Вход   Регистрация

Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват
 

Мнозина пропускат предупредителните сигнали от автомобила и после плащат скъпо

Има повреди в автомобила, които не са критични и позволяват машината да продължи да се използва. Има и такива, които трябва веднага да бъдат отстранени. Експертите от изданието Autorambler направиха именно такава класация, показваща проблемите в автомобила, които не бива да бъдат пренебрегвани.

Неработещи сетлини на контролното табло

Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

Информацията за състоянието на автомобила се появяват на приборния панел чрез контролни лампички, които показват състоянието на основните системи. Затова, ако някой от индикаторите във вашата машина не работи, може и да не разберете, че има проблем. А това не само ще усложни повредата и ще доведе до сериозен ремонт, но също така застрашава безопасността на возещите се.

Неработещите контролни индикатори трябва веднага да бъдат оправени. Да ги познаеш, никак не е сложно – при стартиране на двигагеля те светват именно с цел визуална диагностика за неизправности. Ако видите несветеща пиктограма, отивайте в сервиз.

Спирачна система


Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

Не е тайна, че спирачките винаги трябва да бъдат наред. Незначителното изтичане на спирачна течност или спадане на налягането ще ви позволят да ползвате колата още известно време, но не може да се предвиди кога това ще доведе до критична ситуация и системата ще излезе от строя. А последствията от подобно нещо могат да бъдат много сериозни.

Всички проблеми в спирачната система – попадане на въздух, скъсване на уплътненията, заяждане на мехиназмите и т.н., изисква незабавно отстраняване.

Кормилно управление

Повредите в кормилното управление обикновено засягат хидро или електроусилвателя, кормилната рейка или отделни агрегати. Това също е доста опасно, защото оказва влияние върху безопасността на движение. Дори при малки подозрения за подобна неизправност задължително трябва да се посети сервиз.

Ходова част


Проблемите с ходовата част на автомобила се пренебрегват от мнозина, като не се бърза с тяхното отстарняване. Мнозина смятат, че могат да карат така, но това не е вярно. Подобна повреда няма да се реши с изчакване, а с взимане на мерки, преди да е станало късно. Например – преди да са блокирали колелата. Тогава най-доброто, което може да се случи, е излизане от пътя, което няма как да бъде предварително предвидено.

Система за охлаждане

Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

Всяка неизправност на системите за охлаждане на двигателя в повечето случаи води до пълен отказ на двигателя и съответно до скъп ремонт (или пък замяна на мотора с нов). Трябва да се отбележи, че минималното изтичане на антифриз позволява използване на автомобила, стига охлаждащата течност да се държи в пределните норми.

Не така стоят нещата с разваления термостат или с вентилатора за охлаждане. Те гарантират прегряване на двигателя, което няма да ви позволи дори да стигнете до сервиза, където ви чака вече споменатият скъп ремонт.

Горивна система


Всеки теч на гориво е критичен за безопасността на пътя, затова всички повреди в тази система трябва незабавно да бъдат отстранявани. В автообила има огромен брой детайли, които се нагряват при движение и попадането в тях дори на чалко количество гориво може да предизвика възпламеняване.

Други течности


Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

В автомобила има и други течности, чието ниво трябва да бъде следено. Например, ако продължавате да карате с ниско ниво на масло в двигателя, то със сигурност трябва да бъдете готов със сериозна сума да ремонт. Просто моторът е така конструиран, че без смазване се износва по-бързо – детайлите с триещи се една в друго повърхности прегряват, разширяват се и се деформират. А това води само до едно – двигателят скоро ще блокира. Така че, ако светне червената лампичка за налягане на маслото, веднага проверете за какво става въпрос. Ако не откриете проблем, все пак отидете в сервиз.

Не по-малко важно е да се проверява и нивото на останалите течности – спирачна течност, антифриз, течност в хидравличната система, а също така и на горивото. Мнозина карат с минимално коричество в резервоара, което също е проблем. Съвеменните резервоари се износват заради липсата на циркулация на горивото, а внезапната липса на дизел (най-вече) може да нанесе сериозни вреди на мотора.

Скоростна кутия


Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

Всяко ненормално поведение на скоростна кутия – проблеми с превключването, задържане, необичаен шум и т.н., са повод да се обърнете към сервиз. Това са първите признаци на проблем, който може да се окаже доста сериозен. По принцип елементите на скоростната кутия се износват доста бързо при неправилно използване, а отлагането на ремонта води до още по-сериозни последици.

Ако карате автомобил с механични скорости, той трябва да внимавате за състоянието на съединителя – неприятен мирис, странични звуци или по-бавно ускорение. Следете и за нивото на маслото в трансмисията, защото липсата му също може да се окаже фатална.

Електрическо захранване


Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

Проблемите със системата за зареждане на акумулатора, както и с генератора също не бива да бъдат подминавани. Факт, е че можете да продължите движение, използвайки натрупания до момента заряд, но в съвременните автомобили всички системи, останали без захранване, ще откажат след максимум 30 км. Така светването на контролната лампичка на акумулатора на приборния панел е още един повод да отидете до серзиза.

Кабели

Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

Продължавайки с електрическите системи, трябва да бъде спомената и евентуалната неизправност на кабелите. Тяхната изолация се уврежда, което може да доведе не само до отказ на двигателя, но дори и до пожар. Това се отнася дори за проблем с фаровете или осветлението в салона.

Като цяло изводът е един – всяка неизправност на автомобила може да доведе до излизане от строя на основни агрегати. Това съответно прави придвижването на кола опасно, а ремонтът – много скъп. За да спестите средства, отстранете проблема незабавно. Освен ако нямате излишни пари за сервиз...

Снимки: bvy.su
 

Реклама  


Купи кола

  • VW Passat 2.0 TDI 150 к.с

    25800 лв.

    дата на произв. - март , 2015 г., пробег - 159000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz C 270 GERMANY CDI FACELIFT AVANGARD

    8390 лв.

    дата на произв. - юни , 2004 г., пробег - 177400, С.к - Автоматична, цвят - Графит

  • Mercedes-Benz S 500 ШВЕЙЦАРИЯ

    24999 лв.

    дата на произв. - февруари , 2009 г., пробег - 265000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Peugeot 407 2.0 HDI

    11 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 198000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Opel Insignia 2.0 CDTI

    11 лв.

    дата на произв. - юни , 2009 г., пробег - 187900, С.к - Автоматична, цвят - Графит

  • Peugeot 207 1,4 HDI

    11 лв.

    дата на произв. - юли , 2009 г., пробег - 221900, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

Виж всички обяви

Коментари ( 12 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 година )

За 100к нямам такива!

На 105к - 108к - нови 2 крушки

На около 120к смених двумасов маховик

На 143к - 2 тампона задни, 2 биелетки предни и 2 задни и подгревна свещ.

2 броя акамулатори

В момента съм на 147к. Друго не е пипано
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 година )

„С 2 сменени крушки на късите и 2 подгревни свещи, изгорели за 100к км...“

Това са консумативите, които си сменил. Кажи сега за ремонтите и не лъжи, че не е имало такива, защото и немците няма да ти повярват!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 1 година )

"Колко немски автомобила минават 100 000 километра само с изгоряла 1-2 лампи?"

С 2 сменени крушки на късите и 2 подгревни свещи, изгорели за 100к км, къде се класирам?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 година )

"Когато някой дефект е заложен още при съсдаването ня колата, както и да е поддържаш с каквито и консуматии е все тая."

За еърбегове ли говориш?

Мухаха, предизвестената смърт?
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Тони Стораро ( преди 1 година )

Полудяхме мощнооо, чалгаа денонощнооо
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

И забележи колко японки на този тест нито веднъж не са влизали в сервиз. НИТО ВЕДНЪЖ!!!
Колко немски коли могат да се похвалят с това? Колко немски автомобила минават 100 000 километра само с изгоряла 1-2 лампи? Колко? Хайде сега да те видим! Чети! Даже палячовците от АудиБилд са класирали някои немски талиги посещавали сервизите пред японките с по 1-2 изгорели лампи без нито едно извън планово сервизиране. Така, че хайде да не се пънеш много по въпроса, че гледам не си се интересувал много!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 година )

Mercedes C 250 d 4Matic T: Изпитване с продължителност 100 000 километра - 24.07.2017

От тази дата до сега да са врътнали още 100 000 километра е меко казано невъзможно. За твоите фантазии обаче е възможно.Вземи си купи най-после един Ауто Билд и не си съчинявай!Наистина немците са възхитени от този Магарцедес,защото за тези километри е влязъл извън планово „само“ 3 пъти в сервиза. Наистина това е постижение,което омаловажава японските коли, които не са влизали нито веднъж извънпланово в сервиз
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 7

от: до: DeadFox ( преди 1 година )

Сигурен ли си?
Защото от Ауто Билд не са съвсем. Там на продължителният тест се тестват само нови коли, които се поддържат най-прилежно във фирмен сервиз. Погледни колко от немските кошове през първите 100 000 км не са издържали и се е наложила смяна на основни компоненти и агрегати. Погледни и ще резбиереш каква огромна глупост си написал. Когато някой дефект е заложен още при съсдаването ня колата, както и да е поддържаш с каквито и консуматии е все тая. От немската некадърност спасение няма.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 7

от: DeadFox ( преди 1 година )

Каквато и кола да имаш, ако си я поддържаш като хората и на време, километрите не я плашат. Вече десета година карам немски кошник (купен чисто нов от магазина) и вече е на 400 000 км. Да веднъж останах на пътя заради запушени дюзи, но като цяло само консумативи (масла, накладки, дискове, тампони и такива работи).
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Ако непрекъснато висиш в сервиза наистина не ти трябва пътна помощ.
Ако имаш немски кош и си минал тези км.за които говориш без нито веднъж да извикаш пътна помощ се обади в Гинес. Поставил си нв световен рекорд. Трябва обаче по някакъв начин за ги убедиш, че е така, защото едва ли някой би ти повярвал. Дори немските производители едва ли ще повярват на това нещо.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 12

от: аз ( преди 1 година )

Първите неща след закупуване на немски кош нов внос са затъмняване на стъклата и биташки джанти 18-ки с гуми 4-та употреба, също и дебел краен кюнец за черния дим. Малко след това спортен филтър и чип тунинг. А от диагностика няма смисъл, че кво и има на колата, тя си е перфектна.
Отговори
 
+23
 

Положителни: 28  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 година )

В БГ колите масово се карат докято не спрат. Мотото е "за кво да е оправям, като се движи".
Сбъркана работа сме. За айфони и селски тунинг пари има, но да си поддръжат колите пари ньма. И то при условие, че в много случай са елементарни неща, които са опасни за живота на всички в колата.
Имам познати, които се купуват немски "премиуми" нов вног, дават една торба с пари, а после нямат пари за гуми.
Отговори
 
+26
 

Положителни: 28  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising