През 2016 година Subaru излезе на първо място сред производителите на автомобили със задвижване на четирите колела, съобщи японската компания. Огромната част от този успех се дължи на осмата поредна година на увеличение на продажбите на марката в Щатите, където през миналата година са продадени над 600 000 коли.
В Европа обаче постиженията на някога славната рали марка са по-скромни – около 50 000 продажби.
Общо за миналата година дилърите на Subaru в цял свят са продали 965 892 нови автомобили (91% от общите продажби) със задвижване 4х4, а според изчисленията на Subaru Великобритания японската марка държи 15% от световния пазар на тези возила.
№2 в света е Audi с 720 510 автомобили (39% от общата продукция), оборудвани със системата quattro, а третата позиция заема Jaguar Land Rover с 485 797 бройки, показва статистиката на списание Autocar.
Данните от Subaru показват, че на най-важния пазар за компанията – САЩ, марката предлага само един модел, който е с един двигателен мост и това е спортният BRZ. Другите изключения са няколко мини модела, които се продават само в Япония.
Снимка: Subaru