IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Въпреки сериозни интерес немците не се решиха да пуснат C112 в серийно производство

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

През 1991 г. Mercedes-Benz представя пропотипа C112, който представлява модерна суперкола с високите технологии и врати в стил „крила на чайка”. От компанията твърдят, че автомобилът е напълно готов за серийно производство. Но така и не се решават да го пуснат на пазара, като обясняват, че имат по-важни работи.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Според специалистите, това е най-добрата суперкола за своето време, като тя представлява граждански еквивалент на възраждащите се „Сребърни стрели”, които господстват по пистите в средата на миналия век. Тя е оборудвана с V12 двигател, който я превръща в легенда.

Вътрешни разногласия в ръководството на Mercedes обаче провалят излизането на пазара на C112. От компанията твърдят, че не бива да се бърза с направата на суперкола, тъй като има и други успешни проекти, на които трябва да се обърне внимание. Като оправдание служат и протестите на набиращите сила по това време организации на еколозите в Германия.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Веднага след като е показан концептуалният модел, в Mercedes получават над 700 поръчки, но и това не променя решението на шефовете. Компанията рекламира колата като състезателен автомобил от група С, който може да се кара и по граждански пътища. Машината има преден и заден спойлер, голям заден дифузьор, две седалки в средата и голям мотор отзад.

За разлика от успешния състезателен модел С11, който печели световната титла с шаси от карбон, при C112 то е от алуминий. При C11 се залага на високооборотен V8, но при C112 е избран по-сдържан V12. Окачването е заето от Mercedes 190E и S-class W140.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Много интересен е и салонът на С112, в който преобладава кожа и няма никаква пластмаса. Автомобилът разполага с климатик и аудиосистема Blaupunkt Mexico. Впрочем, над дизайна работи италианското ателие Coggiola, като крайният резултат е външен вид на състезателна кола и практичност на сериен автомобил.

Тази комбинация си личи и от технологиите, с които е оборудвана колата – активна аеродинамика, активно окачване, усилвател на волана и на спирачките, регулируем волан, ABS, тракшън-контрол, система за следене на налягането в гумите и дори круиз-контрол. Общо взето всичко се предлага като опции за автомобилите от премиум-класа в края на 90-те години и суперколите от началото на века. Само че този Mercedes е направен 10 години по-рано.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Теглото на C112 e 1570 кг. Двигателят е 6,0-литров V12 от алуминий с мощност 408 к.с. и максимален въртящ момент от 580 Нм. Трансмисията е 6-степенна механична. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,9 секунди, а максималната скорост достига 310 км/ч. Окачването разчита на активни амортисьори, а шасито представлява алуминиев монокок с ингегриран каркас за безопасност. Джантите са 17-цолови.

Сред особеностите на анвтомобила е хидравличното кормилно управление на задната ос, което се използва и при Porsche 911 GT3 RS. Трябва да се отбележи, че C112 не е най-бързата кола на своето време. Не е и най-леката, както и най-мощната. Въпреки това от него би излязъл впечатляващ автомобил, тъй като няма никакви слабости.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Като цяло Mercedes C112 се оказва един от най-интересни и най-важни моменти в историята на марката. Той е създаден под ръководството на тогавашния председател на Съвета на директорите на компанията Вернер Нифер, който иска да направи немска версия на американската черта. Именно негова е заслугата за появата на бял свят на култовия Mercedes 190, който преобръща автомобилния свят с компактните си размери и ниската цена.

Благодарение на Нифер, германският производител къса с консерватизма и преминава в света на съвременните технологии. В същото време обаче точно той е с основна заслуга и за излизането на пазара на S-Class W140 (по-късно Maybach 57 и 62), както и на първото поколение на C-Class. В крайна сметка Нифер напуска компанията след скандал, свързан с продажбата на незаконни оръжия на Ирак.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Като цяло Mercedes С112 представлява амбициозен проект, който обаче скоро е забравен. Години по-късно този автомобил все още изглежда още по-добре. Но явно господството на компанията при премиум-автомобилите и състезателните коли, позволява на марката да пропусне удобна възможност са създаване на една от най-модерните и впечатляващи суперколи на своето време.

Снимки: Mercedes
 

Тагове: mercedes-benz c112
0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    50 000 км за hyper car е много,ако загледате коли на 10+ години са на по 5-6к км.Тука понеже имате по един *** на 500км от 80г ,не означава ,че това е малко за такава кола. Тука хората са от *** нагоре
  • #14
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Еди кой си ( преди 6 години )
    Марка номер 1 а модела е уникален за времето си, а тези Хонда Тойота гледам ги вав формула 1 просто не стават за това
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Леберкез ( преди 6 години )
    Даа, това е един от най-култовите моменти в моторните спортове! Така се получава когато Мерцедес се опита да изпревари Тойота - полита към канавката.
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    AUto ( преди 6 години )
    "CLK-GTR направи най-зрелищното излитане от пистата на Ле Ман и се заби брутално в салкъмите.Това му е най-големия успех в състезанието."Хаха, наистина си спомням това излитане, направо подстрига салкъмите! :)))Мерц още тогава започнаха да правят изпитания на неуправляеми летящи коли, за това определено са първи! https://***.youtube.com/watch?v=Ow3rxq7U1mA
  • #11
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Даа 50 000 са много мално ,друго си е ноу хоу японката ,да и гръмне мотора ,още преди да е започнало състезанието. Ама така е който си го може ,си го може Мерцедес ,не могат да постигнат подибни висини признавам.
  • #10
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    CLK-GTR направи най-зрелищното излитане от пистата на Ле Ман и се заби брутално в салкъмите.Това му е най-големия успех в състезанието.
  • #9
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като гледам във ф1 каква блестяща "технология" имат хонда ,че "трошливия недодялан" мерц и жалкото ферари ги затварят с по две обиколки :D
  • #8
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От CLK-GTR са произведени само 25 бройки за пътя и за времето си това е бил най-скъпият сериен автомобил с цена около милион и половина долара тогавашни пари.
  • #7
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не са пропуснали през 1997 пускат CLK-GTR, който на ЛьоМан чупи McLaren F1 LM с по-доброто си управление и съпротивление, въпреки, че е малко по-бавен до 100. И пак е с легендарния М120 V12-так.
  • #6
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Доше, 15 годишният ти сивик е супер кар, успокой нервата.