IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Въпреки сериозни интерес немците не се решиха да пуснат C112 в серийно производство

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

През 1991 г. Mercedes-Benz представя пропотипа C112, който представлява модерна суперкола с високите технологии и врати в стил „крила на чайка”. От компанията твърдят, че автомобилът е напълно готов за серийно производство. Но така и не се решават да го пуснат на пазара, като обясняват, че имат по-важни работи.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Според специалистите, това е най-добрата суперкола за своето време, като тя представлява граждански еквивалент на възраждащите се „Сребърни стрели”, които господстват по пистите в средата на миналия век. Тя е оборудвана с V12 двигател, който я превръща в легенда.

Вътрешни разногласия в ръководството на Mercedes обаче провалят излизането на пазара на C112. От компанията твърдят, че не бива да се бърза с направата на суперкола, тъй като има и други успешни проекти, на които трябва да се обърне внимание. Като оправдание служат и протестите на набиращите сила по това време организации на еколозите в Германия.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Веднага след като е показан концептуалният модел, в Mercedes получават над 700 поръчки, но и това не променя решението на шефовете. Компанията рекламира колата като състезателен автомобил от група С, който може да се кара и по граждански пътища. Машината има преден и заден спойлер, голям заден дифузьор, две седалки в средата и голям мотор отзад.

За разлика от успешния състезателен модел С11, който печели световната титла с шаси от карбон, при C112 то е от алуминий. При C11 се залага на високооборотен V8, но при C112 е избран по-сдържан V12. Окачването е заето от Mercedes 190E и S-class W140.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Много интересен е и салонът на С112, в който преобладава кожа и няма никаква пластмаса. Автомобилът разполага с климатик и аудиосистема Blaupunkt Mexico. Впрочем, над дизайна работи италианското ателие Coggiola, като крайният резултат е външен вид на състезателна кола и практичност на сериен автомобил.

Тази комбинация си личи и от технологиите, с които е оборудвана колата – активна аеродинамика, активно окачване, усилвател на волана и на спирачките, регулируем волан, ABS, тракшън-контрол, система за следене на налягането в гумите и дори круиз-контрол. Общо взето всичко се предлага като опции за автомобилите от премиум-класа в края на 90-те години и суперколите от началото на века. Само че този Mercedes е направен 10 години по-рано.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Теглото на C112 e 1570 кг. Двигателят е 6,0-литров V12 от алуминий с мощност 408 к.с. и максимален въртящ момент от 580 Нм. Трансмисията е 6-степенна механична. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,9 секунди, а максималната скорост достига 310 км/ч. Окачването разчита на активни амортисьори, а шасито представлява алуминиев монокок с ингегриран каркас за безопасност. Джантите са 17-цолови.

Сред особеностите на анвтомобила е хидравличното кормилно управление на задната ос, което се използва и при Porsche 911 GT3 RS. Трябва да се отбележи, че C112 не е най-бързата кола на своето време. Не е и най-леката, както и най-мощната. Въпреки това от него би излязъл впечатляващ автомобил, тъй като няма никакви слабости.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Като цяло Mercedes C112 се оказва един от най-интересни и най-важни моменти в историята на марката. Той е създаден под ръководството на тогавашния председател на Съвета на директорите на компанията Вернер Нифер, който иска да направи немска версия на американската черта. Именно негова е заслугата за появата на бял свят на култовия Mercedes 190, който преобръща автомобилния свят с компактните си размери и ниската цена.

Благодарение на Нифер, германският производител къса с консерватизма и преминава в света на съвременните технологии. В същото време обаче точно той е с основна заслуга и за излизането на пазара на S-Class W140 (по-късно Maybach 57 и 62), както и на първото поколение на C-Class. В крайна сметка Нифер напуска компанията след скандал, свързан с продажбата на незаконни оръжия на Ирак.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Като цяло Mercedes С112 представлява амбициозен проект, който обаче скоро е забравен. Години по-късно този автомобил все още изглежда още по-добре. Но явно господството на компанията при премиум-автомобилите и състезателните коли, позволява на марката да пропусне удобна възможност са създаване на една от най-модерните и впечатляващи суперколи на своето време.

Снимки: Mercedes
 

Тагове: mercedes-benz c112
0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Интересно ми е кой определи и по какви критерии го е направил, че ако са е били пуснали е щяла да бъде най-добрата супер кола?Или може би нещо като не го пуснеш можеш да го определяш, като най-добро.Не случайно немците правят "най-добрите" коли. Просто не ги пущат поради някаква причина, но това не им пречи да ги обявят за най-добри.Смешници!
  • #4
    8 rate up comment 15 rate down comment
    естет ( преди 6 години )
    Ако е бяха пяснали,Мултипла щеше да си има достоен конКуРент за приза най-грозен автомобил.Каквито и супер технологии да е имал за времето си,не е нормално една супер кола да изглежда толкова отчайващо зле.А по стара немска трядиция и техниката едва ли са е направили както трябва...
  • #3
    18 rate up comment 11 rate down comment
    raptor ( преди 6 години )
    Има слабост - грозен е, бавен е. Ламбо диабло неуспешния автомобил е 3 пъти по добър.
  • #2
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като гледам как изглежда е по-добре, че не са е пуснали.
  • #1
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Мухаха ( преди 6 години )
    Ако и той е имал 50000 км. ресурс на двигателя, разбирам защо са се отказали тогава. Как може сега да пускат суперкар с такъв двигател, пълен смях.