IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България е първа по убити на пътя в ЕС

Статистиката у нас е 2 пъти по-лоша от тази на водещите държави

България е първа по убити на пътя в ЕС

България продължава да е лидер по загинали при пътно-транспортни произшествия в целия Европейския съюз. Статистиката сочи, че средно 100 души (99,7)  на 1 млн. население губят живота си при катастрофи на пътя, разкриха от Съюза на Българските Автомобилисти.

България е първа по убити на пътя в ЕС

Още по-лошото е, че докато във водещите държави от ЕС черната статистика намалява, при нас тя се запазва и дори се увеличава – през 2015 г. загиналите са били 99 на 1 млн., а през 2014 – 91,8 на 1 млн. Така България е далеч от Швеция, Великобритания, Холандия, Испания, Дания, Германия и Ирландия, където при катастрофи умират най-малко хора. Средните стойност за ЕС са точно наполовина на българските – 49,9 жертви на 1 млн. жители население.

Отбелязва се, че през последните години Европейската комисия е предприели редица инициативи за подобряване на безопасността в държавите-членки. Това ясно се вижда от резултатите в развитие държави от ЕС, при които спадът е наполовина. През 2001 г. от катастрофи са загинали 54 900 човека, а през 2016 тази бройка е спаднала до 25 500.

В България за същия период също се забелязва намаляване на жертвите, но с далеч по-малки стойности. През 2001 г. загиналите у нас са 1011,  докато през миналата година бройката е 708.

Авторите на изследването отбелязват също, че ако в ЕС има тенденция за намаляване на жертвите на 1 млн. жители, то тези стойности за България бележат значителни колебания. В периода 2008-2012 г. се наблюдава понижение, но в периода от 2012-та до 2016-та става точно обратното.

При среден брой 99,7 загинали на един милион в 18 области на България се отчита увеличение на жертвите. Това важи за Ловеч - 263, Разград - 208, Видин - 169, Монтана - 163 и Силистра – 143-ма загинали на 1 млн. души население. Посочените области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС.

В други райони на страната обаче има спад, при това сериозен. В София жертвите са 31,7, а в Смолян – 36,6, като тези показатели са по-ниски от средните за ЕС и показват добро ниво на безопасност.

Снимка: Архив „Булфото”

0 от 500
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В Русе живея и почти всичко що е с регистрация РР, СС, Т и Н са амуджи. Не обобщавам за градовете, а за преобладаващият етнос в тези региони.
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като се видят регионите с най-много загинали се виждат и основните причини: Разград и Силистра (амуджи), Монтана (диви ***), Видин (бедност).
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако случайно излезеш здрав от смачканата кола, другия в ПТП-то със сигурност ще те пребие, да не идва линейката напразно.
  • #4
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    няма полиция, която да налга контрол и последваща санкцияНяма държава, която да накара полицията да налага контрол и санкциязатова повечето са си повервали, че те са най великите на пътя и всички други са им длъжнизатова пък аз ги снимам с приложението на гражданите и пращам сведения до КАТ - те няма къде да мърдат и колкото и да ги мързи - ги глобяват !лека полека с натиск от малко останалите хора в таз държава нещата ще се променят !
  • #3
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Банкински Вожд ( преди 6 години )
    лош матриал + разбрицани коли и пътища = убити на пътя!Но пък от ГРОБ събрахме цели 2% за магистрала Хемус ...
  • #2
    43 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мислите ли, че проблема е само в автомобилите? Нещо за манталитета на хората и културата им на пътя да споменем.
  • #1
    35 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Тя и по набити на пътя сигурно е първа.