици на автомобили трябва да бъдат наясно, че тази „операция” крие и сериозни рискове, които е добре да бъдат избегнати.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Срок за смяна на маслото

Повечето шофьори, които гледат на колата си единствено като средство за придвижване, предпочитат да слушат това, което им казва производителят. В ръководството за експлоатация на автомобила срокът за смяна на маслото е посочен изрично. Трябва обаче да припомним, че тези правила или по-точно препоръки се пишат въз основа на данните, получени от изпитания на стенд, а не в реални условия. И няма как мениджърът, написал ръководството, да знае с точност кога трябва да се случи това.

По правило компаниите разрешават маслото да се сменя веднъж на 15 000, а понякога дори на 20 000. Това обаче не е особено добра идея. Далеч по-спокойни ще бъдете, ако сменяте маслото и масления филтър на максимум 10 000 км.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Други специалисти твърдят, че ако автомобилът е каран по-малко, маслото трябва да се сменя не в зависимост от изминатите километри, а веднъж годишно. Те се мотивират с това, че при дълго стоене в автомобила маслото се оислява от въздуха и съответно губи свойствата си. По тази логика, когато колата не стои на едно място, маслото в двигателя е защитено от контакт с въздуха.

Всъщност маслото се окислява, независимо дали автомобилът се движи или не. Така че изводът е един – сменяйте маслото поне веднъж годишно, дори пробегът на колата да е минимален. Това в никакъв случай няма да навреди.

Ниво на маслото в мотора


Не е тайна, че дори съвременните мотори имат склонност да „изяждат” масло. Прозиводителите са наясно с този факт, но бързат да успокоят клиентите си, като им казват, че всичко е предвидено. Ако между две технически обслужвания на автомобила нивото на маслото не е под „min” на пръчката, значи всичко е наред и може да се кара. Те обаче не се замислят доколко реално е това ниво.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Така че, ако съдбата на вашия автомобил не ви е безразлична, не си заслужава маслото да остава на „min”. Напълно възможно е двигатеят да похарчи повече масло от изчисленото от конструкторите. В такъв случай ще се стигне до „маслен” глад, което не само може да доведе до ремонт на двигателя, но дори да го извади от строя.

Проверка на маслото


Да провериш колко масло има в двигателя, когато автомобилът ви е стоял цял ден (или цяла нощ) на паркинга, е безмислено. Ако в такъв сучай нивото съответства на нужния минимум, това съвсем не означава, че можеш да продължиш да караш. Представете си какво ще се случи, когато двигателят се стартира. Затова е добре маслото да се проверява най-много 10-15 минути след изключването на мотора. Тогава то няма да е изтекло в картера и ще получите правилна картинка за неговото ниво.

Доливане на масло

Какво да правим, ако открием, че нивото на маслото е паднало под минимума? Повечето собственици смятат, че могат да доливат в мотора само масло от същата марка. Това, разбира се, е идеалният вариант. Но пък, ако нямаш подобна смазка под ръка, можеш да използваш друга, стига тя да има същите спецификации, като тази в двигателя. Така че е хубаво винаги да знаеш какво точно са ти налели в мотора в сервиза.

Реклама  


Купи кола

  • Ford Focus 1.6TD

    5400 лв.

    дата на произв. - март , 2005 г., пробег - 159000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Citroen C3 1.4

    11 лв.

    дата на произв. - септември , 2005 г., пробег - 85000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Mazda 3 1.6 109hp

    4500 лв.

    дата на произв. - април , 2005 г., пробег - 190000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Toyota Yaris verso 1.3i-veriga

    3499 лв.

    дата на произв. - януари , 2002 г., пробег - 97000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • BMW 530 3.0 М-пакет

    10777 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 279000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • Seat Ibiza

    1999 лв.

    дата на произв. - май , 1997 г., пробег - 205582, С.к - Ръчна, цвят - Червен

Виж всички обяви

Коментари ( 43 )

Напиши коментар Влез

от: до: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Видяхме, че си дървен философ с познания за автомобилите, като гаражен майстор, хвалещ се, че са го канили къде ли не. Няма нужда да ни развиваш какви ли не теории и да вадиш от 10 кладенеца вода, за да докажеш теориите си. Извади поне едно листче от записките,които си водил и ни натрии носовете! Писал ли си в час или си броил паяците?
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

ЯВикаш всяко нормално масло си вършело работата. Не знаех, че класификацията на маслата са нормални и ненормални. Би ли дал пример за ненормално масло.
Май много масло буташ. Лошото е, че недоливаш...
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Да ти разширят халката и ти да е уплътньваш с лубриканти е явно специалитет на немците. Гледам и на практика на един техен ученик са ги предали техните @н@лно податливи чалъми. Абе масълце да има, че явно много стърже. Колкото по-разхлабена е халката, толкова по-гъсто масълце за уплътнение трябва, а ако няма само на калъч трябва да се пердаши трибуквието. Нали така Магарцедешчо. Търсен си много и от различни фирми. Явно си много добър в нещата. Профи един вид...
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

В двигателя просто трябва да има масло според показанията на щеката и в допустимите отклонения според препоръките на производителя.
Всяко нормално масло си върши работата при нормални условия на двигателя.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

То за това първо се взимат под внимание редица фактори.
Естествено, че ако двигателя работи добре с маслото предписано от производителя, е направо дебилнo, да решиш, че ще го сменяш.
А и когато се подхожда към "по-дебело" масло, не означава да отидеш да две десетици по-нагоре.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 2  Отрицателни: 6

от: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
"...обаче кухите н2мски каски не вдяват. Та същ3те тези 0ръфляци явно и теб са те учили..."

Сигурно ако бях написал, че съм учил в Тойота или Хонда, щеше да си съгласен. :)
Уви, там не ме искаха, трябваше да избирам между БМВ, Опел, ФВ или Рено.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 1  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Аз ти написах какво може да получиш допълнително с гъсто масло.

Турбина на части и нови повдигачи, сигурно пропускам още доста неща.

Ако си стигнал да пълниш луфтове с масло, значи си за смяна на сегменти или скъп ремонт на мотора

Стига си давал съвет за минаване към по гъсто масло, защото някой може да се върже! Ремонта ще е обаче за негова сметка!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Тези "луфтове" трябва да бъдат оплътнени по някакъв начин.
Маслото с по-висок визкозитет позволява на двигателя да работи по-равномерно, да има по-малка загуба на мощност и да удължи живота му като намали вибрациите при работа които от своя страна водят до по-бързото му износване.

Относно дипломите ми, не са нищо особено, всеки втори може да ги има ако прояви интерес и упоритост.
Инженер не съм, мехатроник съм.
Едно от най-ниските стъпала.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 1  Отрицателни: 7

от: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Толкова си и учил в Харвард, Кеймбрич и да имаш опит в Кастрол и Мобил.
Сигурно и толкова си ходил в Мерцедес за да ги учиш.
След като не знаеш за какво се използва малко по-гъстото масло при по-износен двигател.
Ще ти го кажа максимално опростено.
При по-голям пробег, при триещите се повърхности в двигателя (коляно-мотовилковият механизъм и газоразпределителната система) се получават микроскопични, така наречените в България, "луфтове".
Говорим за разлики в микрони...
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 1  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Абе JDM_Mercedes,
не усещаш ли как се излагаш, като кифладжия?
Знаеш ли колко ни вълнуват твоите измислени дипломи, школи във Франкфурт и подобни глупости. С тези простотии и най-тАпата кифла няма да ти върже, а камо ли мъже да ти повярват. Всеки може да си измисли какво ли не и да пише какви ли не глупости. Ти обаче освен да се хвалиш май друго не правиш. Щом си толкова навътре в нещата все ще имаш някой документ, лекция, записки от обучението си. Ами вземи го сканирай и покажи нещо реално!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: до:JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Аз пък съм учил в Харвард и имам доктурантура от Кембрич, а дипломната ми работа по промишлена химия и смазочни материали съм е правил в Кастрол, а практиката ми беше в Мобил. Поканиха ме от Мерцедес да ги уча какви масла да ползват, обаче кухите н2мски каски не вдяват. Та същ3те тези 0ръфляци явно и теб са те учили, ама нещо не са те донаучили. Кофти учители с още по- кофти ученик. До там е докара ти да даваш акъл за маслата като гаражен майстор. Кажи сига какво масло да ползваме при 500к.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Само идеята да неутрализираш износването с различно по гъстота масло е смешна!

Това е ясно на всеки, дори без да е учил. Както написах, смяна на различно от предписаното от съответния производител масло, може да доведе до един куп проблеми, дори и на 500к!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
...за да се окаже, че всичко е било напразно, и са дали толкова пари на вятъра ?

Както и да е, не искам да споря с хора, които решават, че като прочетат сервизната книжка и вече са главни инженери в отдела за развойна дейност на големите концерни. :)
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 1  Отрицателни: 11

от: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Всеки може да прочете какво пишат производителите в сервизните книжки.
То не е нужно да караш чисто нова кола, за да се добереш до тази информация.

Аз обаче предпочитам да следвам това което са ми преподали, показали и най-важното, ДОКАЗАЛИ, инженери, хора които са провели хиляди тестове тестове, с различни видове двигатели, горива, масла и условия на работа.

Какво излиза според твоята логика ?
Че БМВ (и други фирми) наливат милиони годишно, в обучение и изледователска дейност...
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 1  Отрицателни: 11

от: до: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Аз от моя страна ще ти сканирам и ще ти изпратя страниците от сервизните книжки на трите коли в които се пише с какво масло да се обслужват.
Да кажем, че производителите на коли нещо ни ментрят. Да влезем в сайтовете за масла и да видим там какво казват специалистите!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: до: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Значи излиза, че ти си учил, а тези, които са писали книжките за експлоатация на колата не са учили нищо и са си измислили всичко. Вече трети нов автомобил карам от различни марки и на всичките е написано в книжката какво масло се налива в двигателя. Все още никъде не съм прочел да пишат след еди колко си км. трябва да преминете на друго масло.
НИ-КЪ-ДЕ!!!
Понеже ти си учил и си „специалист“ както разбирам ще се радвам да ми посочиш официален документ за това, което говориш.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Нима?

И ако оригиналното ми масло е 0W40 или 5W40, след 500к на какво по гъсто масло трябва да мина?

Да запуша маслените магистрали и хидравличните клапани ли? Защото маслото не е само за смазване на мех части в мотора.

Не знам какво си учил, но не си доучил...
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
до последния Анонимен:

Бай Гошо какво казва не ме интересува.
Аз ти го казвам, като човек който е учил общо 8 години за тези неща, в школа на БМВ във Франкфурт и такъв който си вади хляба с това от 6 години.

Това са физични закони.
То е и логичо, само човек трябва малко да се замисли...

Ако хора които вече над 100 години правят ДВГ не знаят, кой да знае ?
Тествали двигатели, в продължение на стотици милиони км. за износване.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 5  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

JDM всеки мотор си има спецификации за масло. 50к или 500к е все тая, маслата са едни и същи. Това с по гъстичкото масълце, дето го препоръчва Бай Гошо майстора, защото мотора е износен, е пълен та*ак.

"И как този асистент бачка и как определя кога? А асистента, ако забрави? А асистента да няма хим.лаборатория в картера и да прави хим.анализ?"

И как ще забрави, мери студени стартове, натоварване, дори мери и вискозитета. Ако те интересува прочети, но не пиши тъпни
Отговори
 
+16
 

Положителни: 18  Отрицателни: 2

от: Колев ( преди 2 месеца )

Не ме разбирай погрешно - фен съм на електромобилите, харесвам ВСИЧКИ видове автомобили, камиони, АТВ-та и мотоциклети БЕЗ ограничения. Въобще обожавам всякаква механична техника. Това ми е хоби и страст!

Аз съм "ЗА" електромобилите, просто трябва да се съобразява устройството им и да не се популяризират неща като "на ел.мобила масло не се сменя". Дори двигателя има нужда от смазочно-охлаждащ консуматив в лагерите на вала. Може и грес да е, пак по преценка на инженерите.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Колев ( преди 2 месеца )

Съжелявам Младене, електромобила има следната задвижваща уредба:
Ел.двигател -> (предпазен съединител) -> редуктор -> диференциал -> полувалове -> карета.

Забележка:
1. Предпазният съединител е в скоби защото може да липсва по преценка на инженерите.
2. Полувалове, а не "полуоски". Такова нещо като полуоси няма в автомобила. Разлика между вал и ос - оста може само да поддържа въртеливо движение, а вала го и предава.

Както виждаш, редуктора и диференциала имат нужда от масло.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Младен ( преди 2 месеца )

Ий писна ми от ммасла, течности и други простотии. От другата година на електричка, че да не се занимаваме с щуротии
Отговори
 
+16
 

Положителни: 19  Отрицателни: 3

от: JDM_Mercedes ( преди 2 месеца )

Като чета коментари тук понякога, имам чувството, че са писани от хора, които автомобил са виждали само на снимка...
Повечето, все едно не са си цапали ръчичките с ... масло.

Смяната и вида на маслото зависят основно от типа двигателя, пробега на мотора, средата в която се кара колата (основната такава) и начинът на каране.
Не може един двигател на 500 000 км. да използва същото масло, каквото е използвал като е бил на 50 000км.
Има едно нещо наречено "износване на компонентите"...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 11  Отрицателни: 8

от: цар ( преди 2 месеца )

И слагайте само световни марки,а не измислени като Хилбър,Класик на Кауфланд(което си е жив хилбър) и т.н.!!Нищо,че според едно немско изследване,60 % от пълните синтетики са си живо 10W40!!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Щирлиц ( преди 2 месеца )

Пропуснах да добавя,че не съм безмозъчен драйвър,въпреки че карам VW TDI.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Щирлиц ( преди 2 месеца )

Масло сменям на една година/плюс 1-2 месеца/,или на 10000км.Няма компютър,няма упътване.Точка.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 18  Отрицателни: 3

от: Achtung ( преди 2 месеца )

Като човек работил в магазин за авточасти, ще ви светна, че маслата имат срок за годност и дори в оригиналната опаковка се окисляват. На повечето марки срока е 4 години. В двигателя положението е още по скоростно, така че, сменяйте го това масло братя!
Отговори
 
+21
 

Положителни: 21  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Чакайте ламбата на таблото ви да светне и тогава сменяйте!
Това е гарантирано най-сигурният вариант, скоро да влезете в сервиза за ремонт на двигателя.
Всеки производител на автомобили и масла препоръчват на колко км. трябва да се сменя маслото. Точка!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Е те заради това двигателите на ВАГ са консуматив. Сменя се маслото, когато компа ти каже. Изкара гаранцията и вече мотора е за смяна. Разбирам ги. Все пак търговията трябва да върви и раб. време в сервизите им да се уплътнява. То иначе не става. Лошото е че всичко е на гърба на клиента. Но с такива гл yпави клиенти, които не мислят е така...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 10  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

хахаха оня по долу чака асистента да му каже да си смени маслотол. аве п@ляк как може да разсъждаваш така? те затова от ваг гр,пата колите им бързо дават фира защото са направили безценната екстра да си сменям маслото като ти светне лампата на таблото. има доста клипчета в тубата от такава сменяне на масло. лампата светва на 30-40 000 км и щаслив гл yпака отива в сервиза да ми сменят маслото като си мисли че другите са б@лъци да сменят на 10-15 000. след няколко подобнисмени и мотора е тоталка.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising