IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo се отказва от дизеловите двигатели

След 2023 г. шведите няма да произвеждат автомобили с такова гориво

Volvo се отказва от дизеловите двигатели

Компанията Volvo се отказва от разработката нови дизелови двигатели, съобщава изданието Frankfurter Allgemaine Zeitung, като се позовава на президента на шведския производител Хакан Самуелсон. Причината е, че привеждането на такива мотори къв съвременните норми за нива на въглероден окис е прекалено скъпо.

Volvo се отказва от дизеловите двигатели

В съответствие с новите европейски нормативи за токсичност, през 2021 г. средните нива на изхвърлените СО2 в гамата на всеки един производител трябва да бъдат намалени от сегашните 130 на 95 гр на км. При Volvo около 90% от продажбите в Европа на кросоувъра XC90 са с дизелови мотори, а за останалите модели, предлагани в ЕС, процентът е около 50.

Самуелсон е категоричен, че компанията му ще продължи да модернизира дизеловите мотори от семейството Drive-E, които вече се поставят на моделите на марката, но и тяхното производство ще бъде спряно през 2023 г. След това шведите ще се съсредоточат върху разработката на електрически и хибридни агрегати.

Първият електрически автомобил на Volvo ще излезе през 2019 г. Той ще бъде изграден на нова платформа, която ще позволи поставянето на акумулатори с капацитет до 100 кВт/ч и на двигатели с мощност от 100 до 450 кВт/ч.

Снимка: Volvo

Тагове: volvo co2
0 от 500
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    USA ( преди 6 години )
    Е, те няма да фалират за 1 ви път.
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Пецата ( преди 6 години )
    Десет години, след като го купи, "Форд" продаде шведския автомобилостроител "Волво" на китайската компания "Джили"
  • #6
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Бай *** рече и отсечеСамо от балкона ще пускат удължители. Първо който има да даде 100к за кола най вероятно има гараж ако не и къща. Второ който има да даде 100к няма да му пречи да гори 5-10 лв /100 отгоре. И трето има хибриди които паксмъкват разхода.Виж тарикатите които ще ги карат тези волвота след 7-*** , 10-та година те да му мислят за разхода
  • #5
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    После ще преместят годината с още десет напред. Нищо ново.
  • #4
    13 rate up comment 28 rate down comment
    Jiko ( преди 6 години )
    Значи след 2023 ги чака само едно-ФАЛИТ,как си представяте от терасите на милионите живущи в блокове да си опъват кабела до колата,защото за да я заредиш на станция за 30мин.....не мерси,освен да ги купуват живеещите в къщи
  • #3
    36 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Крайно време е на пушещите тракалници да бъде турен кръст!
  • #2
    34 rate up comment 14 rate down comment
    Владо ( преди 6 години )
    Напълно разбираемо, и разумно решение на шведите.Дизеловото гориво си е за автобуси, камиони, кораби и отопление.С хиляди мъки дизеловият двигател се представя (почти) като бензиновият при леките коли.Нека мъките да спрат!!!
  • #1
    35 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Браво!